Max Payne 3 nakonec bude mít vlasy i multiplayer
zdroj: tisková zpráva

Max Payne 3 nakonec bude mít vlasy i multiplayer

4. 4. 2011 15:42 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Update – a další informace připluly z jiných kanálů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Rob Nelson se rozpovídal i o výzvě naplnění hráčských očekávání. „Hry i publikum se od roku 2001 stali mnohem sofistikovanějšími. Hráči vyžadují zcela filmový zážitek, ačkoliv jádrem je stále střílečka. Pro nás je to mnohem lineárnější hra, ale publikum přitom chce být stále překvapováno a celkově zabaveno“. Rockstar stále sází na Euphoria engine, který se ale vyvíjí. „Jak se Red Dead Redemption lišil od GTA IV, tak se Max Payne 3 bude lišit od RDR“, tvrdí Nelson.

Věnuje se ale i dalším aspektům hry. „Hodně se zaměřujeme na reakce AI a na to, aby síla kulek při dopadu byla odpovídající. To dodává každé postavě hloubku a realismus, přičemž kouzlo spočívá v tom, že máme kontrolu nad tím, jak vše zapadne do scény – což nám pomáhá při tvorbě filmových scén. Výsledek je pak přirozený, Max už nenaráží do věcí a nevzniká ragdoll efekt“. Takže už žádná pomalu klouzající těla po schodech?

Spoustu lidí asi naštvala nová podoba noirového drsňáka Maxe Paynea v chystaném třetím díle. Ačkoliv se někomu zdál dystopický pohled na Maxovu budoucnost milým (hej, kdy jste naposled hráli za plešatého, obtloustlého notorika?), podle článku v magazínu EDGE není pohled na Maxe až tak jednoduchý.
Pleška kupříkladu bude i nebude. Nové obrázky (zde najdete „staré“ nové), které vám zatím logicky nemůžeme ukázat, předvádí Maxe jak s kšticí, tak s vyholenou, spíše než plešatou, hlavou a tvůrci se dušují, že to nebude jen chlastem nasáklý oplácaný chlápek bez vlasů, jak by se mohlo zdát. Vypadá to, že Max se ještě více ponoří do svých psychických problémů (přiznejme si, nikdy nebyl vzorem příčetnosti) a částečně je řeší flaškou a částečně střelbou. Co jej povede k odstranění kštice, se můžeme zatím jen dohadovat.

Nicméně pokud pomineme kosmetické záležitosti, článek naznačil i pár drobností o hratelnosti a okolnostech vývoje. Klasický bullet-time, bez něhož by May Payne nebyl „strojem na zabíjení v jedné osobě“, se vrací a bude nabíjen skrze likvidaci nepřátel. Prostředí bude plně zničitelné, což by se mohlo zajímavě kombinovat s implementovaným systémem krytí. Zbraně pak nebudete přepínat sekvenčně, ale vyjede vám dnes obligátní kolo s nabídkou dostupných kusů. Zajímavá je zpráva o přítomnost multiplayeru, ovšem bez dalších detailů. A vývoj?

Rockstar na Maxe Payna 3 vyhradil celá čtyři studia – k Vancouveru se přidalo Toronto, Nová Anglie a Londýn. Rob Nelson z Rockstaru neznačil, že by měl být na každou specifickou součást hry vyhrazen specializovaný tým z různých studií. Interakci postav s prostředím zajišťuje Euphoria Engine a už teď se tvůrci chlubí stovkami hodin materiálu nahraného v motion capture studiu. Skvělou zprávou je, že navzdory prvním zprávám, se vrátí jako Max Payne i jeho klasický dabér, James McCafferty. O datu vydání ovšem stále žádné informace.

Nejnovější články