Autor: Cappy Publikováno: 14.února 2005 |
Mise si ovšem nepředstavujte jako mise, které si můžete vybírat, ale jako na sebe navazující, vesměs lineární levely. Design levelů je však naprosto hrozný. Celou dobu se pohybujete v komplikovaném, klaustrofobicky působícím bludišti plném podzemních chodeb a výtahů. Originalita příběhu, ve kterém se celý děj točí okolo likvidace vetřelců není dvakrát originální a i v jiných věcech bychom hledali originalitu marně. Autoři se asi zhlédli v postavě Duke Nukema, takže tu máme plagiát jako Brno. Typický průběh hraní BlowOut se hraje tím způsobem, že jdete chodbou doprava nebo doleva a střílíte vetřelce až do té doby, než narazíte na překážku. To jsou zpravidla dveře. Když se je pokusíte otevřít, oznámí vám hra, že k jejich otevření potřebujete modrý, zelený nebo červený klíč a že ten se nachází v levém dolním rohu mapy. Ok, tak tedy jdete do levého dolního rohu mapy pro klíč. V půli cesty ovšem zjistíte, že vám v dalším postupu brání další dveře, které se dají otevřít jenom z druhé strany. Takže vám nezbude nic jiného, než najít cestu někudy jinudy. Pravděpodobně navštívíte všechny rohy mapy, pořádně se projdete, mezitím stihnete vysbírat několik dalších klíčů a když na žádný nezapomenete, postoupíte konečně k hlavnímu šéfíkovi. Z tohoto popisu doufám jasně vyplývá, že herní koncept BlowOut je naprosto a beznadějně zastaralý. Bludiště je komplikované zbytečně. Bloudit jenom proto, aby se bloudilo, je vyloženě na zabití. Do toho všeho nepěkně zapadá naprosto úchylné ukládání pozic jenom na checkpointech. Možná protože je hra původem z konzole, autoři se nijak nenamáhali s umožněním ukládání pozic na libovolném místě. Když chcete ze hry odejít, musíte dokončit level, jinak si ho při opětovném spuštění zopakujete úplně od začátku. A stejně tak, pokud vás náhodou zabíjí, což se může docela snadno stát (protože proti většině útoků neexistuje žádná obrana vyjma energetického štítu). Po několika pokusech a smrtích těsně před cílem se z tohoto herního systému stane dokonalý opruz. Po čem se dá střílet? Nepřátele tvoří jakési chodící ryby, agresivní vosy, pavouci a jiná, blíže nespecifikovatelná a těžko popsatelná chamraď. Agresivita útočníků je přímo úměrná hlouposti, se kterou se pohybují. Občas se někde zaseknou a tráví čas takzvaným „během do zdi“. Jindy se na vás sesypou tak rychle, že nevíte, na kterou stranu dřív střílet. Protože "výhled" vaši postavy v bludišti bych odhadoval na 2 metry doprava a 2 metry doleva, nevidíte na dostatečnou vzdálenost, co se nachází poblíž. A taková jízda výtahem do neznáma, když máte zdraví už skoro na nule, je pěkně o nervy, obzvláště když víte, že když vás zabijí, tak si dáte celý level od znova. Polovinu času trávíte střelbou naslepo a to dvakrát zábavné není a účinné také ne. Obnova zdraví se řeší pomocí sbírání med-kitů nebo návštěvou jakési kabiny, ve které se vám zdraví doplní. Jednou, když jsem byl na tom se zdravím bledě, zkoušel jsem se průběžně vracet cestou kterou jsem přišel a doplňovat si zdraví v nejbližší kabině. Moc to nepomáhalo. Kdo by tušil, že ve hře z roku 2004 se budou znovu objevovat jednou mrtví nepřátelé na místech, které jste už jednou prošli? I Dangerous Dave z roku raz dva měl tohle ošetřeno. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Tragické ovládání Ještě bych chtěl upozornit na tragické ovládání. Autoři krom systému savů ponechali nastavení ovládání v konzolovém stylu. Hra něco takového, jako je myš, příliš v lásce nemá. Zaměřovací kurzor tedy zvláštním způsobem přeskakuje zleva doprava, a váš hrdina si tím pádem dělá co chce a je totálně neovladatelný. Zkusil jsem nastavení ovladače a celé ovládání svěřit klávesnici, ale to moc k lepším zážitkům ze hry nepomohlo. Grafika a zvuky jsou průměrné, i když vizuální stránce nelze upřít snahu o inovaci. Dutch se pohybuje vcelku normálně, občas se v prostoru objeví nějaké ty odlesky, jinak animace nepřátel nic moc, i když svému účelu asi bohatě stačí. Mimochodem, hra BlowOut se dříve prodávala v amerických online-shopech za budgetových 20 USD a později za ještě nižší cenu, ale nyní už je z jejich nabídky vyřazena a tím pádem prakticky nesehnatelná. Stáhněte si: Trailery... Související články: Novinky... |
Cappy | |
autorovi je 26 let, momentálně pobývá v zahraničí a specializuje se na hardware, dříve se podílel na vývoji několika počítačových her |