Prodejní čísla hlavních vánočních her
zdroj: tisková zpráva

Prodejní čísla hlavních vánočních her

22. 1. 2009 21:21 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Na papíře to měl být silný podzim s multimilionovým odbytem, přesná data o reálně zakoupených kusech v USA však tak slavná nejsou.

Společnost NPD Group zveřejnila údaje o přesných prodejních číslech hlavních předvánočních her na americkém trhu. Některá známá jména se ani nedokázala propracovat, resp. udržet mezi nejprodávanějšími hrami. Dosti překvapivě, uvážíme-li, jak vysoké měly ambice.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Nejprve Ubisoft. Ten se se svým novým Prince of Persia nepropracoval do prestižní desítky nejlepších prosincových taháků, ale 483 tisíc prodaných kopií koncovým zákazníkům v součtu verzí pro PS3 a X360 nezní úplně špatně, v kontextu s ostatními hrami. Jakkoliv to nelze moc porovnávat s minulým rokem, kdy si Assassin's Creed pro sebe dokázal "uzmout" přes 1,8 milionu kusů a to jenom v případě X360 inkarnace.

Prince of Persia se na PS3 stal v prosinci v USA čtvrtým nejlepším PS3 titulem (hned za LittleBigPlanet) a pokud to vezeme celosvětově, a i se započítáním PC verze, dělá to celkově 2,2 milionu vyexpedovaných kusů do obchodů (pozor, neplést s ostatními čísly v tomto článku, které zahrnují ty skutečně prodané kusy koncovým hráčům!). Far Cry 2, dříve nazvaném zklamáním s pomalým odbytem, se takto povedlo globálně vyexpedovat 2,9 milionů kusů, a Shaun White Snowboarding zase 2,2 milionu kusů a wiičkový Rayman Raving Rabbids TV Party 1,5 milionu, pochlubil se UbiSoft v aktuální výroční finanční zprávě (ale otázkou je, kolik z těchto her zůstane ležet nedotčeno na pultech nebo se prodají až později se slevou). Díky tomu vzrostly tržby tohoto výrobce ve 4.čtvrtletí 2008 o 13% oproti stejnému období v předešlém roce.

Eidos se ocitl v potížích díky nevalnému přijetí Tomb Raider Underworld, který v zámoří v prosinci ve verzích pro konzole PS3, X360 a Wii dokázal vygenerovat vyloženě směšných 246 tisíc kusů udaných koncovým hráčům. Odbyt se zohledněním výsledků z celého světa sice předpokládá celkově vyexpedovaných 1,5 milionu kopií, to je však stále hluboko pod původními několikamilionovými plány. Pročež jdou éterem hlasy o změně v konceptu série, což už tady kdysi také bylo - ještě za časů Core Design...

Střílečka Resistance 2 při svém listopadovém startu za velkou louží vygenerovala 385 tisíc kopií reálně prodaných koncovým hráčům, ale v prosinci již jen 213 tisíc, celkem tedy 598 tisíc. S ohledem na fakt, že jde sice o nadprůměrné, ale nijak zvlášť povedené dílo, vlastně nijak překvapující. Pro Sony další relativní zklamání, neboť jde o titul, u něhož si ve svém předvánočním lineupu dělali velké naděje. Sluší se ale připomenout, že původní Resistance tu dosáhl na 750 000 prodaných kopií - za 13 měsíců, což druhý díl nicméně v dohledné době překoná, hlavně díky mnohem širší základně majitelů PS3.

Hříčka LittleBigPlanet navzdory svým nesporným kvalitám ve vstupním měsíci říjnu prodala jen 215 tisíc (pravda, tady se ještě stihla propracovat do Best of 10). V listopadu to pak bylo 141 tisíc a pád z první dvacítky, na čemž nic nezměnilo ani prosincové vzepětí a 255 tisíc kusů, což v celkovém úhrnu dělá 611 tísíc prodaných kusů. Ano, není to na novou značku špatné, ale asi nejenom v Sony čekali výrazně lepší čísla.

A na závěr tu máme celková prodejní čísla za půlroční pobyt Metal Gear Solid 4 na trhu. V červnu sice slavil úctyhodných 775 tisíc prodaných kopií koncovým hráčům (do čehož nejsou zahrnuty ks prodané v bundlu s konzolí PS3), ale v rozpětí červenec - prosinec 2008 dokázal tohle číslo navýšit jen o 301 tisíc. Čímžto se v USA těsně dostal nad hranici milionu celkem odprodaných kopií. Uvedené poukazuje na obvyklý trend v prodejích her, kdy jsou nejlepší prodejní čísla na pořadu dne v prvních týdnech/měsících po uvedení na trh a pak to jde rapidně dolů.

zdroj: Gamasutra

mart

Nejnovější články