Crowfall - Throne War zkouší inovovat MMO skrze dočasné světy
zdroj: tisková zpráva

Crowfall - Throne War zkouší inovovat MMO skrze dočasné světy

26. 2. 2015 17:01 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Trochu se zdá, že se MMORPG zasekly v čase. I přes občasnou snahu se nedaří najít cestu ze zaběhnuté formule, která se liší jen v detailech. Změnit by to ale chtělo nové, nezávislé studio ArtCraft Entertainment, které na Kickstarteru představilo koncept své chystané hry Crowfall - Throne War. Jeho koncept je zdánlivě prostý. Hráči nebudou se svými postavami v permanentním světě, ale v dočasných, kde bude vždy časově omezená kampaň, na jejímž konci bude jasný vítěz a svět bude nahrazen novým, kde se opět začne bojovat od píky.

Důvod této změny pramení v tom, že tvůrci chtějí do hry dostat drama, v němž se budou neustále měnit aliance, vždy bude o co bojovat a najdete zde dostatek napětí a ne jen průběžné zlepšování postavy ozvláštněné občasnými raidy. Trochu podbízivě a ošoupaně zní slogan o tom, že Crowfall - Throne War spojuje Hru o trůny a EVE Online. Když ale odhlédneme od faktu, že Hrou o trůny se dnes zaklíná snad i výrobce jogurtů, právě přirovnání k EVE Online je mnohem důležitější.

Autoři totiž plánují, že veškerá interakce by měla být primárně hráčská. Koncept se má takto: Základem budou věčné světy, které vždy budou pod správou nějakého hráče, který zde bude rozdělovat léna dalším hráčům (třeba členům své guildy). Nicméně ve věčných světech nejsou zdroje na stavbu, ty se nachází ve světech dočasných, kterých je několik typů. Dočasné světy prochází změnou čtyř ročních období, ale nejdůležitější je, že na začátku jsou vždy panensky čisté a teprve hráči je začnou přeměňovat a samozřejmě o ně válčit.

Jak bude svět porcován mezi jednotlivé guildy či jednotlivé hráče, bude se zároveň nezadržitelně blížit svému konci. Životnost dočasných světů bude jeden až tři měsíce, přičemž vždy bude daný svět unikátní hned z několika hledisek. Nejen, že bude náhodně vytvořena jeho podoba, tedy umístění přírodních zdrojů, řek, kopců atd., ale také se bude lišit, jaké jsou podmínky, jež musí splnit vítěz zápasu o daný svět, jaké zde budou moci být rasy či jaká je technologická úroveň. Vítěz pak dostane poměrně větší část ze zdrojů, které může následně investovat ve věčném světě, kde mají hráči svá trvalá léna.

cf zdroj: tisková zpráva

Střet bude probíhat podle typu světa na různých úrovních – od velkých aliancí, přes guildy až po jednotlivce. Další prvek, který by měl prohloubit pocit, že jde o hodně a nemáte komfort neměnného světa jako v jiných MMO, je tvorba a hlavně ničení struktur, založené na voxelech. Jak vám ukáže i video ke kickstarterovému projektu, boření hradeb a obranných struktur bude na denním pořádku, stejně jako smrt v momentu, kdy vám na hlavě přistane kus onoho hradu.

Celkově působí Crowfall jako ambiciozní a nápaditý projekt. Za studiem stojí dva lidé, kteří nejsou na herním poli nováčky – Gordon Walton, který působil jako producent u Ultima Online či Star Wars: Galaxies a J. Todd Coleman, který šéfoval třeba vývoji Shadowbane. Stále si ale nejsem jistý, zda vše bude fungovat jak má a to ze zcela prozaického důvodu – herní obsah stojí na chování hráčů. V ideálním případě bude vše fungovat jako v EVE Online, šéfové jednotlivých věčných světů budou posílat své leníky do dočasných světů, aby přinesli suroviny a nebo alespoň vydělali na své daně. Guildy spolu budou soupeřit, stejně jako třeba jednotliví hráči v rámci věčných světů. Boje o jednotlivé světy budou líté a nadšení z objevování těch nových nezměrné.

Trochu se ale bojím, že v případě, kdy nebude tohle vše fungovat, se hra rozpadne do náhodného těžení a masakrování, pokud možno z rukou postav na jiné úrovni. Starý dobrý ganking. Samotná stavba a ničení voxelových budov zní dobře, ale zase se nemohou rozpadnout po pár ranách protože k čemu je hrad, který vydrží méně, než jeho stavitel? A dobré duše kolemjdoucích hráčů možná budou chtít někomu něco zbořit, jen proto, že to zbořit mohou. Ale pro inovaci je třeba riskovat, třeba i to, že vám hráči vaši hru rozbijí na cucky.

A vývojáři ví, že riskují. Do projektu už nalili dost vlastních peněz a nyní chtějí na Kickstarteru 800 tisíc dolarů. Což by měli v klidu dát, protože se blíží 700 tisícům a ještě mají skoro celý měsíc. Zároveň se netváří, že za tuhle částku vystaví celé MMO, čímž budí důvěru. Za tuhle sumu slibují základní modul, v němž bude vše nastíněné, PvP (samozřejmě) i PvE (nějaká monstra zde logicky budou), dvanáct archetypů povolání, které se dále dělí a další prvky, na nichž bude stavět při rozšiřování hry. Nicméně základní modul by měl být plně funkční a zábavný, nepůjde o nějaký early access, ale plnohodnotnou hru.

Co se týče platebního modelu, Crowfall - Throne War jde stejnou cestou jako Guild Wars 2, tedy jednou zaplatíte a máte plný přístup ke všemu, žádné měsíční poplatky ani free-to-play. Možný je jen obchod ve hře s kosmetickými předměty, nic, co by se projevovalo na vybalancování postav. Na hře se už pracuje, v létě by měl začít alfatest, přičemž plná verze hry by v ideálním případě vyšla v zimě 2016. Ačkoliv mám své pochybnosti o tom, že si vše sedne a bude fungovat, musím hře držet palce, protože zkouší inovovat žánr a to je chvályhodné. Navíc některé nápady jsou dobré a představa dlouhého obléhání hradu, z nějž ukusujete kusy hradeb a věží vypadá hezky. Posuďte sami, zda by se vám podobné MMO nelíbilo. Na oficiálních stránkách a stránkách kickstarteru je spousta doplňujících informací.

Nejnovější články