Proč není Warhammer 40K: Dark Millenium MMO?
zdroj: tisková zpráva

Proč není Warhammer 40K: Dark Millenium MMO?

13. 4. 2012 11:32 | Téma | autor: Adam Homola |

Warhammer 40K: Dark Millenium Online prožívá strastiplný život. Nejdřív hra vznikala jako velké MMO, ale pak přišly potíže a najednou je z toho singleplayerová akce s bohatými multiplayerovými prvky, jak jsme o tom psali nedávno. Podle prezidenta THQ stojí za radikální změnou podoby hry dynamika trhu, což je natolik široký pojem, že si pod ním můžeme představit prakticky cokoli. Teď vystoupil Danny Bilson, který v THQ pracuje jako výkonný viceprezident pro divizi core her (zkrátka ty, o kterých na Games píšeme nejvíce) a ještě to trochu domotal. Jedním z důvodů, proč si hra prošla velkou změnou, je prý spousta inovací, které by do MMO podoby nešlo moc dobře implementovat. Záhy však Bilson tak nějak nepřímo přiznal, že na MMO by prostě THQ neměla peníze.

Jako jednu z inovací zmínil Bilson střílení, které nebude (nemělo být) tahové, ale realtime. Nutno však dodat, že zrovna tohle v MMO hrách není nic nového. Jádro hratelnosti je prý hodně akční a zajímavé je, že kdykoliv měl prý někdo o hře pochybnosti, stačilo mu jen ukázat aktuální build a bylo vymalováno. Přesto to nezabránilo rozhodnutí hru přemalovat na singleplayerovku - zvláštní. Každopádně, vývojáři do hry mají už teď vytvořeny tuny obsahu, a aby taky ne, když to mělo být původně MMO.

Pokud se vám líbil titul Space Marine, tak by se vám měl podle Bilsona líbit i Dark Millennium. Ten je oproti Space Marine o dost hlubší a mnohem pompéznější. "Já tento nový směr vývoje preferuji. Je to lepší, než kdybychom museli sehnat investory, čímž bychom mohli nad hrou ztratit kontrolu. Hru pořád dělají stejní lidé, kteří ji před pěti lety vymysleli a upřímně, i oni jsou z nového směřování vývoje nadšení,” řekl Bilson v rozhovoru pro RipTen.

Bilsonova slova lze tedy interpretovat asi takto: na MMO nemáme peníze. Žádné inovace, ale prostě jde o peníze. THQ ostatně musela nedávno hodně propouštět, některé hry se prý musely rušit a obecně na tom firma není úplně nejlépe. Ne špatně, ale ne nejlépe. Můžeme tak být asi rádi, že tu budeme mít (možná povedenou) singleplayerovou hru s multiplayerem, než nějakou nedopečenou betaverzi MMO. Takových vychází už takhle až nezdravě moc.

Možná by ale nebyl špatný nápad přivést k projektu investory - sám Bilson tvrdí, že MMO hra to byla úžasná a tvůrcům se dokonce dostalo velké pochvaly od lidí, kteří už nějaké ty MMO hry vydali. “Můžu vám naprosto jednoznačně říct, že když to viděli někteří vývojáři MMO her, tak řekli, že je to lepší, než cokoliv kdy oni udělali,” pochlubil se Bilson. Jaké mělo být Dark Millennium MMO, to se už asi nikdy nedozvíme. Teď nezbývá než doufat, aby to byla alespoň povedená singleplayer/multiplayer hra.

Nejnovější články