Gaikai aneb revoluční streamování her
zdroj: tisková zpráva

Gaikai aneb revoluční streamování her

15. 7. 2009 15:15 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Odteď vám na Need for Speed nebo Spore bude stačit jen internetové připojení a notebook bez 3D karty.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Taky už vás nebaví každoročně investovat do hardwaru a podstupovat martýrium updatování, upgradování a všeho s ním spojeného? Nebo jednoduše provozujete Linux či Maca, takže si o náročných hrách současnosti můžete nechat jen zdát? Právě vám je určena Gaikai, streamovací webová služba od Davea Perryho, jejíž oznámení začátkem roku způsobilo na herní scéně malý poprask.

Čerstvě vydané video nyní demonstruje, jak to celé bude fungovat. Přihlásíte se do systému, vyberete si hru, rozjedete ji - a během dvou nebo tří vteřin můžete začít hrát. K tomu vám ovšem bude stačit jedině internetový prohlížeč s pluginem Flash, což je už roky standardní výbava i těch nejslabších počítačů. Všechno ostatní - instalaci her, počítání dat, grafiky, zvuku - už obstarají webové servery společnosti, kde budou hry fyzicky běžet. Že se to zdá nereálné? Podívejte se sami, článek pokračuje pod videem:

zdroj: Archiv


Gaikai - předváděčka od Davea Perryho

Perry to názorně ukazuje na příkladu několika her: Spore, wiičkové Mario Kart, LEGO Star Wars II, Need for Speed ProStreet, World of Warcraft nebo EVE Online. A stejný způsobem půjde na dálku využívat i Photoshop. Autor předtím avizuje, že má nainstalovanou pouze základní verzi Windows Vista s poslední verzí Firefoxu.

Jak si jistě všimnete, grafika některých her (např. Need for Speed) vypadá, že je posunutá na minimum detailů, což ale Perry vysvětluje tím, že vše zatím testují na slabších počítačích. Během veletrhu E3 se služba Gaikai za zavřenými dveřmi předváděla herním vydavatelům na nadupaném serveru, který utáhl počítat sedm verzí her ze série Call of Duty najednou.

Důležité také bude objem přenesených dat za vteřinu. Perryho demo bylo pořízené s běžným kabelovým připojením ze serveru vzdáleného něco přes tisíc kilometrů (při pingu 21ms), což je prý ale extrémení situace, protože po zapojení další mašiny přímo v Kalifornii má být odezva zhruba poloviční. Tak jako tak to prý ukazuje, že služba dokáže data dost rychle počítat a ještě odesílat i na delší vzdálenosti - což může být podstatné i pro české a slovenské čtenáře. Už třeba jen proto, že tradičně se podobné služby rychleji chytají v okolních zemích (např. v Německu).

Objem dat má být každopádně dost nízký na to, abyste mohli nejnovější pecky hrát i na počítačích s obyčejným wi-fi připojením (kavárny, školní jídelny, restaurace) nebo na slabších počítačích (např. netbooky bez jakékoli 3D karty).

S tím souvisí i Perryho další prosba: Gaikai je sice zatím ve stádiu uzavřeného betatestu, ale již teď začínají autoři hledat testovací servery. Zdalipak se i v našich luzích a hájích najde někdo, kdo si troufne Perryho bezpochyby revoluční nápad podpořit?
zdroj: PR

levis

Nejnovější články