Bližší pohled na současnou podobu Tabula Rasa
zdroj: tisková zpráva

Bližší pohled na současnou podobu Tabula Rasa

13. 3. 2007 14:14 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Daleko v budoucnosti mimozemská rasa pomocí meteorů zamořuje a dobývá jednu planetu za druhou v onlinovce od tvůrce Ultimy.

Na otevřených prostranstvích barevných cizích světů spolu ve stylu Battlefieldu zápasí lidští hráči a mimozemské stíhačky. Kdo by uhodl, že jde o scénu z high-res traileru (84 MB) MMORPG Tabula Rasa, jejíž vývoj se bezmála šest let po naší první zmínce konečně blíží ke zdárnému konci? Na GDC 2007 v San Franciscu sám Richard Garriott představil betaverzi, která se testuje již od prosince. Daleko v budoucnosti mimozemská rasa Bane pomocí meteorů zamořuje a dobývá jednu planetu za druhou, až přeživší zformují alianci a začnou svoje světy dobývat zpět. Jeden z prvních hráčových zážitků bude z klidné pastevecké vesnice, za kterou si mimozemšťané postavili základnu a nadělali z mrtvých nepřátel zombíky. Skupinka hráčů se pustí kamenitým pohořím a s pomocí integrovaného voice-chat systému se bude domlouvat, aby ustála protivníkovy náhlé přepadovky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V Tabula Rasa spolu budou moci bez problémů hrát charaktery na rozdílných úrovních: méně zdatní hráči budou obstarávat jednoduché questy či prozkoumávat terén a ti zkušenější se pustí do bojů, přehledných mj. díky prostému interface (na obrazovce bude jen jméno, zdraví, síla, zkušenosti a zbraň). V bitvě bude mít hráč na výběr ze dvou možností: levým tlačítkem myši použije zbraň a pravým svoji nadpřirozenou sílu (liší se podle typu charakteru). Při boji se dále půjde schovávat za překážky, přesněji střílet při zalehnutí aj. Taktiku bude nejlepší volit individuálně podle protivníků, kterým budou obrovská monstra z nových screenshotů, ale třeba také bezpilotní letadélka se štítem chránícím ostatní potvory před veškerou palebnou silou. Jedinou cestou z takové situace bude, že se jeden ze skupiny hráčů obětuje a za cenu velké újmy na zdraví štítem proleze a zničí jej.

Ve všech případech budou herní úkoly úzce souviset s hlavní dějovou linkou, aby měl každý hráč možnost ovlivnit dění v herním světě. Ten bude rozdělen na menší zóny, o které spolu budou NPC permanentně bojovat. Nejenom že půjde se takových bojů zúčastnit a nabýt rychle zkušeností, ale aby hráč na daném území mohl splnit quest, bude muset zóna v tu chvíli příslušet jeho straně. A kdyby náhodou hrdina padl v bitvě, bude se moct kdykoliv vrátit ke své dříve naklonované podobě. V Tabula Rasa totiž po pár dosažených úrovních hráč specializuje svoji postavu na určitou činnost a při té příležitosti může pořídit kopii svého stávajícího charakteru. Proto nemusí po smrti začínat úplně od nuly, ale jen od posledního klonu a navíc si třeba při dalším level-upu vyzkoušet jinou specializaci. Jak vidíte, Tabula Rasa se tedy od naší poslední detailní novinky podstatně změnila. V současnosti je datum vydání stanoveno na letošní podzim, přičemž zpočátku půjde hrát jen za lidi a další rasy zřejmě zpřístupní až pozdější datadisky.
zdroj: GS, Kotaku, GameZone, EuroGamer

levis

Nejnovější články