Počet hráčů, kteří se do alfy dostanou není známý. Autoři ji rozhodně neotevřou všem přihlášeným, protože je dle nich kontaproduktivní nahnat všechny hráče do jednoho světa a pak sledovat, co se děje. Potřebují na jasně definovaném vzorku vidět případné nedostatky ve vyvážení herních prvků a postupně je řešit.
Už dříve se tvůrci chlubili tím, že chtějí mít ve hře realisticky zpracované zbraně a to včetně rozdílu mezi novým kusem z továrny a opotřebovaným a to nejen vizuálně, ale i funkčně. Že to s realistickým pojetím vzali vážně je poznat z videa, protože Makarova, se kterým hráč chvíli pobíhá jsem poznal během pár vteřin a o pár minut později ukazují dokonce i PB verzi s tlumičem. Zbraně, nasvícení i prostředí vypadají pěkně, byť se mi osobně už začíná poněkud zajídat ztvárnění industriální příměstské krajiny s postapo nádechem.
Naopak se mi líbí drobné prvky jako je třeba nutnost nejprve několik vteřin otevírat a prohledávat batoh zastřeleného, než zjistíte, co v něm je. Vybírat torny svých obětí během přestřelky nebude příliš moudré. Je třeba říci, že Escape from Tarkov není posapokalyptickou hrou v pravém smyslu slova. Odehrává se v titulním městě Tarkov, které se kvůli politické krizi a malé válce ozbrojených skupin stalo městem duchů a aktivní v něm jsou ozbrojenci ze svou soukromých organizací, kteří pochopili, že na místní krizi se dá vydělat. Právě to tvoří základ pro online hraní, kdy se hráči přidávají k oběma frakcím a následně spolu válčí o území i kořist. Hra vyjde ještě letos na PC.