EA svůj Project Atlas představila loni coby „vizi cloudového řešení herní budoucnosti“. Kromě samotného streamování ho chce využít k personalizaci her, které by postupně měly být mnohem víc generované samotnými hráči, což by mělo smazat rozdíly mezi herními enginy a službami. Nic moc dalšího o těchto funkcích zatím nevíme, EA už ale hledá první pokusné králíky, kteří otestují alespoň prvotní účel Atlasu.
Cílem téhle zkoušky je získat více vstupních dat, která otestují výkon a kvalitu streamu napříč různými sítěmi a v rozdílných podmínkách. Prozatím se EA soustředí na počítače, postupem času ale proběhnou i vlny na jiných zařízeních. Především chce vyzkoušet, jestli streamování může v širším měřítku vůbec fungovat v podmínkách, které jsou „méně než ideální“.
Čtyřkou vybraných her je tentokrát FIFA 19, Titanfall 2, Need for Speed: Rivals a Unravel, což jsou vesměs tituly, které vyžadují relativně přesnou odezvu. Hráči s daty streamovanými z cloudu se navíc budou moct v rámci cross-playe potkat s „obyčejnými“ smrtelníky a postup se jim uloží do běžných PC verzí her.
„Faktem je, že cloudové hraní je na dosah. Otázka není „jestli“, ale „kdy“. Pořád jsme na začátku, ale učíme se a bude nám ctí to dělat s některými z vás, členů naší komunity. Chceme zlepšit kvalitu našich her a služeb do budoucna poháněného cloudem,“ říká šéf technologií pro EA, Ken Moss.
Jak se tedy do testování Project Atlas přidat? Stačí se přihlásit do svého EA účtu a stisknout tlačítko „Zapojte se do komunitního testování EA“, které vás odkáže na další přihlašovací stránku, kde pak najdete aktuální nabídku testů pro váš region a účet. Přesné datum spuštění ale zatím nebylo stanoveno.