Star Wars: Old Republic nabrala díky F2P 2 miliony hráčů
zdroj: tisková zpráva

Star Wars: Old Republic nabrala díky F2P 2 miliony hráčů

22. 3. 2013 11:45 | Téma | autor: Adam Homola |

O stavu v jistých směrech ambiciozního MMORPG Star Wars: The Old Republic bychom mohli spekulovat do nekonečna. Od počtu hráčů, přes design až po údajně obrovské náklady na vývoj. Pořád to budou ale pouze spekulace. Pokud se budeme držet oficiálních čísel tak víme, že v době, kdy byla hra pouze za pravidelné měsíční poplatky, klesl počet předplatitelů pod milion. Víc se k tomu BioWare ani EA nevyjadřovali, a tak těžko říct, jestli hru hrálo 900 tisíc hráčů nebo 200 tisíc hráčů. Teď ale vydali vývojáři na webu nový článek, ve kterém se přeci jen podělili o nějaká nová číslíčka.

15. listopadu minulého roku spustili BioWare free to play variantu hry a nyní oznámili, že od té chvíle přibylo přes 2 miliony účtů. Několik tisíc hráčů prý přibývá každý den a na serverech se to lidmi jen hemží. Je skvělé, že máme alespoň nějaká čísla, ale bohužel zase o tolik chytřejší nejsme. Dá se očekávat, že při každém přechodu na free to play budou hru chtít vyzkoušet nové zástupy hráčů. Kolik z nich ale vydrží a bude aktivně hrát, nebo dokonce za něco platit, je už věc druhá a tohle si tvůrci nechali pro sebe.

Je škoda že jsme se nedozvěděli počet aktivních hráčů a počet těch, kteří za hru pravidelně či nepravidelně platí. 2 miliony vytvořených účtů nám holt musí stačit. Zajímavé ale je, že vývojáři na webu otevřeně přiznali že to v jednu chvíli nevypadala vůbec růžově: “Loni na jaře se Star Wars: The Old Republic bořila do nejistoty - začali jsme ztrácet předplatitele a hráči byli víc a víc frustrovaní. A popravdě, spousta těch stížností a obav bylo oprávněných. Snažili jsme se opravit všechno a kvůli tomu jsme se dostatečně nesoustředili na vylepšení jádra hry,” přiznal na blogu výkonný producent Jeff Hickman.

Taková upřímnost a sypání popela na hlavu se jen tak nevidí a člověk by to nečekal. Klobouk dolů. Hickman pak připomněl, jak do toho loni v létě šlápli a zaměřili se na vyhledávání hráčů (Group Finder), zvýšili frekvenci vydávání nového obsahu a nakonec představili možnost free to play hraní.

Vývojáři si také pochvalují ohlasy hráčů, které jsou prý převážně pozitivní, byť se mezi nimi najde dle očekávání i několik negativných rýpalů. Důležité je, že svého 8 týdenního rozvrhu vydávání obsahu se chtějí tvůrci pořád držet a chystají do hry spoustu novot. Jmenovitě například větší možnosti úprav postavy (vlasy, oči, typ těla, změna rasy...) a vůbec zlepšení “kvality života”. Víc bychom měli vědět v létě.

Ze Star Wars: The Old Republic tak není takový velikán, kterého asi měli po dobu vývoje před očima nejen vývojáři, ale hlavně kravaťáci z EA, BioWare a LucasArts. Nakonec z toho může být ale solidní byznys, který se bude v dlouhodobém měřítku vyplácet všem stranám a hlavně hráčům. Že by se v tomhle nebo příštím roce chystal zrovna nějaký velký nával tradičních hardcore MMORPG západního střihu, to se říct nedá. A tak můžeme být pomalu rádi za každé velké MMOčko, které ještě funguje a tvůrci ho aktivně podporují novým obsahem.

Nejnovější články