Data v cloudu, hraní během stahování, 1000 přátel - to je nový Xbox LIVE
zdroj: tisková zpráva

Data v cloudu, hraní během stahování, 1000 přátel - to je nový Xbox LIVE

22. 5. 2013 1:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Kromě drobných zmínek o revolučních změnách se na Xbox LIVE při odhalení nové konzole Xbox One bohužel moc nedostalo. Naštěstí se ale vzápětí vyrojila spousta detailů v tiskových zprávách a na oficiálním webu Microsoftu. Až je trochu s podivem, proč si Microsoft nechal takhle důležité věci pro obyčejnou tiskovku a nevyrukoval s nimi na pódiu. Tam padla jen zmínka o tom, jak se bude na Xbox One využívat intenzivně cloud, ale konkrétní příklady chyběly.

Do přílišných detailů nejde ani tisková zpráva, ale docela jasně naznačuje, že by se třeba časem mohly dělat nějaké výpočty na serverech Microsoftu. Cloud by měl totiž poskytnout větší výkon vývojářům a nejen v multiplayerových funkcích, online profilech a podobných samozřejmostech. Jako další samozřejmost se dnes už berou automatické aktualizace softwaru i her a ani tady nebude Xbox One pozadu. Na updaty nebudete muset čekat - podobně jako na PS4 to všechno pojede v pozadí.

Pokud budete mít od providera nastavené nějaké šibeniční limity pro stahování, tak automatické aktualizace půjdou vypnout. Když je ale necháte zapnuté, budete mít prý všechno stoprocentně aktuální, bez čekání. Výhodou cloudu má být i fakt, že v něm budete mít všechno uložené, pochopitelně na vašem účtu. Když se vám tak Xbox One porouchá nebo přijdete ke kamarádovi, mělo by stačit se jen přihlásit na svůj účet a hned se objeví “váš” Xbox, včetně posledních uložených pozic, přesného místa kde jste ve hře skončili, kdy jste zapauzovali film apod.

Zakládání nového Gamertagu se přitom bát nemusíte, ten stávající bude fungovat i na novém Xboxu, a stejně tak se vám s ním přenesou i achievementy a Gamerscore. Na Gamerscore by se nic zásadního změnit nemělo, ale achievementy budou nové - dynamické, měnící se, přizpůsobitelné... Opět chybí konkrétní detaily, ale zřejmě se vyplní většina nepotvrzených zpráv, které kolem nových achievementů proběhly internetem před pár týdny.

Xbox One bude bez problému zvládat také hraní her během jejich stahování, jako to sliboval Mark Cerny při odhalení PS4. Hry se budou na Xbox One stahovat po jakýchsi částech, takže bude asi stačit stáhnout jen určitý segment, po kterém bude hra v pohodě hratelná. Hodně slibně působí také matchmaking. Ten se bude jmenovat Smart Match a nejen že vám ukáže přibližný čas do nalezení protihráče, ale nebude vás nutit koukat na nudné lobby - při hledání hráčů budete moc v klidu koukat na film, hrát jinou hru nebo dělat cokoliv jiného. Pak během vteřinky přepnete na požadovanou hru a jedete.

Chybět nebude ani možnost nahrávání her a sdílení stopáže na vašem profilu na Xbox Live. Nezbývá než doufat, aby to šlo taky jinde, než jen tam. Jestli ale MS dovolí nahrát záběry ze hry třeba na YouTube, o tom bych si dovolil pochybovat. A na závěr jedna skvělá zpráva pro sociální hráče, které vytáčí limit 100 hráčů ve friend listu. Na Xbox One budete moct mít v přátelích 1000 lidí. To už by mělo stačit snad všem.

Nejnovější články