Internetové představení Fallout 3
zdroj: tisková zpráva

Internetové představení Fallout 3

3. 7. 2007 10:10 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Proč začnete mít rádi revizory v metru, k čemu povede vaše rozhodnutí odpálit atomovku a co vše umí Pip-Boy 3000 na zápěstí?

Nebudeme opakovat ty staré známé věci o Fallout 3 z preview z půlky června a zaměříme se na nové info vyplynuvší z (nehratelného) dema Bethesdy pro zahraniční internetové magazíny. Předně nebudete muset vůbec znát Brotherhood of Steel ani Tactics, které jakoby pro zdejší příběh (časově zasazen 30 let po F2) ani neexistovaly, atmosférou však na ně samozřejmě navazovat bude. Hra začne v roce 2277, zhruba 200 let po útocích Číňanů na USA, během nichž se vrata relativně bezpečného, ale zároveň klaustrofobického Vaultu 101 ještě neotevřela, takže jeho obyvatelé nemají ponětí o situaci venkovního světa. Jakmile prvně vylezete na vzduch a pokusíte se nalézt nějakou zbraň, zaznamenáte plynulé střídání dne s nocí, stejně jako změny počasí. Uplatnění tu najdou efekty DirectX 10, ale to nebude vyžadováno a grafika se dobře obejde i bez nich (viz teaser).

Mezi lokacemi na území města Washington D.C. - které tvoří čtvrtinu herní plochy (zbytek jeho okolí/podzemí) a které by bylo hezkým místem, kdyby ho nezruinoval výbuch atomovky (i proto žádná ovladatelná vozidla) - se budete později přesouvat podzemními tunely dávno nefunkčního metra. To tady představuje takový dungeon, kde nebude od věci vyhýbat se přímým konfrontacím a kde také budete hackovat terminály pro kontrolu jízdenek. V mini-hrách zkusíte uhádnout kód z několika předložených variant, kdy vám po každém pokusu (než terminál zablokujete) bude sděleno, kolik písmen z odpovědi odpovídá tomu správnému heslu. Až tímhle způsobem roboty-revizory zprovozníte, vydají se vyčistit nejbližší tunely od otravné havěti. Mimochodem, chybět nemá ani rychlý způsob cestování jako v The Elder Scrolls.

NPC bude "jen" několik stovek, zato však každá má mít vlastní identitu, narozdíl od 1500 generických postav v Oblivionu. Při rozhovorech je v závislosti na vaší řečnické schopnosti můžete zkusit přimět k činům, které nejsou v jejich zájmu, přičemž v každém dialogu spatříte procentuální šanci na úspěch (nepovede-li se to, dočkáte se podrážděné reakce). Většinu NPC jinak půjde zabít a potkáte i děti, jejichž osud v rukou možná mít nebudete, to ještě není rozhodnuto. Najmutí pomocných (byť opět přímo neovladatelných) žoldáků různých frakcí se bude odvíjet dle vaší pověsti, někteří kývnou jen na neutrální Karmu. Na otázku ohledně jakékoli formy multiplayeru zazněla záporná odpověď.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jako důkaz, že všechny ty proklamace o vlivu vašeho rozhodnutí a jeho následků na průběh hry, nebyly planými řečmi, dobře posloužil Megaton - osada chatrčí u havarovaného letadla a hlavně u nevybuchlé atomové bomby, s níž si máte jít poradit. Dostanete přitom na výběr, jestli vyhovíte přání lobbisty, který chce bombu znovu aktivovat a nechat ji explodovat, aby pak na daném místě mohly stavitelské firmy časem vybudovat předměstí. Nebo radši o celém komplotu informujete šerifa a Megaton tak zachráníte? Když zvolíte první variantu, všechny úkoly a záležitosti spojené s původním místem budou pochopitelně natrvalo fuč. Ale zase byste umožnili zrod nové lokace Tenpenny Towers s úplně odlišnými questy, které byste jinak neměli příležitost okusit...

Sada prvních obrázků ne-scanů zahrnuje i Pip-Boy 3000, mikrocomputer na zápěstí hrdiny. "Vtipkovali jsme nad ním ve smyslu, že tahle věcička má více pixel shaderů než nafasoval celý Oblivion," usmíval se Todd Howard z Bethesdy. Přesto je funkčností víceméně shodný s přístrojem ze starého Falloutu. Tři stylové červené čudlíky slouží jako přepínače hlavních obrazovek - první zachycuje charakterové statistiky se skilly, ukazatelem zdraví a dalšími osobními nezbytnostmi, pod druhým knoflíkem je uložen inventář a jeho obsah, včetně opravy/montování různého haraburdí. Pod třetím čudlíkem najdete data jako mapy, výpis questů nebo fotografie. Nadto Pip-Boy 3000 poslouží jako malé přenosné rádio do pustiny, schopné zachytit vysílání libovolné přeživší stanice (hrající 20 licencovaných skladeb ze 40.let, které se polinou i z rozhlasových přijímačů v herním světě), někdy z něj dokonce vylovíte i bonusový úkol či uslyšíte o svých akcích.

Souboje, o jejichž pauzovatelném systému nejspíš víte z dřívějška, byly na prezentaci ukázány na bitvě s přerostlým mravencem. Po ustřelení jeho tykadel se stal slepým a zmateným, že začal útočit na jiné mravence poblíž. Pokud se obáváte situace, kdy se nepřítel příblíží moc blízko, logicky bude nejrozumější mířit do nohou, abyste zpomalili jeho pohyb, na čemž zase byla demonstrována možnost soustředit se na určité části těla. K tomu se hodí jak konvenční výzbroj, tak méně tradiční kousky typu přenosný katapult nukleárních bomb (=obdoba bazuky, včetně eventuálního dočerpání zbytku radioaktivního benzínu z některých vraků na ulici). Po jejich opotřebování velice znatelně klesne rychlost střelby i přesnost, ale nalezené předměty či části jedné zbraně lze využít k opravení té druhé, pokud je aspoň trošku podobná a pokud máte patřičný skill na dostatečné úrovni. Celkově prý Fallout 3 působil překvapivě vyladěně na to, že má vyjít až za nějaký rok a půl (PC, PS3, X360).
zdroj: Joystiq, VE, GameSpot, IGN

jd

Nejnovější články