Jedním z nejvýraznějších počinů Paradoxu je určitě Europa Universalis. Bývalý zaměstnanec Funcomu Johan Andersson začal na hře pracovat tak, že si nejdříve koupil původní deskovou verzi hry. Jakmile se dozvěděl, že nějaké studio začíná pracovat na počítačové verzi jeho oblíbené deskovky, neváhal a dnes v Paradoxu pracuje jako manažer studia. Vývoj první Europa Universalis trval asi dva a půl roku a studio poslalo v prvních měsících do obchodů kolem 100 000 kusů.
Hra se naštěstí prodávala velice pěkně a vývojáři měli peníze na vývoj dalších her. Europa Universalis II se zaměřila ještě více na historické události, zatímco EU3 byla zase o dynamice. Europa Universalis IV dovolila hráči utvářet vlastní osud a kam nás zavede pětka se teprve uvidí. Tvůrci se prý vždycky při vývoji potýkali s problémem hráčské svobody. Na jednu chtěli historicky akurátní hru, ale na druhou stranu chtěli dát hráčům volnou ruku, což se bohužel moc neslučuje, protože pak může v konfliktu zvítězit strana, která v reálu nevyhrála. Nakonec se ale vývojáři spokojili s uvěřitelností a na stoprocentní historickou věrnost tolik nelpí.
zdroj: Archiv
Podobně na tom má být i chystaná strategie Hearts of Iron IV, která by měla mnohem více sandboxová než její předchůdci, ale pořád si chce punc uvěřitelnosti udržet. Rozhodně prý nepůjde třeba se Švýcarskem dobýt během deseti let celý svět.
Dalším velkým titulem Paradoxu je Crusader Kings II, což byla pouze evoluce jedničky. Alespoň to tvrdí Henrik Fáhraeus, šéf vývoje druhého dílu. Vývojáři si u této série uvědomili, že můžete mít strategii která funguje i na úrovni jednotlivých lidí a rodin, nemusíte do toho tahat rovnou celé civilizace a národy. V druhém díle tak dopilovali koncepty z jedničky a skrze několik rozšíření implementovali i připomínky hráčů.
Poslední na videu zmíněnou hrou je Runemaster. Jde o vůbec první RPG od Paradoxu, které na historických událostech nijak nelpí, a tak si můžou tvůrci dělat víceméně co chtějí. Hra se rámcově opírá o severskou mytologii a vliv na příběh by měl být hmatatelný. Zajímavostí je, že v Runemaster nebudou žádné vedlejší úkoly. Všechny činnosti budou mít ve hře vliv na hlavní příběh, žádné “výplně” typu “přines mi z hospody pět piv” nehrozí.
Na závěr videa si vzal slovo Andersson a ujistil fanoušky, že Paradox zůstane Paradoxem i nadále. Od studia nemáme čekat žádný simulátor rybaření a asi ani střílečku. Tyhle žánry Paradox moc nebaví a fanoušky her od Paradoxu zřejmě také ne.