Overwatch si brzy zahrajete na konzolích zdarma - začala druhá sezóna v čele s novou mapou
zdroj: tisková zpráva

Overwatch si brzy zahrajete na konzolích zdarma - začala druhá sezóna v čele s novou mapou

2. 9. 2016 16:00 | Preview | autor: Adam Homola |

Od veleúspěšné otevřené bety krátce před vydáním neměli hráči možnost vyzkoušet si Overwatch zdarma. To se teď pro majitele PlayStation 4 a Xbox One změní - od 9. do 12. září si mohou zahrát Overwatch na obou konzolích zdarma.

Hra bude k dispozici kompletní včetně všech 22 hrdinů, 13 map, 4 herních módů, Quick Play, Custom Games a nového Weekly Brawl. Stejně tak půjde během free víkendu získávat nové úrovně, Loot Boxy a odemykat si kosmetické úpravy pro jednotlivé hrdiny. Příjemné je, že pokud se rozhodnete zakoupit si Overwatch: Origins Edition, všechny o víkendu získané věci vám zůstanou a přenesou se do plné hry.

Za upozornění stojí, že majitelé Xbox One budou na free víkend potřebovat předplacené členství v programu Xbox Live Gold, zatímco hráči na PlayStation 4 nebudou službu PlayStation Plus vůbec potřebovat. Na PS4 stačí najít v obchodu „Overwatch Free Weekend“, stáhnout, nainstalovat a začít hrát, jak popsali vývojáři na Battle.netu.

Na Xbox One pak v obchodě hledejte položku „Overwatch: Origins Edition Free Weekend“, tam vybrat Free Trial, nainstalovat a začít hrát. Tedy za předpokladu, že si platíte Xbox Live Gold. Majitelé PS4 verze si pak už u standardní zakoupené verze hry členství v PlayStation Plus platit musí, stejně jako u drtivé většiny ostatních multiplayerových her.

Hra by měla na PS4 zabírat zhruba 9 GB, zatímco na Xbox One cca 15 GB. Na rozdíl od progresu přímo ve hře ale nepočítejte s trofejemi či achievementy. Oba systém budou na obou konzolích pro Free Weekend verzi hry vypnuté. Blizzrad také potvrdil, že na daný víkend momentálně neplánuje žádnou odstávku či údržbu serverů, tudíž by nemělo nerušenému hraní nic bránit.

Overwatch zdroj: tisková zpráva

Druhá sezóna

Se začátkem nového měsíce začala v Overwatch druhá sezóna pro mód Competitive Play a spolu s ní přišlo i několik velkých změn. Především jde o změnu Skill Ratingu, kdy už neplatí stupnice 1 – 100, ale zavedla se stupnice s mnohem větším rozsahem 1 – 5000.

Díky tomu byste měli mít mnohem lepší přehled o tom, jak si vedete, a jaký vliv na Skill Rating mají výsledky jednotlivých zápasů. Vývojáři přidali také postupné vadnutí Skill Ratingu, kdy hráči se Skill Ratingem nad 3000 budou muset zůstat aktivní, jinak si svůj rating neudrží.

Pokud se takový hráč nezúčastní alespoň jednoho kompetitivního zápasu týdně, ztratí každých 24 hodin ze svého Skill Ratingu 50 bodů. Propad se zastaví ve chvíli, kdy se hráč kompetitivního zápasu zúčastní, nebo když jeho Skill Rating spadne na hodnotu 3000 bodů. Pod tuto hranici už pak Skill Rating spadnout nemůže.

zdroj: Archiv

Novinkou v rámci druhé sezóny, Skill Ratingu a kompetitivního hraní vůbec jsou také Skill Tiers, čili ligy. Tvůrcům se nelíbilo, že se hráči v první sezóně příliš fixovali na svůj Skill Rating a neřešili skoro nic jiného. To by se mělo s přidáním skupin změnit, protože nově se už nemusíte soustředit na jedno jediné číslo.

V závislosti na hodnotě vašeho Skill Ratingu vás hra zařadí do jedné ze sedmi lig a vy můžete samozřejmě postupovat jak nahoru, tak dolů - podle schopností. Ligy jsou zde stejné jako třeba ve StarCraft II, tedy bronzová, stříbrná, zlatá, platinová, diamantová, master a grandmaster.

Každá liga má vlastní ikonu, která se zobrazuje u jména každého z hráčů, tudíž na první pohled uvidíte alespoň přibližné schopnosti daného hráče. V rámci jedné probíhající sezóny se navíc nemusíte bát pádů do nižších skupin. Do vyšší skupiny se v jedné sezóně dostat můžete, ale i kdyby se vám najednou nedařilo a podle hodnoty Skill Ratingu byste měli spadnout o stupínek níž, nespadnete. Propad vás v takovém případě bude čekat až v další sezóně.

