Autor: Korgull Publikováno: 7.srpna 2005 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Hra se odehrává na vulkanickém ostrově někde uprostřed Pacifiku. Děly se zde velmi podivné experimenty. Cílem těchto pokusů bylo vytvoření krvežíznivé a agresivní armády modifikovaných šelem. Ostrov je rozdělen do devíti částí, kde se zdržují různé druhy těchto zvířat. Hráč se bude pohybovat na obrovských územích, v neuvěřitelných podzemních vojenských základnách, chodbách a laboratořích. Jedním z klíčových aspektů hororového žánru je atmosféra. Jak jste jí dosáhli ve Vivisectoru? ![]() Jak konkrétně se bude váš titul lišit od ostatních stříleček? Hlavním rozdílem mezi Vivisectorem a jakoukoliv jinou střílečkou je příběh. Naše hra je příběhem poháněna, přičemž jeho linie je nepředvídatelná, filozofická a všechna rozhodnutí jsou učiněna samotným hráčem. Prvky RPG jsme přidali proto, abychom hráči dali více volnosti, takže by se měl cítit komfortně a spolu s příběhem svého hrdinu rozvíjet. Můžete nám o těch RPG prvcích říci něco bližšího? Prvky RPG sehrají ve hře významnou roli. Upřímně řečeno, hráč nebude moci na vyšší obtížnost hru dokončit, aniž by v jejím průběhu nezdokonaloval určité schopnosti. Všechny tyto věci by mohly být rozděleny do dvou kategorií - na ty, které souvisejí se zdokonalováním ovládání zbraní a na ty, které ovlivňují jiné kvality hrdiny. Hráč tak může zvýšit úroveň schopnosti manipulovat s nějakou konkrétní zbraní, zatímco jiné ponechá na základní úrovni, anebo zvýší rychlost postavičky bez rozšíření síly. Všechno to bude závislé na hráčových preferencích a stylu hraní. ![]() ![]() ![]() Můžete popsat některá z monster, která ve hře potkáme? Myslíte, že jsou skutečně tak děsivá? Nepřátelé se liší podle své inteligence. V různých stádiích experimentů doktora Morheda byla vytvořena různá stvoření. Výsledkem první fáze byly potvory zvané ModBeasts, čtvernožci s primitivní inteligencí. Útočí velmi prudce, ale předvídatelně. Není velký problém s nimi bojovat, když je jich jen pár, ale jakmile se jich nashromáždí více, jsou skutečnou hrozbou. ![]() Naše monstra jsou skutečně děsivá. Nejen pro to, jak vypadají, ale také kvůli tomu, co a jak jsou schopni udělat. Co do chování jsou nám lidem velmi podobná, někdy jsou jejich skutky dokonce lidštější než naše, což je asi nejděsivější na celé té naší hře. Jakou umělou inteligenci můžeme očekávat? Budou spolu nepřátelé spolupracovat, krýt se, unikat, když budou těžce zranění, apod.? Mohl byste dát pár příkladů? Bojová AI poskytne hráči kvalitního soupeře, včetně vyměřování vzdálenosti, což monstrům umožní využít jejich zbraně mnohem efektivněji, skrývání se mezi různými objekty, spravedlivý detekční systém (to znamená, že když AI hráče nevidí, tak ani neví, kde se přesně nachází). V takovém případě začne umělá inteligence po hráči pátrat od ![]() Pokud jde o monstra, implementovali jsme také zvláštní funkci, která zajistí, že kreatury nižší úrovně inteligence sem tam zraní nebo dokonce přímo zabijí některou ze svých. Je zábavné sledovat, jak se jedna potvora strefí do jiné, stojící poblíž, ve snaze zasáhnout hráče. Monstra také mohou na základě přesného zásahu kulkou upustit své zbraně; v takovém případě hráčům předvedou své ryzí bojové umění. Jaké typy zbraní zde budou a kolik z nich bude dostupných hráči? Hra obsahuje něco okolo 25 zbraní. Jsou mezi nimi věci jako nože, pistole, brokovnice, kulomety, raketomety, granáty, plazmové zbraně, miny, odstřelovací pušky, atd. Tento druh arzenálu, doufáme, uspokojí požadavky většiny hráčů. Také zde bude možnost vylepšit schopnost ovládání nejoblíbenější zbraně rozdělením získaných bodů. ![]() ![]() ![]() Bude možné zbraně vylepšovat? Případně, budou mít nějaký alternativní palebný mód? Nedostatek v oblasti alternativního palebného módu jsme nahradili velkým počtem zbraní. Co můžeme od Vivisector očekávat po grafické stránce? Hra je postavena na našem vlastním enginu zvaném AtmosFear, který podporuje celou řadu funkcí nabízených nejmodernějšími grafickými kartami. Zde jsou některé z nich: změny počasí; "skeletonové" animace, díky nimž vypadá pohyb postav realisticky; výkonný akční systém, který umožňuje animovat scénu na pozadí (všechno ve hře neustále pracuje, například rostliny se kývají ve větru); vysoký stupeň detailů; detailní modely postav; stínování postav; různé efekty vody, ohně; částicové systémy, Pixel a Vertex shadery; realistický systém poškození; možnost odstřelit část těla nebo vybavení postav; možnost prostřelit dřevěné objekty. Náš vlastní fyzikální engine umožňuje hráči sebrat nějaké předměty a ty pak využít coby štít chránící před nepřátelskými kulkami či údery; také je tu možnost házet předměty a způsobit tak nepřáteli újmu. ![]() Tato informace je už poněkud stará. Ve finální verzi hry máme jenom systém poškození postav. Tento systém hráči poskytne příležitost vidět, zda zasáhl cíl, případně kde přesně. Nejde pouze o vizuální efekt, stejně tak to hráči pomůže nasměrovat jeho následnou střelbu tak, aby znásobil její efekt při likvidaci nepřítele. Akční hru dělá vždy lepší dobrá muzika. Jak to bude s hudbou ve Vivisectoru? Hudba je součástí atmosféry, takže jsme si na ní dali hodně záležet. Složil ji náš zaměstnanec a bezvadně do hry pasuje. Někdy je děsivá, jindy hráče provokuje ke střílení na vše, co se pohne, někdy hráče zastaví k zamyšlení se. Je zajímavé ji poslouchat dokonce i mimo hraní. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Bude hra obsahovat multiplayer? Rozhodli jsme se nakonec ve finální verzi nezahrnout žádnou formu multiplayeru. Mohl by snad být přidán v datadisku. V jakém stádiu se projekt nyní nachází a kdy bude hotov? Vydání je naplánováno na třetí čtvrtletí tohoto roku (verze s českými titulky jen za 499 Kč se má podle Cenegy Czech objevit až v listopadu - pozn.ed.). Co se týče vývojového procesu, je hra ve své konečné fázi. Ještě vyvažujeme některé zbraně, testujeme a vychytáváme chyby. Děkujeme mnohokrát za rozhovor. Chtěl byste ještě něco dodat? ![]() Toto interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania. Související články: Novinky... |
Korgull | |
Korgull spatřil světlo světa před více než 26 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí |