Red Orchestra 2: Rising Storm rozčeří vody multiplayerových vod
zdroj: tisková zpráva

Red Orchestra 2: Rising Storm rozčeří vody multiplayerových vod

3. 11. 2011 19:30 | Preview | autor: Tomáš Jung |

Multiplayerová střílečka Red Orchestra se původně zrodila v hlavách nadšenců a vznikla jako bezplatný mod. Je to pro ni obrovská výhoda. Mohla se na svět dostat jen z čistého nadšení, její autoři se při vývoji nemuseli omezovat v kreativitě a hlavně nikam nespěchali. Podařilo si jim tak vytvořit sebevědomou hru, která se ani dnes, ve své komerční podobě, nebojí jít vlastní cestou a neohlíží se na okolní masovky. Svůj původ v amatérské modifikaci rozhodně neskrývá. Naopak. Tripwire Interactive si dobře uvědomují obrovskou sílu komunity, která dokáže bezplatně vyrábět nové a nové přídavky. Jen si vzpomeňte na kvalitní mody pro Red Orchestra: Ostfront 41-45, třeba Darkest Hour nebo Mare Nostrum.

Ukázka z mapy Saipan

Právě takové výtvory byly zřejmě iniciátorem projektu Rising Storm, kdy autoři poskytli talentovanému týmu amatérských vývojářů nástroje a engine Red Orchestra 2 s předstihem, vlastně ještě v době, kdy se hra nacházela v první alfa verzi. Rising Storm, který nás přenese z ponurého Stalingradu na ostrovy v Pacifiku a vrhne do neméně krutých bojů, tak získal časový náskok. Dlouho sami tvůrci netušili, jestli půjde o DLC, bezplatný obsah nebo klasický datadisk. Nyní už je jasné, že vyhrála poslední varianta, ale rozhodně to nebylo jen z rozmaru někoho důležitého. Vzešlo to ze situace.

Naznačuje to i financování projektu a motivace jeho autorů. Tripwire Interactive dali na začátku do placu balík peněz s tím, že si je tým poloamatérských tvůrců rozdělí, pokud se jim podaří dílko dokončit a bude dostatečně kvalitní na to, aby se dalo prodávat jako samostatný produkt. S ohledem na nedávné oficiální oznámení datadisku byla většina podmínek zjevně splněna a krom samotné motivace, dokončit produkt, už mají tvůrci jisté, že těch pár měsíců práce zadarmo nakonec dostanou zaplaceno. Když se bude datadisk dobře prodávat, dostanou i něco navíc.

Informací o Rising Storm není zatím, navzdory zveřejnění tiskové zprávy, mnoho a vývojáři jsou poměrně skoupí na detailní informace. Nám to však nedalo, spojili jsme se přímo s autory, vymámili z nich pár nových obrázků a informací a udělali si docela solidní obraz o Pacifickém kolbišti. Na dotazy odpovídal producent Tony Gillham a hlavní programátor Philip Edwards.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Kam plujeme?

Prvně nás zajímalo, kdo konkrétně na Rising Storm pracuje, a jak velký tým je. Odpovídá Tony Gillham, šéf vývoje: “Během vývoje se tým hodně proměnil. Lidé, co se k nám připojili, na tom byli s talentem a schopnostmi tak dobře, že někteří z nich dostali nabídky od jiných (komerčních) studií a odešli. Jiní zase přišli a odešli, protože nebyli připraveni na drsné podmínky, které panují při vývoji podobného produktu. Skutečnost, že nás Tripwire podporuje, neznamená, že se zde neuplatňují obvyklá pravidla při vývoji nadšenecké modifikace. Ale teď mohu potvrdit, že situace je stabilní a kluci se plně koncentrují na vývoj. Máme solidní tým s více než 30 vývojáři. Jedná se o kodéry, tvůrce modelů, animátory, zvukaře, dabéry, level designéry i odborníky na grafické efekty. Myslím, že mohu říci, že například naše modely zbraní jsou nejlepší, co jsem kdy viděl v nějaké hře. Posuďte sami z názorné ukázky pistole Nambu 14 (o odstavec níže), exkluzivně pro Games.cz.”

