Předně, další Hitman bude. To už teď máme černé na bílém. A protože se studio osamostatnilo, má absolutní kontrolu nad směřováním série. Tím pádem chce naslouchat fanouškům a přicházet s obsahem, který vyžadují, než aby se tlačily platební modely výhodné pro vydavatele. Šéf studia Hakan Abrak se na toto konto rozpovídal pro server Gamesindustry.biz, kde přišla řeč i na nedávno vydanou GOTY edici loňského Hitmana.
Tu si totiž studio vydalo samo, takže veškeré zisky z prodejů putují přímo do jejich kasy a Square Enix je tak nadobro venku ze hry. Abrak v tomto případě vyzdvihuje, že každý získaný dolar jde naproti novému Hitmanovi a dalším projektům. Ve studiu se právě teď zabývají formou, která by plešatému zabijákovi s EANem na zátylku slušela nejvíce.
zdroj: Archiv
„Jako první přiznáváme, že něco jsme udělali dobře a něco špatně. Změna obchodního modelu před vydáním [Hitmana] byla matoucí a zapříčinila technické problémy. I když se epizodická podstata příběhové kampaně setkala s chválou ze strany kritiků a spousty hráčů, nebyl to šálek čaje pro každého. Co však fungovalo až překvapivě skvěle, byl živoucí model hry.“
Abrak tím naráží na dodatečně vydávaný obsah ve formě výzev a časově omezených Elusive Targets. S každým dalším obsahem se počet aktivně hrajících hráčů zvyšoval, což dokazují i čísla. Na začátku roku 2017 po světě Hitmana pobíhaly 2 miliony zabijáků, zatímco dnes jsme na nějakých 7 milionech. Fanouškovská základna IO Interactive tak rozhodně není zanedbatelná a dodává studiu větší pocit jistoty při vývoji další hry a nalézání případných partnerů pro její financování (nebojte, svého indie statusu se teď jen tak nevzdají).
Co z toho vyplývá? Další Hitman pravděpodobně bude dál přidávat dodatečný obsah v podobě eventů, a možná dojde i na epizody. V jejich případě se však dá očekávat větší zásah do systému, protože tvůrci nechtějí konceptem hry uspokojit jen část publika.
Z rozhovoru také vyplynulo, že studio při rozkmotření se Square Enix přišlo o práva na střílečku Kane & Lynch a stealth akci Mini Ninjas. Na druhou stranu, v jejich držení je kromě Hitmana i 14 let stará týmovka Freedom Fighters. Jestli chtějí v IO Interactive využít svou svobodu i v tomto směru, ukáže až čas.