Vývoj mimo Montreal obecně není žádnou novinkou, na Assassin's Creed IV: Black Flag ostatně dohromady pracovalo až osm studií po celém světě. Rozdílem však je, že Quebec bude hrát při vývoji další hry roli hlavního studia. Montreal ale s Assassin's Creed neztrácí kontakt, ani sérii nepředává dál. Ubisoft se rychle vyjádřil, že pobočka v Montrealu má stále sloužit jako vlajkové studio značky. Namísto předávání štafety tak máme co dočinění s klasickou expanzí.
Ubisoft ostatně tým v Quebecu nedávno rozšířil investicí ve výši 28 milionů dolarů, do níž patřil nákup nových kanceláří a najmutí padesáti z plánované stovky nových vývojářů (celkem Ubisoft Quebec pojme 350 vývojářů). Na rozšířené studio půl milionovým grantem přispělo i samotné kanadské město.
Vývoj série Assassin's Creed se tak, zdá se, tříští podobně jako u Call of Duty, kde jednotlivé díly mají momentálně pod palcem celkem tři studia. Škarohlídství nad dojením značky stranou – právě decentralizovaný vývoj Call od Duty ukazuje, že jednotlivá studia mohou navrhovat mírné inovace v mezích zákona celé značky.
Pro historickou hru typu Assassi's Creed by něco podobného mohla být výhoda, protože hranice možného jsou s ohledem na téma volnější. Assassin's Creed má oproti CoD navíc tu podstatnou výhodu, že může sáhnout do libovolné éry z poslední šesti tisíc let. Myslím, že by vývojáři nějak okecali i starověké zasazení dalece před vznikem slova "assassin", aniž by se vzdávali použití termínu ve hře.
Nicméně, o zasazení nové hry samozřejmě nevíme nic a ještě dlouho vědět nebudeme, protože tvůrčí cyklus současných dílů se pohybuje mezi dvěma až třemi roky.
zdroj: Archiv