Autor: Bergy Publikováno: 20.září 2007 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek USA na kolenou Tvůrci WiC se rozhodli naservírovat nám svůj příběh v celkem čtrnácti samostatných misích, přičemž není vůbec zachována časová souslednost. To znamená, že chvíli hrajete scénáře z pohledu aktuálního dění a už v další misi můžete řešit bojové úkoly tisíce kilometrů daleko, jenž prvotním událostem několik měsíců předcházely. Děj proto není přímočarý a řadu souvislostí ohledně postav pochopíte až zpětně o dost později. Ačkoliv se tedy válka v Evropě dávno rozhořela, tažení za západní mocnosti v čele s americkou armádou začíná na půdě USA, konkrétně ve městě Seattle. Právě toto místo se stalo cílem ruské invaze, nicméně způsob, jakým bylo vylodění provedeno, mě zrovna nenadchnul. Veškerá těžká technika se totiž dostala do amerického přístavu schovaná v kontejnerových lodích a v pravý moment pak jen vyjela na břeh. Pokud se vám tato finta zdá povědomá, máte úplnou pravdu. Přesně tohle se totiž jako přes kopírák odehrálo už ve hře Act of War. Dynamické mise (pozor, spoiler) První mise WiC se nesou ve znamení marné obrany Američanů, kteří jsou dezorganizovaní, špatně vybavení a stojí proti ruské přesile. Ovšem boje v přístavních oblastech Seatllu a v okolí stadiónu nabízejí hned v samých začátcích nevšední zážitek z pouličních tahanic o ulice a jednotlivé domy. Vše ale směřuje k jedinému – ústupu. Neudržitelná situace si žádá vybudování obranné linie v městečku Pine Valley, kde se posíleni dalšími jednotkami buď urputně bráníte před nekončícími vlnami nepřátel nebo se pokoušíte o protiútoky. I nadále se ale hlavně stahujete a především se snažíte zpomalit postup ruské fronty. Situace následně graduje u Cascade Falls, kde se zoufalé velení uchýlí k radikálnímu kroku a vy musíte dle rozkazu nalákat co nejvíce Sovětů do oblasti města, na které je poté svržena atomová bomba. Tímto sebeobětováním se uzavírá první dějství a následuje návrat v čase, kdy o chystané invazi neměli Američané ani tušení. O čtyři měsíce dříve se totiž bojuje ve Francii, kde se v oblasti u Marseille vylodili Rusové a úspěšně zde vytvořili své předmostí. V roli vašich svěřenců i nadřízených se zde vyskytují stejné hlavní postavy jako při obranně Seatllu a jak už jsem naznačil, pochopíte zde řadu narážek a událostí zmiňovaných v úvodních misích. Jste navíc přímo nuceni co nejvíce používat podporu v podobě několika druhů leteckých útoků (např. laserem naváděné bomby, napalm), dělostřelecké palby (přesná protitanková nebo protipěchotní) či průzkumných letů odhalující pozice nepřátel. Mnohdy nastanou situace, kdy už si budete připadat doslova v koncích. Před příchodem posil se však s využitím podpor dají dělat divy - včetně maskování kouřovými clonami či zablokování nepřítele přehradnými palbami. Možností je opravdu velká spousta, jen je třeba je zužitkovat efektivně, protože nejsou neomezené. Méně jednotek Umělá inteligence
Multiplayer Multiplayerové módy jsou prozatím k dispozici tři. Prvním z nich je tzv. „Dominance“, která spočívá v tom, že se všichni snaží zabrat co nejvíce strategických bodů na mapě. Pokud jich ovládáte více než soupeř, začne vaše vlajka na ukazateli dominovat. Druhý mód se označuje jako „Útok“ a pravidla jsou velmi jednoduchá. Jeden tým útočí, druhý brání. Po vypršení poloviny časového limitu, se role obrací a z útočníků se stávají obránci. Poslední herní variantou je „Přetlačovaná“ v níž se vždy bojuje o jeden rozšířený strategický