Dragon Age III bude někde mezi jedničkou a dvojkou
zdroj: tisková zpráva

Dragon Age III bude někde mezi jedničkou a dvojkou

30. 8. 2011 13:48 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Informační boom ohledně série Dragon Age zažili návštěvníci Penny Arcade Expo 2011, kde v...

Informační boom ohledně série Dragon Age zažili návštěvníci Penny Arcade Expo 2011, kde v rámci Q&A sekce došlo na probírání budoucího (a zatím oficiálně neoznámeného) třetího dílu a jeho rozličných aspektů. Vše by se dalo shrnout tak, že trojka bude ve všech aspektech na rozhraní mezi Dragon Age: Prameny a Dragon Age II. Tedy, ne úplně ve všem, kupříkladu předvedená mapa ukazuje, že tentokrát dojde na svět několikanásobně větší než ten z prvního dílu.

Co se týče příběhu, třetí díl by měl plně rozvinout motiv konfliktu, který se rozeběhl ve dvojce a hráči budou opět zachraňovat svět, tentokrát ovšem před sebou samým. Milovníci drobnějších dramat tedy asi zapláčí, opět se dostaneme k epickým rozměrům, kterými se herní RPG nakazila od „high“ fantasy. Svět bude rozerván válkou mezi Templáři a mágy, přičemž se objeví i dost dalších „zájmových“ skupin. Na vás pak bude cestování světem, uzavírání spojenectví a likvidace válkychtivých frakcí. Aneb, vy do nich ten mír natlučete.

Co se týče boje, s jeho možnostmi by se mělo experimentovat v dalších DLC k dvojce, aby si tvůrci zkusili reakce komunity a nakonec se rozhodli, jakým stylem se s bojem v trojce vypořádají. Ale když vezmeme v potaz fakt, že v jádru jsou boje v obou dílech stejné (jen ve dvojce nemusíte tak často pauzovat) a liší se v kosmetických záležitostech, jako je síla prvního útoku, „slide“ v něm apod., bude tenhle průzkum asi hlavně o dalších kosmetických úpravách. Sotva se dočkáme kompletně předělaného systému, BioWare se svého pauzovacího boje se zadáváním akcí členům družiny nevzdá. Máme ale čekat velký důraz na poziční element bojů. Takže zase snad automaticky zapnutý friendly fire.

Na konto společníků jsme zatím dostali vágní větičku, že bude dobré pamatovat na jejich slabiny i silné stránky. Asi budou k dispozici unikátní buffy za určité složení party, což bude vést k dalšímu rozměru toho, jak skládat družinu.

V oblasti vybavování a vzezření společníků opět půjde BioWare zlatou střední cestou. Dostanete sety vybavení, které půjdou na společnících měnit, tedy zřejmě v šíři jedničky, ovšem podoba ve hře se bude měnit jen v rámci dějového posunu, takže si postavy zachovají své ikonické vzezření a nebudou vypadat jako věšáky na všechno, co se na vás nevešlo. BioWare si za tímto ikonickým stylem stojí a chce jej dále prosazovat. Dá se tedy říci, že se vlk nažere a koza zůstane celá. Postavy budou mít předem dané vzezření a vy budete mít plně v moci jejich statistiky.

Za koho budeme hrát, není jasné. Hawkeův příběh prý ještě nekončí, ale to je jasné, když jsou v plánu další DLC. Je prý i možné, že se setká váš Grey Warden a Hawke, ale opět... spíše můžeme hádat, že v DLC nebo jako vedlejší postavy (možná?). Obecně je dojem z odpovědí spíše takový, že přijde nový hrdina, což je jen dobře. Oba předešlí už mají svou ságu napsanou. Uvidíme tedy, jaké další informace se objeví.

Nejnovější články