Rockstar má ode dneška zase jeden malý skandál. Na oficiálních fórech Steamu se totiž jednomu ze šťastných majitelů legální verze Maxe Paynea 2 (92%, recenze) podařilo zjistit, že dodávaný .EXE soubor ve skutečnosti pochází z cracknuté pirátské verze.
Prozradil to hexeditor, jímž si dotyčný s přezdívkou Liamaj otevřel dodávaný .EXE soubor a překvapivě v jeho hlavičce našel ASCII logo pirátské skupiny Myth, která Maxe Paynea 2 před lety "ripnula" (tedy okleštila o filmečky a dodatečné zvuky, aby mohla hru distribuovat v dostatečně malé velikosti vzhledem k tehdejším dispozicím internetových připojení).
hexeditor s .EXE souborem Max Payne 2 ze Steamu
Když se Rockstar nyní rozhodl na Steamu distribuovat své starší hry, stál před stejným problémem: potřeboval je tedy rychle zbavit verifikačního mechanismu, který vyžadoval (v digitální distribucii samozřejmě neexistující) původní CD-ROM s hrou. Jak je vidět, programátoři najatí na tuto práci si nešpinili ruce, raději si z internetu stáhli ilegální ripnutou verzi hry a .EXE soubor jednoduše nahradili. Ti, kdo si tak dnes na Steamu legálně koupí Maxe Paynea 2, tedy za své peníze dostávají úplně totéž, co by jinak mohli ilegálně pořídit na pirátských serverech. A pak že člověk "rád zaplatí za dobrou hru".
Samozřejmě je na místě pochybovat o tom, že by vedení firmy či zodpovědní manažeři něco podobného schválili. Patrně se jen neobtěžovali si práci, na níž asi najali externí programátory, dvakrát ověřit.
Ve finále ale skandál padá právě na jejich hlavy, vždyť Rockstar patří mezi hlasité kritiky pirátství a prohlašuje je za hlavní důvod, proč PCčkářům odepírá verze svých her pro osobní počítače - nejnověji např. nadcházející Red Dead Redemption, u něhož zatím o PC verzi nepadla ani zmínka, z minulé doby především GTA IV, kterého se majitelé osobních počítačů kvůli pirátství dočkali až s velkým odstupem.
Není to poprvé, co se herní vydavatelé uchýlili k podobnému kroku. UbiSoft, dnes největší bojovník proti piráství na PC a nejnověji autor velmi kontroverzní ochrany, která od hráčů vyžaduje permanentní připojení k internetu, před dvěma roky zažil úplně stejný skandál.
takhle UbiSoft před lety využil cracku pro Rainbow Six Vegas 2