Evoluce a mutace StarCraft II: Heart of the Swarm
zdroj: tisková zpráva

Evoluce a mutace StarCraft II: Heart of the Swarm

22. 1. 2013 16:27 | Preview | autor: Adam Homola |

Některá studia do nás perou plnohodnotná pokračování každý rok. Jiná se střídají s kolegy ze stejné stáje, abychom měli ty skvělé zážitky na pultech obchodů také každý rok. No a pak je tu Blizzard. Než ten vydá pokračování, tak se jiné značky vyčerpají. Na pokračování StarCraftu jsme si museli počkat 12 let. Teď ho tu máme a čekají nás "datadisky". I na těch si dávají vývojáři záležet a vedle neustálého aktualizování původní hry pracují už přes dva roky na datadisku, Heart of the Swarm. Ten, má být rozsahem o něco kratší než Wings of Liberty a slibuje především jiný zážitek. Bude šitý na míru Zergům a nepůjde jen o přebarvenou terranskou kampaň.

Zatímco multiplayerová beta Heart of the Swarm běží už několik měsíců, singleplayerovou kampaň ukazoval Blizzard vybraným novinářům už před rokem a půl. Jádro hry prý zůstalo, ale všechno kolem se výrazně změnilo. Což je pro Blizzard typický přístup k vývoji - neustále ladit, upravovat, vyhazovat, přidávat, pak zase ladit a nakonec to se zpožděním vydat. Svého několikaměsíčního odkladu se dočkala i zergská expanze a možná je to právě ten potřebný odklad, který umožnil tvůrcům značně přepracovanou kampaň řádně doladit.

Středobodem singleplayerové kampaně je samozřejmě Sarah Kerrigan. Kdysi Ghost, potom Queen of Blades, a teď zase člověk. Nebo spíše něco mezi. Na konci kampaně Wings of Liberty se s pomocí artefaktu podařilo Raynorovi a jeho kolegům Kerrigan zbavit většiny zergské nákazy a udělat z ní znovu člověka. Na pohled jí zůstaly jen podivné “vlasy”, ale jestli se něco jiného ještě neskrývá uvnitř, nevíme. Snad nám to odhalí už kampaň za Zergy a nebudeme muset s definitivním soudem čekat až na třetí díl skládačky, Legacy of the Void.

Detaily příběhu si Blizzard drží hezky v trezoru a nám nezbude než si počkat na 12. března, ale už teď víme, že Kerrigan prahne po pomstě. V žaludku jí leží Arcturus Mengsk, který je příčinou toho všeho. Tehdy ji totiž nechal Zergům, kteří ji, bohužel pro nesčetně obětí, nezabili. A tak zatímco ve Wings of Liberty byla hlavním nepřítelem Kerrigan, v Heart of the Swarm to vypadá na starého Mengska. Legacy of the Void je ještě daleko, ale tam bych si to osobně tipnul na anoncovaný příchod Xel’Nagů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Kerrigan nebude během misí jen nějakým hlasem ve “vysílačce” - ve většině misí ji budete ovládat přímo a bude se chovat jako hrdinská jednotka. Tedy jako Raynor a jeho nejbližší ve WoL. Na rozdíl od Raynora si budete moct Kerrigan vylepšovat, upravovat a vůbec se bude zacházení s ní blížit spíše RPG, než strategii. I tady se ale mnohé změnilo. Dříve fungovala Kerrigan tak, že jste pro ni odemykali battle focus, což byly skupinky schopností, které jste mohli měnit. Na battle focus a sbírání speciální DNA coby měny zapomeňte. Hlavní hrdinka nové kampaně bude mít strom schopností, který hodně připomíná tradiční RPG hry.

Výsledkem je údaje mnohem větší flexibilita a více možností, jak s jednotlivými schopnostmi nakládat. Připravte se tedy na starý známý sběr zkušeností a s ním spojené levelování. Smysl to dává i z příběhového pohledu. Namísto nějaké podivné měny, za kterou byste si kupovali schopnosti, se teď bude oslabená a transformovaná Kerrigan vyvíjet postupně, plněním misí a získáváním zkušenost z boje.

zdroj: Archiv

Jako v každém správném RPGčku bude mít Kerrigan na výběr z aktivních a pasivních schopností. Jednou ze schopností je například kinetic blast a jak už název napovídá, je to jakási tlaková vlna, která sejme nepřátele i budovy - i na dálku. Další je například heroic fortitude, díky čemuž bude mít Kerrigan více životů a rychlejší regeneraci. A stejně jako Terrani v singleplayeru Wings of Liberty, bude mít bývalá zergská královna možnost přivolat výsadky jednotek. Jak jsme ostatně viděli v čerstvě vydaném intru. Vedle klasických jednotek bude moct přivolat ještě leviathana, který bude mít sílu jako obří lodě.

Podobně jako ve Wings of Liberty, i tady budete muset v průběhu sinlgeplayerové kampaně učinit některá nezvratná rozhodnutí - ubírat se po evoluční stezce tímhle, nebo raději tamtím směrem? Budete chtít zerglingy, kteří umí vyskočit na útes, nebo byste raději jejich druhou verzi, která se z vajíčka larvy líhne okamžitě a po třech kusech?

Na výběr budete mít samozřejmě i u ostatních jednotek a třeba banelingové budou moct být buď splitteři, kdy se po výbuchu rozdělí na dva menší banlingy, nebo hunteři, kteří dokáží skákat na útesy a ke svému cílí se nekutálí, ale skáčou. Ještě že jsou tyhle věci jen v singleplayeru... S rozhodováním do jaké evoluce investovat by vám neměl pomoct jen popis, ale také speciální evolution mise. Kratičké praktické ukázky nových jednotek, což je šikovný nápad.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jako by to nestačilo, kromě těchto evolučních možností budete moct jednotky ještě mutovat - tedy vylepšovat jim různé statistiky. Zatímco evoluce jsou nevratné a už s nimi nic neuděláte, s mutacemi můžete šibovat dle libosti. U jednotek půjde měnit rychlost útoku, velikost života, možnost pohybu pod zemí apod. Společně s úpravami a schopnosti Kerrigan to vypadá, jako by Blizzard konečně dostál svému slibu, když se před deseti lety dušoval, že WarCraft III bude RPS - role playing strategy. Nakonec od slibů upustili, ale Heart of the Swarm se zdá být jejich naplněním. Ostatně podstatná část SC2 týmu jsou právě vývojáři třetího WarCraftu.

S datem vydání StarCraft II: Heart of the Swarm se už s nejvyšší pravděpodobností hýbat nebude. Od Wings of Liberty už uplynulo hodně času, ale druhá část SC2 trilogie je na dosah. Než si ji na Battle.netu konečně aktivujeme, můžeme se alespoň kochat čerstvě vydaným intrem, které - jak je u Blizzardu zvykem - je parádní.

Nejnovější články