15. listopadu minulého roku spustili BioWare free to play variantu hry a nyní oznámili, že od té chvíle přibylo přes 2 miliony účtů. Několik tisíc hráčů prý přibývá každý den a na serverech se to lidmi jen hemží. Je skvělé, že máme alespoň nějaká čísla, ale bohužel zase o tolik chytřejší nejsme. Dá se očekávat, že při každém přechodu na free to play budou hru chtít vyzkoušet nové zástupy hráčů. Kolik z nich ale vydrží a bude aktivně hrát, nebo dokonce za něco platit, je už věc druhá a tohle si tvůrci nechali pro sebe.
Je škoda že jsme se nedozvěděli počet aktivních hráčů a počet těch, kteří za hru pravidelně či nepravidelně platí. 2 miliony vytvořených účtů nám holt musí stačit. Zajímavé ale je, že vývojáři na webu otevřeně přiznali že to v jednu chvíli nevypadala vůbec růžově: “Loni na jaře se Star Wars: The Old Republic bořila do nejistoty - začali jsme ztrácet předplatitele a hráči byli víc a víc frustrovaní. A popravdě, spousta těch stížností a obav bylo oprávněných. Snažili jsme se opravit všechno a kvůli tomu jsme se dostatečně nesoustředili na vylepšení jádra hry,” přiznal na blogu výkonný producent Jeff Hickman.
Taková upřímnost a sypání popela na hlavu se jen tak nevidí a člověk by to nečekal. Klobouk dolů. Hickman pak připomněl, jak do toho loni v létě šlápli a zaměřili se na vyhledávání hráčů (Group Finder), zvýšili frekvenci vydávání nového obsahu a nakonec představili možnost free to play hraní.
Vývojáři si také pochvalují ohlasy hráčů, které jsou prý převážně pozitivní, byť se mezi nimi najde dle očekávání i několik negativných rýpalů. Důležité je, že svého 8 týdenního rozvrhu vydávání obsahu se chtějí tvůrci pořád držet a chystají do hry spoustu novot. Jmenovitě například větší možnosti úprav postavy (vlasy, oči, typ těla, změna rasy...) a vůbec zlepšení “kvality života”. Víc bychom měli vědět v létě.
Ze Star Wars: The Old Republic tak není takový velikán, kterého asi měli po dobu vývoje před očima nejen vývojáři, ale hlavně kravaťáci z EA, BioWare a LucasArts. Nakonec z toho může být ale solidní byznys, který se bude v dlouhodobém měřítku vyplácet všem stranám a hlavně hráčům. Že by se v tomhle nebo příštím roce chystal zrovna nějaký velký nával tradičních hardcore MMORPG západního střihu, to se říct nedá. A tak můžeme být pomalu rádi za každé velké MMOčko, které ještě funguje a tvůrci ho aktivně podporují novým obsahem.