bod. Aby se bojová linie posunula jedním nebo druhým směrem, je nutné, aby jedna strana ovládala všechny dílčí kruhy strategického bodu. Efektní rozhled Grafika sice nepředstavuje vyloženou revoluci, nicméně má jednu obrovskou výhodu před ostatními strategiemi. Disponuje totiž naprosto parádním rozhledem. WiC je v podstatě ukázkovým příkladem, jak si já osobně představuji práci s kamerou a možnost odzoomovat od zemského povrchu. Vzhledem k tomu, jak velké jsou zdejší mapy, si troufám tvrdit, že vlastně tvůrcům hry ani nic jiného nezbylo, protože by tím byla znatelně ovlivněna hratelnost. Takhle je ale výsledný vizuální dojem velmi působivý a hlavně maximálně přehledný. Vymodelované prostředí, ať už se jedná o hustou městskou zástavbu, americké hory, kopcovitou Francii a další oblasti je hodně odlišné a rozhodně netrpí monotónností. Narazíte i na různá roční období či mise odehrávající se v odlišnou denní dobu. Velká chvála směřuje ke kouřovým efektům, explozím a tlakovým vlnám, jež rozhodně patří k těm nejlepším. Prostředí je samozřejmě plně zničitelné, a když se vám zlíbí, můžete klidně celé město i s domy, vegetací či mosty srovnat se zemí. Velmi příjemná je i místy až pozoruhodná detailnost bojových jednotek, kterou sice oceníte jen při velkém přiblížení pohledu, ale poctivá práce je to bez diskuze. Všechny bojové prostředky jsou jinak vytvořeny podle reálných předloh skutečných strojů, což ještě více přispívá k uvěřitelnějšímu prostředí bitevního pole osmdesátých let minulého století. další vytípané obrázků z hraní jsme přidali do galerie HW otázky Hardwarová náročnost byla zejména během multiplayerového betatestu velmi diskutována. Zdála se totiž být velmi vysoká a to ještě v té době nebyla ani implementována do WiC umělá inteligence, která může výkon HW znatelně ovlivnit (viz například Supreme Commander). Můžu vás ale uklidnit, plná verze WiC prošla pořádnou optimalizací a zahrát si tak může prakticky každý, a to buď v DirectX 9 nebo DirectX 10, jehož vlajkovou lodí celé WiC je. U slabších počítačů si však musíte uvědomit, že je nutné pohrát si s nastavením grafických detailů. Naše testování probíhalo na sestavě Intel C2D 6700, 2GB RAM a GF 8800 GTS s 640MB RAM, za použití maximálních detailů, vypnutého vyhlazování a při rozlišení 1680x1050 (DX9.0c). WiC je přímo vybaven volitelným omezovačem fps (snímky za vteřinu), který redukuje výkyvy mezi vysokou a nízkou hladinou fps, což v některých případech zajišťuje plynulejší obraz. Jeho použití je ale zcela dobrovolné a na rozhodnutí vás samotných. Zvuková stránka je vyloženě nadprůměrná, což je dílem zejména hudebního doprovodu, který vhodným způsobem dokresluje herní atmosféru. Vůbec celý WiC je doslova radost hrát a smutní můžete být jen z toho, že ho poměrně rychle dohrajete. Pak už vám nezbude, než se věnovat multiplayeru nebo vyčkávat nějaký ten datadisk, který pevně doufám přinese i kampaň za Sovětský svaz. V Čechách se v těchto dnech začíná prodávat lokalizovaná PC verze s českými titulky, kterou vydává CD Projekt. Konverze pro X360 se má objevit začátkem roku 2008. Stáhněte si: Demo, Videa, Trailery... Související články: Výkony GeForce 8, TEST dema, Dojmy z MP bety, GC2006 dojmy, Novinky... |
Bergy | |
autorovi je 27 let a pracuje jako vedoucí HW zákaznického servisu; psaním se zabývá více jak 7 let a kromě strategií si oblíbil i simulátory; pokud to čas a starost o rozrůstající se rodinu dovolí, věnuje se plastikovému modelářství a vojenskohistorické literatuře |