Rememoried jde popsat stěží a výjimečně nepomohou ani videa. Nicméně na unikátní svět budete nahlížet z pohledu první osoby, uvidíte ruce své postavy a celá hra se točí kolem virtuálního místa, kde se mění vzpomínky na sny. Jedinou možnou cestou kupředu tak bývá zapomnění, jež supluje mechanismus, který vás požene kupředu. Surrealistických úrovní má být přes dvacet, a v každé bychom se měli dosyta nabažit elektronické i klasické hudby a odvážných vizuálů.
Více než kde jinde by tu mělo platit otřepané klišé, že i cesta může být cíl, protože v Rememoried budete především prozkoumávat okolní prostředí. A to jak prostou chůzí, tak i letem či pádem. Jádro hratelnosti tady stojí na měnícím se prostředí na základě toho, kam se zrovna díváte, nebo kde zrovna jste.
zdroj: Archiv
Všímavost a smysl pro kontext tak budou důležitými vlastnostmi, bez kterých se asi daleko nedostanete. Pokud uděláte chybu, nenásleduje smrt nebo obrazovka Game Over, ale návrat do některé z předchozích úrovní, které mohou být více či méně odlišné od chvíle, kdy jste v nich byli naposled. Vladimír Kudělka, který na hře pracuje od jejího prvopočátku, se v tiskovce netají svým obdivem k indie hrám za jejich odvážnost a originalitu.
Zároveň ale obdivuje i obrovské AAA projekty, kvůli jejich technologickým pokrokům. Jak moc Rememoried pokročí technologicky, uvidíme v srpnu, ale minimálně co do originality se asi nemáme čeho bát. Příznivci netradičních herních zážitků by si tady měli přijít na své. O jisté netradičnosti svědčí i oficiální stránky hry, skrze které se můžete dostat rovnou na Steam Greenlight.