Autor: Seege Publikováno: 25.března 2005 |
![]() ![]() ![]() Podle aktuálních informací má kampaň obsahovat 24 misí (každá zabere zhruba 40 minut herního času), rozdělených celkem do 3 aktů, přičemž jeden akt = jedna generace. Pro kampaň tvůrci navíc slibují velkou novinku v podobě zatím blíže nespecifikované vychytávky, která bude určena pro hráče, jež se vyžívají v historii. Že půjde o něco většího, slibuje i výrok „bude to největší nová vlastnost hry hned po Home City a grafice“. Základní suroviny budou dle vzoru Age of Mythlogy tři – jídlo, dřevo a zlato (mince). Národy a indiánské kmeny Age of Empires III nabídne na výběr 8 hratelných národů, z nichž je oficiálně potvrzeno již 6 – Francouzi, Španělé, Britové, Holanďané, Němci a Portugalci. Rozdíly mezi nimi budou oproti AoE 2 opravdu veliké. Každý národ má mít své výhody a unikátní jednotky. Francouzi se snadněji spřátelí s indiánskými kmeny, Španělé si budou moci vytvořit větší vojsko a Britové se zase mohou pochlubit silnou ekonomikou, popřípadě mušketýry a lukostřelci. Holanďané si budou moci postavit banku na generování mincí, Němci budou mít možnost cvičit svou ![]() Přítomnost ruského národa nebyla potvrzena, ale spekuluje se o ní díky vlajce nalezené na některých screenshotech. O zbývajících dvou národech můžeme tedy zatím jen diskutovat, bylo ale potvrzeno, že mezi nimi nebudou Švýcaři ani Američani. K americkému kontinentu neodmyslitelně patří indiánské kmeny, na které nezapomněli ani tvůrci z Ensemble Studios. Ve hře se setkáme se 12 různými kmeny, z nichž jsou zatím odhaleni Siouxové, Komančové, Čerokíjové, Aztékové a Irokézové. V době psaní tohoto preview nebyly další známy. V Age of Mythology jste si při přechodu do dalšího věku mohli vybrat jednoho ze dvou „menších“ bohů, který vám poskytl unikátní jednotky či technologie. Indiáni v Age of Empires III budou fungovat obdobně. Každý národ se s nimi bude moci spřátelit, čímž získá především možnost výcviku unikátních indiánských jednotek - komančských válečníků či aztézských jaguárů. Opomenout nemůžeme ani ekonomické bonusy či výhody v boji. Kromě toho budete také moci využít prvek ve stylu božských sil z Age of Mythology, jako například vypnutí fog of war (zahalených míst na mapě) na určitou dobu.
Princip hry Revoluční novinkou ve hře bude domovské město (Home City), které bude mít každý národ v Evropě. Například pro Francouze to bude Paříž, pro Brity Londýn atd. Jedná se o jakýsi RPG prvek, který se s vámi potáhne celou hru. Stejně jako v RPG, tak i domovské město bude mít svůj "level". Pokud poposkočí nasbíráním zkušeností, které budete získávat lovením zvěře, bojem, kolonizací nového území či spřátelením se s indiány, o level nahoru, tak se zvětší a zvýší i jeho počet obyvatel, což by se mohlo projevit v nárůstu populačního limitu (více o něm o kousek níže). ![]() ![]() ![]() Technologické větve Kromě toho si budete muset vybrat, jakou technologickou větev aktivovat. Ta vám přinese určité druhy nových jednotek, upgradů a schopností, což je hlavním rozdílem oproti předchozím Age of Empires, kde jste je mohli získat pouze přechodem do dalšího věku. Technologický strom domovského města bude mít 5 základních větví - ekonomika a námořnictví budou provádět obchodní výzkumy, armáda zlepší vybavení vašich vojáků, katedrála zdokonalí budovy a přístav změní vzhled vašeho Home City. Měli byste mít tedy od začátku jasno, zda-li dáte předost ekonomickým upgradům před válečnými nebo naopak. Při postupu do vyšších levelů by vám Home City mělo umožnit stavbu historických budov. Možná si tak budete moci postavit svůj vlastní Bílý dům či Sochu svobody. Pro některé hráče real-time strategií je velmi důležitá velikost populačního limitu. Podle tvůrce Grega Streeta by měl být určitě vyšší než v Age of Empires II. Ovšem manévry typu Rome: Total War nečekejte, to je úplně jiný druh hry. Jeho zvyšování bude mimojiné založeno na principu Age of Mythology, kdy jste ho museli „krást“ soupeři stavěním osad. Jak již ale bylo zmíněno výše, limit zřejmě bude zvyšovat i Home City. Systém z AoE II, kdy jedna jednotka zabírala jedno místo limitu, už je minulostí. ![]() Jako v Age of Mythology nebo Warcraftu III bude každá jednotka zabírat určitý počet míst. Ensemble Studios ovšem zřejmě v této otázce nemá zcela jasno. V jiném rozhovoru totiž zaznělo, že hra je stavěná na bitvy s až 400 vojenskými jednotkami najednou a že populační limit bude pouze jakýmsi omezením ve velmi dlouhých hrách. Ve všech předchozích hrách existovala budova známá pod názvem Wonder - Div světa. Stavba takového gigantu byla velmi nákladná a časově náročná. Ovšem hráč, který ho postavil, mohl po určité době čekat sladkou odměnu ve formě vítězství. Ve třetím dílu se sice už s Wonder nesetkáme, avšak vývojáři si pro nás připravili velmi podobný prvek. Pokud postavíte čtyři malé základny na indiánských územích a povede se vám je udržet určitou dobu, tak vyhráváte. ![]() ![]() ![]() Lodě a vojenské jednotky Hned první vydané screenshoty zaujaly především mohutnými modely lodí. Nyní byste mohli po právu namítnout, že podobně velké byly i na obrázcích z Age of Mythology a ve výsledné hře se smrskly na velikost Age of Empires II. Nic takové se už ale podle autorů opakovat nebude. V oné době se stavěly velké a také velmi drahé lodě, což bude platit i ve hře. ![]()
