Příběh třetí epizody logicky navazuje na konec dvojky. Děj i dialogy se odvíjejí od toho, co se vám podařilo nebo nevyvedlo vykonat na konci druhé epizody. Jsme tak konečně svědky většího větvení děje a máme možnost podstatně více ovlivňovat příběh hry, i když to neznamená více odlišných scén – scény a postavy jsou bez ohledu na volby stejné, jen říkají jiné věci.
Na váze hráčových rozhodnutí to však neubírá. Naopak jsem měl mnohem hmatatelnější pocit, že jsem nedílnou součástí příběhu, což je ve stejné míře zásluhou uveřitelně reagujících postav během dialogů.
Noční procházka akademií
Start třetí epizody je zahalený temnotou – znovu nalezené kamarádky Chloe a Max se, ve snaze vypátrat informace vedoucí k rozluštění záhady zmizení Rachel Amber, vydávají se svazkem odcizených klíčů na noční procházku Blackwellskou akademií. Opět si tak připomenete významnou roli Rachel, její provázanost s aktuálním děním a koneckonců i důležitost samotné Maxine.
Herně třetí epizoda kopíruje předešlé dva díly a překvapí leda tak přidanou složkou v podobě velmi lehkých stealth prvků - například se budete za tmy plížit okolo opilého ředitele školy či utíkat z opuštěného bazénu před ochrankou kampusu.
zdroj: Archiv
Stealth scény v případě Life is Strange pochopitelně nejsou nijak náročné. Navíc si můžete pomáhat Maxinou schopností kdykoli navrátit čas a napravit tak předešlou chybu. Pořád ovšem platí, že se člověk málokdy dozví, co je vlastně chyba – prostě si musíte v určitých momentech vybrat, aniž byste tušili, jaké bude mít rozhodnutí následky. Vodítkem může být případný monolog hlavní hrdinky, ani na to se však nelze zcela spoléhat. Závěr aktuální epizody navíc doslova obrací svět hry naruby.
Cliffhanger z konce epizody má potenciál probudit emoce i v těch největších skepticích, i když to má zásadní háček. Každá další epizoda je především příběhově zajímavější než ta předchozí, autoři však zároveň budí čím dál tím větší zvědavost a také obavy. Co když se očekávání nepodaří naplnit, protože se tvůrci utopí ve vlastních ambicích? Nic takového si samozřejmě nikdo nepřeje, ale při hraní třetí epizody jsem si nejednou vzpomněl na seriál Ztraceni, který byl zářným příkladem podobného přístupu, když (stejně jako Life is Strange) tvůrci kupili jeden otazník za druhým.
Stále ta samá písnička, bohudík
Příběh tedy skvěle graduje a hratelnost tvůrci osvěžili stealth prvky. Základy hry však logicky zůstávají stejné. Maxine se potuluje kampusem, potkává spolužáky i zástupce světa dospělých a kromě problémů spojených s dospíváním musí čelit i závažnějším překážkám - detektivní prací musí zjistit, co se vlastně děje s městečkem Arcadia Bay i s ní samotnou.
Vzhledem k tomu, že jsme se vlastně nedočkali představení zásadních nových postav, nabízí třetí epizoda lehkou gradaci příběhu s třešničkou na dortu v podobě závěru epizody. Na svém místě zůstalo i slabší grafické zpracování, schovávající se za silnou stylizaci, perfektní soundtrack a momenty, kdy se budete chtít jen tak posadit a sledovat dění okolo sebe nebo zažít události z osobního deníku Maxine.
Třetí epizoda tedy herně sice nepřekvapí, gradací příběhu a vysokou kvalitou dialogů i množstvím voleb ale opět posouvá laťku o stupínek výše.