Nakonec nebyl a mohlo by se zdát, že tím nadělali šiřitelé informací marketingovému oddělení pár vrásek. Dnes se ale ti samí lidé smějí (možná až na ty, kteří třeba za únik přišli o prémie), protože se jim podařilo zaškobrtnutí změnit v tradiční reklamní kampaň.
Eric Hirshberg konstatuje: „Nikdo se nechce vzbudit a zjistit, že má v háji načasování a plány. Ale když se to může stát armádě a vládě, proč ne nám. A i když opravdu není hezké, pokud někomu kradete duševní vlastnictví a následně jej zveřejňujete, pořád můžeme reagovat více způsoby a změnit citrony v limonádu“. (malebné anglické přirovnání, jež jsem neměl srdce zničit – pozn. autora) Je pravda, že Activision zareagoval promptně a skvěle využil současného stavu herního marketingu. Ten funguje na systému sociální sítě (a teď nemyslíme Facebook) a při rychlém jednání jde skutečně zareagovat včas a změnit výsledek. V éře papírových periodik by to nešlo, dnes?
Activision zareagoval vydáním teaserových klipů, které měl v záloze a za dva dny nasbíraly přes tři miliony zhlédnutí jen na Youtube. „Odpověď je jiná, než reakce či dokonce přehnaná reakce“, pokračuje Hirshberg. Ukázat ochotu a být součástí propojeného, digitálního, sociálního vesmíru, v němž žijeme, je pro firmu silným tahem“. A s tím se dá jen souhlasit. Activision mohl zcela marně vyhlásit embargo, řinčet zbraněmi a snažit se všechny informace stáhnout, ale tyto doby minuly a jak je jednou něco na internetu, je to de facto všude.
Můžeme si tedy myslet o Activision co chceme, ale tohle zvládli skvěle. Hirshberg to ostatně neustále zdůrazňuje a tvrdí, že se snažili v první řadě myslet jako fanoušci, kteří neudělali nic špatně a nyní by měli přijít o zprávy, které už stejně dostali a na které čekali. „Obrátili jsme se k našim fanouškům a řekli – podívejte, tohle jsme rozhodně neplánovali, ale protože jste z toho všichni tak nadšení, srovnáme se s tím. Takže tady máte několik dalších věcí, co neměly být veknu ještě pár týdnů. Dáme vám je dnes“.
Zdá se, že Activision se konečně učí jak komunikovat navenek... a jde mu to. A právě adaptace na specifika současné, nejen herní, publicistiky, v níž je obsah tvořen nejen novináři, ale zcela živelně samotným prostředím, je pro firmy klíčový.
19. 5. 2011 12:09 | Téma | autor: Aleš Smutný |
Když minulý pátek prosákly informace o Modern Warfare 3, chvíli jsme nevěděli, zda to není nějaký marketingový tah Activision.