V oblasti vojenských jednotek si podle slov Grega Streeta mají přijít na své jak fanoušci starých AoE, tak i noví hráči. Ve třetím díle totiž narazíme nejen na notoricky známé kopiníky, lučištníky a jízdu, ale i zcela nové a silnější jednotky jako jsou mušketýři, děla, redoleros (polní jednotka používající štít a meč) či rudokabátníci, kteří bojovali proti americkým revolucionářům. ![]() ![]() ![]() Inovací by měl také projít systém bojů, kdy bude každá jednotka účinnější na určitý typ nepřátelských vojáků. To už jsme mohli vidět v Age of Mythology, nyní má být systém ale ještě důslednější. Hráč, který bude mít lepší ekonomiku i větší vojsko, nemusí vždy vyhrát. Nebude záležet na kvantitě, ale na tom, proti kterým nepřátelským jednotkám bude vaše armáda vedena. Minule měla každá jednotka svou vlastní umělou inteligenci, podle níž se řídila. Vypadalo to ale v praxi obvykle tak, že každá jednotka bojovala spíše za sebe bez ohledu na své druhy. Ve třetím dílu by měla vaše armáda uvažovat více jako celek. Multiplayer ![]() Tato nová vlastnost ovšem nenahradí klasické ESO hodnocení. Greg Street to vysvětluje na příkladu hmotnostních kategoriích v boxu: „Ti, co boxují v lehké váze, nebojují s těmi, co boxují v těžké váze, ale můžete mít šampióna v lehké váze a méně zkušeného v těžké váze. Jediný rozdíl v AoE3 je ten, že „získáváte váhu“ tím, čím déle se držíte jednoho z vašich měst.“ Na konec dodal: „Ve skutečnosti bych nebyl překvapen, kdyby někteří hráči byli lepší při používání nízkoúrovňových měst a někteří zase při používání měst na vysoké úrovni.“ ![]() ![]() ![]() ![]() Na Age of Empires III se začalo pracovat ihned po dokončení Age of Mythology a není žádným tajemstvím, že základem byl 3D engine právě z AoM. Ten se ovšem postupně upravoval a modifikoval, až z něj nyní zbylo asi jen 25% kódu. Nabídne tak hezčí grafiku a dokonce má v sobě zabudovaný i fyzikální engine Havok, který bude mít na starosti různé animace a stejně jako v Half-Life 2 i výrazně ovlivní hratelnost. Většina objektů ve hře se bude řídit podle pravidel „rag-doll“ efektu, takže hroucení budov bude vypadat realisticky a dokonce bude ubližovat jednotkám v okolí. Při zásahu dělové koule se vytvoří tlaková vlna, která vymrští vojáky do vzduchu, v trupu lodí zůstanou po zásahu díry, mrtví vojáci se budou kutálet dolů z kopce atd. Dokonce i kácení stromů bude podřízeno fyzikálním zákonům - při zaseknutí sekery do kmene se celý strom rozechvěje a k zemi bude padat tak jako ve skutečnosti. Grafický engine postavený na DirectX 9.0 s využitím Pixel Shaderů 3.0 podporuje snad všechny moderní efekty, jako jsou odrazy světla, stínování či průhlednost vody. Na ni si prý Ensemble Studios najalo speciálního člověka, který nemá na práci nic jiného než H2O. Jak ale můžeme vidět, tak výsledek opravdu stojí za to. Střídat by se mělo počasí i den s nocí – to však nebude mít vliv na hru, ale půjde jen o pěkný vizuální efekt. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Minimální hardwarové požadavky zatím zůstávají velkým otazníkem. Vývojáři se přímé odpovědi vyhýbají, většinou tvrdí, že stále probíhá optimalizace enginu. Jisté ale je, že si stejně jako ve FPS hrách budeme moci určit úroveň detailů a dalších nastavení, které ovlivňují plynulý chod hry. Zvuk a hudba O hudební doprovod se postará Stephen Rippy, který ho komponoval ke všem předchozím Age hrám. Podle jeho slov budou jednotky mluvit jazykem odpovídajícím skutečnosti, ovšem prý s pořádným akcentem. To znamená, že Britové hovoří anglicky, Francouzi francouzsky atd. Většina soundtracku byla spolu se zvuky nahrána již v srpnu loňského roku. Hudební doprovod by měl být oproti předchozím dílům více důraznější a rychleji by se vám měla vrýt do hlavy. Stejně jako v Age of Mythology bude muzika reagovat na to, co se právě bude dít na obrazovce. Tento rys vždy skvěle navozuje atmosféru, která dělá hru mnohem atraktivnější. ![]() Zdroje: AoE3 HeavenGames, Planet Age of Mythology, Gamespot, IGN, Shacknews, Filefront aj.Více se o Age of Empires III dočtete na domácí fanouškovské stránce Www.AoE3.cz. Stáhněte si: Hudbu... Související články: Novinky, Age of Mythology recenze, Age of Empires II: The Conquerors recenze (8/2000) |
Seege | |
webmaster fanouškovské stránky Aoe3.cz |