Nový Unreal Tournament je nepopsaná kniha, kterou napíše komunita
zdroj: tisková zpráva

Nový Unreal Tournament je nepopsaná kniha, kterou napíše komunita

15. 5. 2014 13:35 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Před týdnem všechny mile (snad krom id Software) překvapila zpráva o vývoji nového dílu Unreal Tournament, tentokráte tvořeného bok po boku s komunitou. Ač půjde o jeden z titulů na Unreal Engine 4, má být k dispozici zcela zdarma s tím, že fanoušci budou moct tvořit (a prodávat, s provizí pro Epic) vlastní obsah, například nové mapy či modifikace. O to, co dalšího bude tento radikálně jiný typ vývoje znamenat pro hráče i vývojáře se nyní lidé z Epicu podělili.

Novináři vyzpovídali hlavního vývojáře a programátora Steva Polge. Ten sice mírou větší než malou hýřil tradičními PR prohlášeními (nový Unreal Tournament tvoří Epic, protože "nyní máme vhodné nástroje, které nám umožňují se spojit s fanoušky za cílem tvorby toho nejlepší UT..."), přesto se v mezi řádky dá najít i hrst zajímavějších informací.

Především už samotná designérská fáze vývoje má probíhat formou diskuze na fórech a bude ovlivňovat přímo jádro hry. Nedojde tedy na situaci, kdy by Epic pouze vyhodil ven základ Unreal Tournamentu a pak donekonečna kasíroval za zisk z prodeje fanouškovských modů. Dle Polge se Epic pro vývoj společně s komunitou rozhodl z toho důvodu, že nikdy nemohl vyhradit dostatek zdrojů pro vývoj plnohodnotného Unreal Tournamentu jako takového (což zní trochu zvláštně, když Epic našel prostředky například na tvorbu megalomanské série Gears of War, ale budiž).

zdroj: Archiv

Digitální distribuce modifikací od fanoušků, které pak už UT rozšíří libovolným směrem, se samozřejmě stále plánuje, nejprve je ale třeba vymyslet takové základy, aby vyhovovaly každému vývojáři z řad amatérů. Epic přitom nepočítá s tím, že vše půjde tak snadno, jak si nyní maluje. "Rozhodně nebude snadné zorganizovat obrovský a rozvášněný dav fanoušků do celého procesu produktivní spolupráce," přiznává Polge. Vše je ale prý o postupném učení a vývoj spolu s komunitou ve finále prý zaručí lepší výsledný produkt.

To se má odrazit i na doposud ne úplně jasně popsaném budoucím systému "kontroly kvality" komunitních přídavků. Z textu nepřímo výplývá, že Epic rozhodně bude chtít mít nějaké slovo ohledně vypouštění modifikací mezi hráče, ať už přímým řízením toho, co vyjde nebo jen propagací daných modů. Zároveň ještě není jasné, kolik si tvůrci komunitního obsahu budou moci vydělat nebo kdo bude určovat ceny - možná tak oba oříšky Epic spojí do jednoho a bude finančně kompenzovat tvůrce kvalitnějších modů. Ale to už spekuluji.

Z hlediska samotného hry, tedy nového Unreal Tournamentu, se máme těšit na klasickou hratelnost "s prvky, které je pro UT důležité zachovat". Má se jednat spíše o modernizovanou verzi, v níž budou přítomné i některé staré (samozřejmě zkrášlené) mapy a zbraně. Vše je ale opět ještě závislé na debatě s fanoušky, třeba se tak dočkáme i výraznějších změn. Prozatím je rozhodně příjemné slyšet, že se i takový veterán herního průmyslu jako Epic rozhodl pro inovovaný typ vývoje. Uvidíme, nakolik se mu s ním bude dařit a jak dopadne samotný Unreal Tournament vytváření takovýmto procesem. Prozatím se můžete podívat na vyvíjející se Wiki k tvorbě hry.

Nejnovější články