Jak už název hry napovídá, v Airborne Kingdom se odlepíte od země a strávíte naprostou většinu času ve vzduchu. Podobně jako ve Frostpunku si budujete vlastní město, ale nikoliv na nebo pod zemí, ale nad ní. Jedním z hlavních mechanizmů hry se tak stává nutnost vyvarovat se pádu vašeho rozrůstajícího se kolosu.
Suroviny ve vzduchu samozřejmě nenajdete, takže se musíte vydávat na pevninu a kotvit v jejích obyčejných statických městech. Tam můžete obchodovat a nabírat migranty, kteří vám pomohou s dalším rozvojem plovoucího města.
Zatímco se staráte fungování svého útočiště, pomalu, ale jistě se před vámi formuje příběh. Nečekejte úplně klasické vyprávění. Tvůrci se v tomto aspektu inspirovali v titulech jako Sunless Skies, 80 Days, FTL a zmíněném Frostpunku, přičemž zde najdete i něco ze série Anno.
Příběh se tedy skládá z různých střípků, které nalézáte při svém průletu vyprahlou krajinou při honbě za bájnými artefakty. Takový styl vyprávění umožňuje využít náhodně generované mapy, které se mají postarat o znovuhratelnost (v podstatě jde o roguelike hru – když vám město spadne, máte utrum).
zdroj: Archiv
Airborne Kingdom nemá zajímavý jen herní nápad, ale i grafickou stránku, které budete jen stěží hledat dvojče. Chee Fong se při její tvorbě inspiroval umělci Augustem Lamploughem a Danielem Agdagem. Výsledek rozhodně stojí za to, a snad půjde to samé říct i o celé hře, která by mohla dorazit v roce 2020 na počítače. Konzole jsou v tuto chvíli s otazníkem.