Proleťte se s vlastním městem v manažerské strategii Airborne Kingdom
zdroj: tisková zpráva

Proleťte se s vlastním městem v manažerské strategii Airborne Kingdom

26. 2. 2019 8:02 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Ben Wander, Chee Fong, Fred Gareau, Zach Mumbach. Tato čtveřice před mnoha lety spolupracovala v dnes již zaniklém studiu Visceral na multiplayerových módech pro hru Battlefield Hardline. Osud je kdysi rozdělil, aby je následně opět spojil v nové studio The Wandering Band, jehož prvotina Airborne Kingdom vypadá opravdu slibně.

Jak už název hry napovídá, v Airborne Kingdom se odlepíte od země a strávíte naprostou většinu času ve vzduchu. Podobně jako ve Frostpunku si budujete vlastní město, ale nikoliv na nebo pod zemí, ale nad ní. Jedním z hlavních mechanizmů hry se tak stává nutnost vyvarovat se pádu vašeho rozrůstajícího se kolosu.

Suroviny ve vzduchu samozřejmě nenajdete, takže se musíte vydávat na pevninu a kotvit v jejích obyčejných statických městech. Tam můžete obchodovat a nabírat migranty, kteří vám pomohou s dalším rozvojem plovoucího města.

Zatímco se staráte fungování svého útočiště, pomalu, ale jistě se před vámi formuje příběh. Nečekejte úplně klasické vyprávění. Tvůrci se v tomto aspektu inspirovali v titulech jako Sunless Skies, 80 Days, FTL a zmíněném Frostpunku, přičemž zde najdete i něco ze série Anno.

Příběh se tedy skládá z různých střípků, které nalézáte při svém průletu vyprahlou krajinou při honbě za bájnými artefakty. Takový styl vyprávění umožňuje využít náhodně generované mapy, které se mají postarat o znovuhratelnost (v podstatě jde o roguelike hru – když vám město spadne, máte utrum).

zdroj: Archiv

Airborne Kingdom nemá zajímavý jen herní nápad, ale i grafickou stránku, které budete jen stěží hledat dvojče. Chee Fong se při její tvorbě inspiroval umělci Augustem Lamploughem a Danielem Agdagem. Výsledek rozhodně stojí za to, a snad půjde to samé říct i o celé hře, která by mohla dorazit v roce 2020 na počítače. Konzole jsou v tuto chvíli s otazníkem.

Nejnovější články