Zdá se, že týmu konečně zadul správný vítr do plachet. Plujeme tedy do Pacifiku a to přímo na ostrovy Betio, Kwajalein, Saipan a Nhpum Ga, které můžete vidět i v traileru nebo na nových obrázcích. Na Nhpum Ga si například zažijete bojovou scénu z filmu Merrill's Marauders (Merillovi záškodníci), z něhož si bere mapa přímou inspiraci. Z dalších lokací lze jmenovat třeba ostrovy Iwo Jima nebo Peleliu, na němž si připomeneme bitvy ze seriálu The Pacific. Nevěřím, že by se neobjevil třeba Guadalcanal, ale o dalších lokacích se dozvíme ještě do konce tohoto roku.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Kde se krýt?

Všechny mapy jsou, stejně jako u Heroes of Stalingrad, vytvářeny s co největší historickou přesností, samozřejmě šikovně přizpůsobené pro potřeby hraní. Při pohledu na džungli však vyvstává otázka, jak odlišně se bude Rising Storm hrát, zda mu nebudou chybět všechny ty trosky a zdi domů, na něž se v původní hře bezvadně aplikoval nový krycí systém. Do odpovědi se pustil programátor Philip Edwards: “Na mapách bude mnoho staveb, které vytvořili vojáci během příprav na boj, třeba různá obranná postavení. Navíc je zde spousta přírodou vytvořených přirozených krytů.“

Tony Gillham ještě dodává: “Domy a městský boj nahradí například bunkry a tunely, které byly významnou součástí japonských opevnění. Na ostrovech se nacházelo také mnoho menších měst a osad, které zde také samozřejmě umístíme.”

V Heroes of Stalingrad je hodně populární právě mapa malé vesnice Spartnovka. Jestli bude boj v Rising Storm často podobný řežbě na Spartnovce, je se na co těšit.

zdroj: Archiv


Trailer s CZ titulky

Zase jen dva tanky

Je však naprosto zřejmé, že se opět nedočkáme velkých tankových bitev. V Pacifiku ani žádné moc nebyly, a pokud proti sobě tanky vyrazily, bitva proběhla velmi rychle a většinou ve prospěch Spojenců. Tank tedy bude, jak je to historicky správně, sloužit jen k podpoře pěchoty. Američané mohou využít lehký tank M3A1 Stuart a Japonci se spolehnou na svůj Type 95 ‘Ha-Go’.

Datadisk, stejně jako původní hra, nabídne kvalitně zpracované zbraně, jejichž modely si udržují vysokou míru realističnosti. Dosvědčují to slova Philipa Edwardse: “Někteří naši programátoři, zvukaři i designéři map mají střelbu jako koníček a měli šanci střílet ze zbraní, které v Rising Storm budou. Samozřejmě, některé z nich, jako například plamenomet, vyzkoušet nešlo. Značná část týmu má však o zbraních solidní znalosti a na hře se to určitě projeví.”

Jsem na plamenomet docela zvědavý, přestože mě například v datadisku Vietnam pro Battlefield Bad Company 2 moc neuchvátil. Možná tady najde lepší uplatnění a stane se použitelnější zbraní, zejména při boji v bunkrech.

Co však bude rozhodně jiné, je taktika. Nové zbraně na obou stranách přinesou odlišný přístup k boji. Autoři však musí trochu pokroutit historickou skutečnost, protože Japonci v reálu disponovali, oproti Američanům, malým množstvím automatických i poloautomatických zbraní. Hra by byla při takovém rozložení arzenálu dosti nevyvážená. Dále také není jasné, jaké účinky bude mít na nepřátele útok s výkřikem "banzai", zda jim to srazí morálku, rozklepe obraz či je to nějakým jiným způsobem ochromí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Upravený Countdown

Co se týče herních módů, Edwards potvrdil přítomnost všech variant z Red Orchestra 2 a přislíbil i jejich vylepšené varianty: speciálně Countdown by měl využít elementů Tichomořského bojiště. Nic víc zatím tvůrci prozradit nechtěli.

Na další informace si holt ještě musíme počkat. V konceptu Rising Storm tak zůstává celá řada nevyjasněných prvků, ale už teď je zřejmé, že tento datadisk příští rok v létě rozhodně nezapadne a minimálně rozčeří vody multiplayerových stříleček. S týmem vývojářů jsme navíc ve spojení, a jakmile vyplave na povrch něco nového, hned se to dozvíte.

Nejnovější články