S novým systémem Skill Ratingu se pojí i nové omezení pro vytváření skupin. Do jedné skupiny v rámci Competitive Play už nemůžete jen tak s někým. Pokud se bude Skill Rating vašeho kamaráda lišit o více jak 1000 bodů, nebudete moct spolu hrát v rámci Competitive Play v jedné skupině. Toto omezení se týká prvních pěti lig, zatímco pro ty nejlepší hráče v ligách master a grandmaster platí omezení 500 bodů.

zdroj: Archiv

Hráči v diamantové, master a grandmaster lize navíc nebudou moct hrát ve skupině s někým, kdo teprve dokončuje své úvodní zápasy, které ho v Competitive Play umístí do jedné z příslušných lig. Coby opatření pro vyváženost jednotlivých skupin to jde jistě pochopit, na druhou stranu, pokud máte partu přibližně stejně schopných kamarádů, jejichž Skill Rating se bude lišit o více jak 1000 bodů, už si spolu nezahrajete. V tomto konkrétním případě tak o nejšťastnější řešení rozhodně nejde a takové party kamarádů jsou pak odkázané pouze na standardní Quick Play. Škoda.

Vývojáři ze hry odstranili kontroverzní Sudden Death, který nebyl často zrovna fér, a uchýlili se k systému „time bank“ známého z módů Assault, Escort a Assault/Escort. Tedy čas, který má každý tým na splnění druhého kola, záleží na tom, kolik času zbylo na konci kola předchozího. Pokud je to méně než 60 vteřin, dorovná vám to hra automaticky na jednu minutu. O jednu minutu jsou také nově všechny zápasy v druhé sezóně kratší, tudíž by mělo být všechno ještě o fous svižnější.

Menší změny doznaly také Competitive Points, kdy už za vyhraný zápas nezískáte jeden bod, ale deset bodů. Společně s tím se ale zvedla i cena zlatých zbraní z 300 na 3000, takže je nezískáte o nic rychleji než v první sezóně. Vývojáři zavedli limit na 6000 bodů, kdy po jeho dosažení dostanete nové body jedině za uzavření celé sezóny, nikoliv za jednotlivé vyhrané zápasy.

Došlo také k úpravám penalizace hráčů, kteří tak rádi a často opouštěli rozjeté kompetitivní hry. Konkrétně jde o nový desetiminutový postih pro hráče, které opustí probíhající zápas, a také o nutnost dokončit několik zápasů, než bude na váš účet znovu nahlíženo jako „standardní“ a nikoliv takový, který opouští rozehrané zápasy. Cílem vývojářů je hráče zbytečně netrestat a spíše je od opouštění her co nejvíce odradit.

Druhá sezóna v tuto chvíli běží zatím jen na PC verzi hry s tím, že na PlayStation 4 a Xbox One se dostaví brzy, jak napsali vývojáři na Battle.netu.

zdroj: Archiv

Patch

Společně se vším výše uvedeným se do hry dostal také nový patch, který je v tuto chvíli dostupný pro PC a Xbox One verzi hry, majitelé PlayStationu 4 by se měli dočkat za nedlouho. Největším přídavkem nového patche je již zmíněná druhá sezóna Competitive Play, ale hned v závěsu je to bez pochyby nová mapa Eichenwalde.

Novinek a úprav jsou v novém patchi desítky, ale vypíchnout můžeme třeba Symmetru a její novou užitečnou hlášku o zbývajícím počtu dostupných teleportů. Všichni hrdinové se také dočkali svého emotu „sit and laugh“ a Reinhardt dostal několik nových legendárních skinů.

Hrdinové, jejichž ultimátky používají vyčerpatelný ukazatel, ho teď budou vyčerpávat o něco rychleji. A pokud vás zajímavé specifické detaily všech hrdinů a jejich menších či větších změn, můžete se ponořit do dlouhých poznámek k patchi. Nesáhlo se sice na všechny hrdiny, ale i těch deset vyvolených dokáže v následujících týdnech trochu zamávat s dynamikou zápasů.

Na závěr je potřeba připomenout, že žádná z výše uvedených změn není definitivní a finální. A to ani pro Competitive Play, ani pro jednotlivé hrdiny. Overwatch prochází neustálými úpravami a vylepšováním, i na základě názorů hráčů a tak stačí dát jen vývojářům dostatečně jasně najevo váš názor a třeba se do hry někdy dostane.

Nejnovější články