Na konto úspěchu (necelé 3 miliony prodaných kopií podle VGChartz) Middle-earth: Shadow of Mordor je snad každému jasné, že Monolith připravuje pokračování, které nabídne propracovanější verzi Nemesis systému, protože fascinoval hráče a kritiky. A samozřejmě lze od pokračování čekat i další autorské pokusy o interpretaci Tolkienova světa.
De Plater by v další hře rád prozkoumal víc do hloubky vztah Celembribora a Saurona, stejně jako charakterový vývoj Saurona. Prim by ale měl opět hrát Nemesis systém, který se v první hře věnoval generování skřetů a jejich expandující hierarchie, v níž Talion hraje svou roli a tu a tam pošťouchne skřety, aby se do sebe pustili sami - jak to dle de Platera sledovali v knihách i Sam s Frodem a Smíšek s Pipinem. Pokud je herní koncept Middle-earth: Shadow of Mordor skutečně jen základní verzí tvůrčí vize, máme se v další hře (hrách?) nač těšit. A neplatí to jen o systémové stránce hry, nýbrž i přístupu k vyprávění.
„Skvělý britský fantasy autor Michael Moorcock napsal něco ve smyslu 'Nesnažte se imitovat Tolkiena',“ vysvětluje scenáristickou filozofii de Plater, podle kterého nemá smysl zpracovávat slovo od slova Tolkienovy příběhy, ale spíše se snažit o vystižení motivů a základních myšlenek jeho díla.
zdroj: Vlastní
Ukázkovým příkladem uvedeného přístupu je vlastně i hraničář Talion jako hrdina Shadow of Mordor. „Hodně nás překvapilo a potěšilo, jak moc hráče zajímal Talion a snažili se jeho charakter poznat co nejvíce do hloubky," uvádí de Plater a dodává, že tvůrci postavu záměrně připodobnili Boromirovi a Thorinovi (z Hobita), aby hráčům nabídli postavu, která se nebojí užít násilí a síly Prstenu, aby dosáhla svého cíle.
Talion tedy není kopií jedné konkrétní románové postavy, ale naplňuje Tolkienovu myšlenku, že "...není příběhu bez padlé postavy." Tedy postavy, která páchá odporné činy kvůli dosažení spravedlivého cíle, a nakonec se nechá ohavností svého konání pohltit a na původní cíl zapomene. Jde o typickou variaci Nietzscheho teorie o propasti "Kdo dlouho hledí do propasti, toho propast pohltí," kterou se tvůrcům z Monolithu podařilo v praxi realizovat a doufejme, že při vývoji pokračování v tom hodlají pokračovat. Tragických hrdinů totiž není nikdy dost :)