Frenetická akce Sunset Overdrive pro Xbox One hýří barvami a kašle na realismus
zdroj: tisková zpráva

Frenetická akce Sunset Overdrive pro Xbox One hýří barvami a kašle na realismus

9. 5. 2014 13:00 | Preview | autor: Adam Homola |

Insomniac Games loni pohořeli s nezajímavým Fuse, ale podařilo se jim uzavřít dohodu s Microsoftem, který jejich novou hru Sunset Overdrive vydá exkluzivně na Xbox One. Po téměř dvaceti letech, kdy jejich hry vycházely jen na PlayStation platformách a v případě Fuse poprvé i na Xbox 360, se hra od Insomniac poprvé objeví výhradně na Xbox konzoli. Jen po představení hry zatím nemám dojem, že by mělo jít o nejprodávanější hru letošního roku.

O Sunset Overdrive si můžete udělat vlastní obrázek na základě záběrů z videa v článku. Stručně řečeno půjde o rozjuchanou 3rd person akci ve velkém a barevném světě. Velikost světa nebo jeho zmutovaní obyvatelé vás ale nemusí moc znepokojovat. Světem se pohybujete běháním po zdech, hopsáním po střechách a jízdou po drátech elektrického vedená po vzoru Infamous nebo Bioshock: Infinite.

Hratelnost jde ve šlépějích pohybu, tudíž má být všechno rychlé, frenetické, uvolněné a můžete prý dělat věci, které v jiných hrách nejdou. Zapomeňte na jakékoliv krytí nebo pomalý taktický postup. Fakt, že na hře dělají Insomniac, je vidět hned na první pohled: šílené zbraně, ujeté postavy, originální nepřátelé.... Styl zpracování herního světa i hraní je vůbec notně přestřelený.

zdroj: Archiv

Vedle trhlých zbraní můžete mutanty likvidovat i pomocí tzv. Amps, což jsou speciální schopnosti, které můžete používat například i skrze speciální pohyby v prostředí. Zasazení hry je sice apokalyptické, ale jak tvůrci sami zdůrazňují, jde o “awesomakalypsu”, kdy je všechno veselé a schválně postavené na hlavu. Spíš mi to připomíná jednu velkou barevnou párty než boj o přežití, ale můj vkus nerozhoduje.

Jestliže Sunset Overdrive nehraje na vážnost, už vůbec nehraje na realistické pojetí. Například běhání po zdech není omezené - můžete to klidně střihnout i přes roh budovy. Fyzika sem, fyzika tam. Pohyb po městě připomíná slepenec her Tony Hawk, Infamous a Princ z Persie. Složitost jde také stranou - pohyb po městě nemá být triviální jako například v sérii Assassin’s Creed, ale rozhodně nečekejte nic náročného.

Sunset Overdrive zdroj: tisková zpráva

Hra vás obecně nechce příliš trestat a když například zemřete, v podstatě ihned se respawnuejte, navíc skrze nějakou poťouchlou animaci. Design hry má přímo nabádat, abyste se všude řítili co největší rychlostí, nebáli se riskovat a vůbec se trochu odvázali. Jestli nějaké úkony ve hře dávají smysl nebo jsou proveditelné v reálu, nic z toho se v Sunset Overdrive opravdu neřeší.

Sunset Overdrive zdroj: tisková zpráva

V Sunset Overdrive nechybí ani RPG prvky a více či méně skryté narážky a humor viz například velký nápis “BOOM”, který vznikne hned po výbuchu. Insomniac se očividně vůbec nedrží zpátky a blbnou jak jim to jen design dovolí. A my budeme blbnout na podzim tohoto roku. Není si ale zároveň těžké představit, že pokud Sunset Overdrive prohučí podobně jako Fuse, nebude na tom studio asi úplně nejlíp. A popravdě, hra mi zatím nijak zvlášť zajímavá nepřijde...

Smarty.cz

Nejnovější články