Logika obou brigádníků je taková, že když se kampaň podaří a oni, společně s potenciálními desítkami tisíc fanoušků, půjdou pořádně slyšet, možná vyjde Half-Life 3 dříve. Idea je to krásná a naivní zároveň, ale neberme jim ten sen. Celé to staví na jednoduchém principu - čím více peněz se podaří klukům vybrat, tím víc budou marketingově tlačit na Valve. Jde totiž o tzv. flexibilní crowdfungingovou kampaň, takže kluci dostanou všechny peníze, které se vyberou bez ohledu na to, jestli se podaří dosáhnout cílové částky.
"Nátlak" na Valve má začít jednoduše - pokud se vyberou tři tisíce dolarů, rozjedou kluci kampaň na AdWords. Kdykoliv by si někdo googlil Half-Life 3, Valve, Gabe Newella a podobná klíčová slova, viděl by textové reklamy směřující na jejich kampaň. Další meta je na devíti tisících dolarech, které zajistí mobilní billboard. S tím chtějí kluci jezdit kolem kanceláří Valve. Za 45 tisíc dolarů si chtějí najmout několik dvojníků Newella, kteří budou s tričkem "We Want Half-Life 3" asi klepat na dveře Valve?
Za cílovou částku 150 tisíc dolarů pak plánují uspořádat regulérní hudební koncert s herní tématikou a s pozvánkami pro všechny zaměstnance Valve. Jaký je pak plán, kdyby tam skutečně nějaké vývojáře dostali? Opít je a vytlouct z nich alespoň nějaké informace? O to se už určitě někdo v minulosti pokusil. Vy za podporu téhle kampaně nedostanete samozřejmě skoro nic (dobrý pocit, tričko, odznáček...) a buďme realisté - na datum vydání Half-Life 3 to pochopitelně nebude mít absolutně žádný vliv.
Celá kampaň We Want Half-Life 3 je buď jedna velká haluz, nebo jen snaha brigádníků v marketingové firmě blýsknout se před šéfem. V reálu je to asi kombinace obojího. Tak jako tak, pokud se vám pod matraci už víc pětitisícovek nevejde a nechcete je dávat třeba na charitu, můžete se na We Want Half-Life 3 podívat na IndieGogo a třeba jim přispět. Já si své peníze tentokrát radši nechám.