Pokračování překvapivé hitovky Shadow of Mordor se zaměří na Saurona
zdroj: tisková zpráva

Pokračování překvapivé hitovky Shadow of Mordor se zaměří na Saurona

22. 12. 2014 16:11 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Zjevně nejsme sami, koho překvapila kvalita akčního RPG Middle-earth: Shadow of Mordor. I přes využití profláklého Tolkienova svět hra nabídla exkurzi do Mordoru na začátku úpadku, zajímavé hrdiny a především Nemesis systém, který umožnil simulovat změny skřetí hierarchie. Není tedy divu, že studio Monolith hodlá na tomto základu stavět při vývoji dalšího dílu, což pro Gamespot potvrdil i šéfdesignér hry Michael de Plater.

Na konto úspěchu (necelé 3 miliony prodaných kopií podle VGChartz) Middle-earth: Shadow of Mordor je snad každému jasné, že Monolith připravuje pokračování, které nabídne propracovanější verzi Nemesis systému, protože fascinoval hráče a kritiky. A samozřejmě lze od pokračování čekat i další autorské pokusy o interpretaci Tolkienova světa.

De Plater by v další hře rád prozkoumal víc do hloubky vztah Celembribora a Saurona, stejně jako charakterový vývoj Saurona. Prim by ale měl opět hrát Nemesis systém, který se v první hře věnoval generování skřetů a jejich expandující hierarchie, v níž Talion hraje svou roli a tu a tam pošťouchne skřety, aby se do sebe pustili sami - jak to dle de Platera sledovali v knihách i Sam s Frodem a Smíšek s Pipinem. Pokud je herní koncept Middle-earth: Shadow of Mordor skutečně jen základní verzí tvůrčí vize, máme se v další hře (hrách?) nač těšit. A neplatí to jen o systémové stránce hry, nýbrž i přístupu k vyprávění.

„Skvělý britský fantasy autor Michael Moorcock napsal něco ve smyslu 'Nesnažte se imitovat Tolkiena',“ vysvětluje scenáristickou filozofii de Plater, podle kterého nemá smysl zpracovávat slovo od slova Tolkienovy příběhy, ale spíše se snažit o vystižení motivů a základních myšlenek jeho díla.

zdroj: Vlastní

Ukázkovým příkladem uvedeného přístupu je vlastně i hraničář Talion jako hrdina Shadow of Mordor. „Hodně nás překvapilo a potěšilo, jak moc hráče zajímal Talion a snažili se jeho charakter poznat co nejvíce do hloubky," uvádí de Plater a dodává, že tvůrci postavu záměrně připodobnili Boromirovi a Thorinovi (z Hobita), aby hráčům nabídli postavu, která se nebojí užít násilí a síly Prstenu, aby dosáhla svého cíle.

Talion tedy není kopií jedné konkrétní románové postavy, ale naplňuje Tolkienovu myšlenku, že "...není příběhu bez padlé postavy." Tedy postavy, která páchá odporné činy kvůli dosažení spravedlivého cíle, a nakonec se nechá ohavností svého konání pohltit a na původní cíl zapomene. Jde o typickou variaci Nietzscheho teorie o propasti "Kdo dlouho hledí do propasti, toho propast pohltí," kterou se tvůrcům z Monolithu podařilo v praxi realizovat a doufejme, že při vývoji pokračování v tom hodlají pokračovat. Tragických hrdinů totiž není nikdy dost :)

Nejnovější články