Detailněji o ovládání a průběhu bitek ve Fable 2
zdroj: tisková zpráva

Detailněji o ovládání a průběhu bitek ve Fable 2

13. 7. 2007 17:17 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Molyneux zase kouzlí aneb v jednoduchosti je síla - bude to vůbec nejlepší soubojový systém ve hrách? + Video

Obrázek zdroj: tisková zpráva Molyneuxovo fantasy akční RPG pro Xbox 360 nabídne zcela unikátní herní zkušenost také v momentě, kdy přichází ke slovu soubojová fáze. Má jít o záležitost na jednu stranu snadno přístupnou, na tu druhou s nebývalou hloubkou. První bod splňuje povědomí, že pro atak bude vyčleněno pouze jedno jediné tlačítko - X. Pro pochopení zamýšlené komplexnosti přichází mnohem obšírnější vysvětlení. Ovšem ještě předtím příjemná poznámka, že rozpohybování hlavního hrdiny má být mimořádně flexibilní. V rámci tlačítkově stejných ataků se tento má pohybovat jinak zkraje hry a jinak v době, když se z něj už stane ostřílený bijec. Tohle se dá vztáhnout i na systém counter-attacků, kde je klíčové přesné načasování, po kterémžto se znovu nadějete různorodých pohledů na brutální exekuci vašeho soka, které mohou evokovat výborný počin s názvem Mark of Kri pro PS2. Ostatně posuďte sami, ve Fable 2 tak budete svědky např. animace, během které přimáčknete oponenta ke zdi svým předloktím a poté jej k této připíchnete jeho vlastním mečem! Pro tohle jsou tu navíc nachystané efektní nájezdy kamery a zpomalení obrazu, takže Fable 2 bude vyloženě hra přístupná i dětskému obecenstvu:)

Svůj nezastupitelný podíl na celkové choreografii boje mají i další faktory, jak zkušený bojovník jste (zkrátka jaký budete mít v daný okamžik level), v jakém budete postavení (vzdálenost, natočení těla, apod.) vůči svému soupeři a kterak naložíte s vlastním útokem skrzevá stisknutí výše zmiňovaného X tlačítka. Čímž se konečně dostávám k anoncované komplexnosti. Protože skrze tohle jediné tlačítko dokážete rozpoutat pravé peklo - díky správnému zvolení tempa při jeho opakovaném tisknutí. Bude totiž zásadní rozdíl v tom, v jaké časové posloupnosti X-ko a kolikrát po sobě stisknete, potažmo jak dlouho jej budete držet stisknuté. Vlastně jde o rytmickou akci a to doslova a do buttonu, protože pro vaše kombo konání tu bude zvuková nápověda. Navrch v akci půjde využít i okolního prostředí, jako je poblíž se vyskytující hrnec, který bude možné - znovu skrze tlačítko X - hodit po soupeři. A mimochodem, je pamatováno na neprostupný kryt, ve kterém se vám současně zvyšuje atribut síly pro následný drtivější výpad.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Samozřejmě, že celé zdejší povídání se vztahuje toliko k souboji tváří v tvář, v němž používáte kupř. meč. Pro eventualitu ostřelování na dálku je přichystáno tlačítko Y a pro magii B, což se sice dá vzájemně kombinovat, ale mám takové podezření, že další styly samy o sobě nenabídnou tak zajímavé herní vyžití. Každopádně např. pro takovou zběsilou střelbu z luku postačí rychle po sobě mačkat Y, jestli však chcete přesně zamířit, tlačítko musíte stisknout a chvíli podržet. Bez zajímavosti není ani situace, kdy přeceníte své síly a padnete. Každému se to občas stává a obvyklým poté bývá návrat k poslednímu checkpointu. Ovšem Molyneux nabízí jiný pohled na věc. Jak se hodnota vašeho života dostane na nulu, sice se zhroutíte k zemi a váš soupeř do vás posléze začne kopat, ale neumíráte! Nyní se budete muset něčeho rychle vzdát, abyste se znovu dostali do hry. Zkušeností, peněz nebo své slávy? Ano, po nějaké době se sami od sebe postavíte zpátky na nohy, ale ono zuřivé okopávání vám přivodí nejeden permanentní šrám, což může mít vliv na další komunikaci s NPC…


Fable 2 E3 video-interview + shakycam nahrávka souboje

Jsme pomalu, ale jistě ve finále a zbývá Molyneuxovo prohlášení, že vyjma minuty a půl trvajícího intra ve hře nebudou žádné nehratelné sekvence, všechno, každý další fragment herního dobrodružství, bude plně ve vašich rukou (tedy rukou, co budou včas na gamepadu). Což se týká i speciálního kinematického pohledu aktivovaného skrze levý trigger (LR), kdy se kamera zaměří určitým směrem, na určitou postavu, o kterou projevíte větší zájem. Závěrem snad ještě dobrozdání o nějakých 50-ti hodinách hraní, naplněných spoustou questů pro plnění a sofistikovaným bojováním, o kterém se na IGN vyjádřili v tom smyslu, že má potenciál stát se nejlépe vyřešeným soubojovým systémem v herním segmentu. Safra, jestli jsem tedy o Fable 2 kdy řekl něco špatného, okamžitě to odvolávám!
zdroj: IGN

mart

Nejnovější články