Co způsobuje problémy s PS3 verzí Skyrimu?
zdroj: tisková zpráva

Co způsobuje problémy s PS3 verzí Skyrimu?

16. 2. 2012 16:19 | Téma | autor: Petr Poláček |

Proč byly a u některých hráčů ještě stále jsou potíže s plynulým fungováním Skyrimu na PS3? Podle Todda Howarda z Bethesdy za to rozhodně nemůže velikost uložených pozic, která se s narůstajícím herním časem zvětšuje, jak kdysi naznačil Josh Sawyer, vývojář z Obsidianu. „To je hodně rozšířený omyl,“ nesouhlasně pokýval Howard při rozhovoru s redaktorem Kotaku během D.I.C.E. a nadechl se k odpovědi: „Doslova a do písmene to způsobují věci, které jste ve hře udělali, v jakém pořadí jste je dělali, a co teď právě děláte. Může to být způsobeno třeba tím, jaké kouzlo jste si dali do rychlé volby, protože jak se mezi nimi přepínáte, tak využívají paměť různým způsobem.“

Popravdě, je to trošku překvapující odpověď. Zejména ve světle toho, že Howard považuje Skyrim za doposud nejlépe odladěný projekt Bethesdy bez ohledu na platformu (Oblivion vyšel na PS3 později, ale takové problémy rozhodně neměl - vlastní zkušenost). Vývojářům prý bylo jasné, že kvůli dynamickým událostem a skriptovacímu systému se majitelé PS3 dostanou do situací, kdy se jejich konzole prostě zadýchá. Měli však pocit, že většinu potenciálních problémů vyřešili a mají pod kontrolou. Bohužel v případě některých hráčů je výkon hry přímo závislý na tom, jakým způsobem hrají – jaká kouzla používají, jaké budovy navštívili a podobně.

Všechny problém se měly vyřešit s patchem v 1.2, ale nestalo se. Počet hráčů, kterým hra začala šlapat jako hodinky, se sice zvýšil, ale u řady z nich problém stále přetrvával. „Netušili jsme proč,“ přiznává Howard a vysvětluje tím neobvyklý požadavek Bethesdy, aby jim hráči s problémy posílali své uložené pozice kvůli analýze.

Každou takovou uloženou pozici pak tvůrci museli nahrát, aby zjistili, jak ten daný člověk Skyrim hrál a jestli se z toho dá vyextrahovat nějaký společný jmenovatel specifického problému. Jeden chlápek prý hrál stylem, že na jedné straně světa mu poletovalo vzduchem 20 draků, do toho se schylovalo k obléhání města a ještě měl rozdělaných 20 questů naráz. A to už jednu x let starou konzoli rozdýchá - asi jako schody do sedmého patra.

Bethesda tak musela de facto analyzovat x různých způsobů, jakým si hráči Skyrim užívají a vyvodit z toho nějaké závěry. Projevit by se to mělo po aplikaci patche 1.4 (nezkoušel jsem a nevím tedy, jestli to zabralo), ale určitě ne stoprocentně. Nicméně, Bethesda bude na řešení problému se zpomalováním PS3 verze Skyrimu dále pracovat a jednou se tak možná dožijeme chvíle, kdy nebude na celé planetě existovat jediný člověk, kterému by hra neběžela korektně.

Nejnovější články