Autor: Agarwel Idiriz Publikováno: 11.května 2009 |
vlastní fotky z xboxové verze na TV (=neokoukané scény oproti těm pár ofic.obrázkům) Nové události jsou rozděleny do šesti questů. Tři hlavní pojednávají o zasazení finální rány Enklávě - poté, co nepříjemnou formou předvede, že má ještě pár es v rukávu. Tato trojce je zaměřena hlavně na akci a dala by se přirovnat k Operation Anchorage. Hráč navštíví dva nové exteriéry a dočká se opět pár zajímavých a unikátních momentů či možností, které původní hra nenabídla. Velmi nelineární stavba úrovní druhé poloviny datadisku umožňuje slušnou improvizaci při postupu. A zejména dva konce potěší.
Tři vedlejší úkoly nastíní potíže s distribucí čisté vody a jsou naopak klidnější, s možností vyhnout se valné části akce. Bohužel délka vedlejší questů není žádný zázrak. A ani jejich propracovanost a originalita zdaleka nedosahuje kvalit vedlejších questů původního Fallouta 3. Novinky ve vývoji postavy Broken Steel byl očekáván nejen pro nový příběh, ale i změny vlastností, které mnoha hráčům pily krev. Možnost pokračovat i po dohrání hlavní dějové linie je nejpříjemnější změnou. Na druhém místě je navýšení maximální levelu z 20 na 30, který déle motivuje k hraní a pěstování virtuální postavy. Deset nových hráčských levelů přináší hromadu zcela nových perků, kterých je tolik, že je ani nemáte příležitost použít všechny během jedné hry. Jako nejzajímavější lze zmínit možnost získat nového psa, pokud váš Dogmeat zemře. Razantní navýšení všech sedmi vlastností. Postupné snižování úrovně ozáření. Imunita proti závislosti na alkoholu. Jednorázová instantní změna karmy. Nebo například možnost z každých deseti Nuka-Col, namíchat Nuka-Colu Quantum. Přidání nových unikátních předmětů, zbraní a zbroje již lze považovat za samozřejmost. Za zmínku snad ještě stojí drobné změny po celém světě způsobené závěrem původní hry. Od nových dialogů starých známých NPC až po úpravy některých lokací. Nevhodné pro nováčky Desatero nových levelů, možnost deseti nových perků, silnější zbraně - to zní na první poslech krásně. Na druhý pohled zavání přílišným zjednodušením hry. Proto potěší, že v nových questech obtížnost rapidně stoupla. Označil bych ji za nejtěžší část z celé hry. I když stále platí, že s dostatkem munice a léčiv ustřílíte cokoliv, tak v některých pasážích tečou náboje po stovkách a vpichy po stimpacích se nestíhají hojit. A to i na obyčejnou střední obtížnost. Do zbytku Capital Wastelands bylo také přidáno několik nových silnější verzí škorpiónů a super mutantů. Jejich výskyt je bohužel velmi řídký, takže obtížnost původní hry narostla neznatelně. Nastavení obtížnosti na Very Hard se v těchto částech jeví jako nejrozumnější řešení pro zachování zábavnosti. Bethesda se opět nezapře Broken Steel se opět nevyhnul úvodním trablům, které pro změnu postihly zejména PC verzi, což měla způsobit protikopírovací ochrana služby Games for Windows LIVE (info). Musím zaklepat na dřevo, že v xboxové verzi jsem se s žádným problémem nesetkal. S výjimkou dvou okamžiků, kdy mi zablikaly textury. Ale narazil jsem na informace, že i konzolová verze není bezchybná. A pokud hrajete s nainstalovaným DLC novou hru od začátku, některé postavy vidí do budoucna. Ve smyslu, že mají nové dialogy, zmiňující konec hry, omylem přístupné od samého začátku. Ze všech tří dosavadních přídavků je tento nejrozsáhlejší a nejdelší. Dohrání vezme 8 až 10 hodin. A opět projdete mnoho nových exteriérů a interiérů, které nejsou pouhou recyklací starých modelů a textur. Až si říkám, jestli si Bethesda nenakládá příliš velká sousta. Vydávat v rozpětí šesti týdnů přídavky (každý stojí v přepočtu cca 200 Kč), které délkou dosahují některých plných her, nemůže dopadnout dobře. Obzvlášť v tak rozsáhlém a volném světě. oficiální obrázky v galerii
Stáhněte si: Vše pro Fallout 3 Související články: Fallout 3 The Pitt recenze, Fallout 3 Operation Anchorage recenze, Mega-recenze základní hry, Video-recenze Fallout 3, První modifikace, Dojmy po dohrání xboxové verze, Novinky |
Agarwel Idiriz | |
autorovi je 25 let, pracuje v IT odvětví, volný čas tráví hraním her, o nichž pak píše na svém blogu; nejvíce si potrpí na kvalitní příběh a herní svobodu, RPG, budovatelské strategie, případně propracovanější simulátor |