Guild Wars 2 zalidní mapy novým systémem megaserveru
Guild Wars 2 artwork | zdroj: tisková zpráva

Guild Wars 2 zalidní mapy novým systémem megaserveru

3. 4. 2014 14:47 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Je to prokletí asi všech MMORPG. Některé mapy nebo oblasti prostě budou vylidněné, ať už kvůli tomu, že jsou určené jen pro určitý rozptyl úrovní, tak třeba proto, že jsou mimo hlavní „tahy“ (samozřejmě záleží na typu konstrukce světa a cestování po něm). Tohle se nevyhnulo ani Guild Wars 2 a tak nyní přichází Arena s alespoň částečným řešením.

Jmenuje se „Megaserver System“ a jde o poměrně chytré a elegantní řešení nebo alespoň zmírnění tohoto problému pro Guild Wars 2 – samozřejmě pokud bude fungovat. Po aplikaci systému, která přijde v omezené míře v rámci dubnového Feature Packu, už nebudou hráči na mapách rozdělení do několika kopií podle toho, na jakém jsou serveru. S Megaserver Systemem nyní bude, alespoň jak to z vysvětlení chápu, hra vytvářet kopie map podle toho, aby byly pohodlně zalidněné napříč servery.

Jednoduše, už nebude několik kopií jedné mapy podle domovského serveru, ale hráči budou nahuštění k sobě a dynamicky se budou otevírat nové mapy podle toho, kdy bude třeba nově příchozí umístit jinam. Systém by měl tedy chytře zajišťovat, že na jednu stranu nebudete po jedné mapě vandrovat sami, kolem ani živáčka, ale také, že nebudou jiné mapy přelidněné. Navíc bude celý systém vyhodnocovat jakou máte partu, v jaké jste gildě, jaké jste národnosti, jaký máte domovský svět apod a dle toho se bude snažit k sobě řadit ty hráče, kteří jsou kompatibilní.

gw22 Guild Wars 2 artwork | zdroj: tisková zpráva

Je třeba zdůraznit, že Megaserver neodstraní rozdělení podle regionů na Evropu a Severní Ameriku. Pomůže ale třeba těm, kteří hrají v netradiční hodiny, mimo špičku, být ve světě s dalšími hráči z jiných domovských světů. Celkově by mělo být mnohem snazší na mapách najít jiné hráče. Navíc celý systém usnadní hraní s kamarády a členy gildy, protože se je systém bude snažit dát na společnou mapu, pokud ta není zrovna plná. Samozřejmě to i napomůže nejen v pocitu, že nejste na světě sami, ale také při boji v některých eventech, které vyžadují spolupráci a při nichž se na prázdných lokacích můžete snažit sami, ve dvou a sledovat, jak dostáváte na ústa.

Arena uvádí zajímavá čísla, kupříkladu se o 225 procent zvýší populace na jednu kopii mapy, o 25 procent se zvýší šance, že jste na stejné mapě jako vaše parta, o 41 procent se zvýší populace hráčů hovořících stejným jazykem na jednu kopii mapy apod. Samozřejmě, vše se bude testovat a tak v první vlně testu dojde na mapy pro level 1-15, hlavní města a PvP lobby. Pokud si vše sedne, později v tomto roce se systém rozšíří na celou Tyrii. Na otázku, jak megaserver ovlivní bossy s časovým limitem a hlavně WvW se prý autoři rozpovídají příště. Uvidíme tedy, jak se povede přenos na oněch počátečních levelech.

Nejnovější články