V ní se podíváte mezi Vikingy v drsném a nehostinném prostředí obřího otevřeného světa inspirovaného severskou mytologií. Vedle agresivních hráčů se tak budete muset potýkat i se zástupy všemožných potvor včetně draků. Namísto akurátního historického dramatu tak dostanete spíše něco, co by se dalo zkratkovitě popsat jako Conan Exiles z vikinského prostředí.
Vedle krvavých soubojů nabídne Valnir Rok také možnost vylepšování staveb ve vesnicích, formování klanů, souboje s jinými klany, zakládání klanových měst, crafting, vaření, stavění a všechny nezbytné propriety, které byste od hry tohoto typu čekali.
Válečně naladění hráči zde naleznou několik bojových módů a možnost vypsat na hlavu nepřítele odměnu, zatímco klidnějším hráčům může zase imponovat obchodování, nebo spousta úkolů. Ty má na svědomí spisovatel Giles Kristian, zatímco majitelé serverů si budou moct příběhy i jednotlivé úkoly psát sami.
zdroj: tisková zpráva
Na oficiálním webu hry se lze přihlásit do uzavřené alfa verze už teď, jenže nečekejte, že budete koukat na streamy hned zítra. I kdybyste se do alfy nedostali, neuvidíte vůbec nic. Tedy za předpokladu, že poměrně přísně nastavené NDA někdo z účastníků alfa verze neporuší. Jinak je na publikování jakýchkoliv materiálů či informací prozatím zákaz.
Hra vyjde ale relativně brzy, a to už v září tohoto roku. Samozřejmě že zatím pouze v rámci předběžného přístupu na Steamu. Valnir Rok má za sebou tři roky vývoje, ale jestli má stejnou dobu vývoje i před sebou zatím nevíme. Tvůrci na webu ani v tiskové zprávě o datu vydání plné verze nemluví.
Vývojářské studio Encurio mnohým z vás pravděpodobně nic neříká, což není vzhledem k jejich absenci v herním průmyslu nijak překvapivé. Valnir Rok je jejich první hrou. Studio doposud pracovalo primárně v oblasti vývoje softwaru, webových stránek a online obchodů.
Na vývoj Valnir Rok tak mají kromě několika nadšenců a vývojářů tým složený převážně ze studentů. Tvůrci na svých stránkách jmenují jen jednoho herního „veterána“, který pracoval na Gothicu a Risenu. Gavin Barnes sice v Piranha Bytes opravdu pracoval, ale pouze šest měsíců a na pozici junior programátora.
Encurio nejsou na vývoj naštěstí sami. Sice nevíme jak, ale nějak jim pomáhají i dámy a pánové ze studia Reverb Triple XP. Ti se sice vyloženě na vývoj her nespecializují, namísto toho nabízí vydavatelský servis týkající se marketingu, PR, sociálních sítí, pořádání eventů, komunikaci s influencery na Twitchi apod.
Reverb Triple XP mají v portfoliu klientů taková jména jako Ark: Survival Evolved. Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter, nebo třeba Playerunknown’s Battlegrounds. Co přesně pro jednotlivé hry a v jakém rozsahu dělali se už ale z jejich webu nedočtete. Snad jsou tak nadšenci, co si doslova „plní sny“ (jak sami sebe vývojáři Valnir Rok popisují) v dobrých rukách.
U titulů podobného ražení je ostatně těžko předvídat úspěch či neúspěch. Conan Exiles také před vydáním nevypadal nijak zvlášť zajímavě a během chvilky se z toho vyklubal obrovský úspěch. Valnir Rok může i přes nevzhledný trailer a divné obrázky čekat osud podobný, nebo klidně opačný. Po Gamescomu budeme chytřejší a v září si vikinský život vyzkoušíme na vlastní kůži.