Alex Ward zdůrazňuje, že počínaje Most Wanted se bude se Criterion významně podílet na všech NfS hrách. Jestli to znamená, že všechny, opravdu všechny budoucí NfS hry, budou výhradně Made by Criterion, není jasné, Alex Ward to přímo nepotvrdil. Zdá se však, i kdyby se další týmy na vývoji NfS her podílely, Criterioni jim budou diktovat podmínky a dýchat na krk.
Konsolidace NfS série je podle mě jediným možným způsobem, jak značce napravit dosti rozháranou reputaci. Když jsem minulý rok po jedné z prezentací NfS: The Run kdesi v Londýně sepisoval krátký feedback pro EA, opakoval jsem už po několikáté, že je třeba dát značku do rukou jednomu týmu a na delší dobu, než jenom na jeden titul, aby zase série dostala jasný ksicht a skrze několik dalších na sebe navazujících her se mohla vyprofilovat v něco konkrétního. Psal jsem to v rozladění z NfS: The Run, ale podobný sentiment se, minimálně v novinářských kruzích, šířil tou dobou už několik let. Všem to bylo jasné, jen EA ne a je dobře, že se kolos nakonec pohnul a snaží se s tím něco dělat.
Jestli bude výsledek přenesení odpovědnosti za Need for Speed na bedra týmu Criterion pozitivní, to samozřejmě dopředu říci nelze. Připravovaný Most Wanted se nám ale zatím líbí, přestože je to de facto koncept Burnout Paradise. Jestli ale někdo dlouhodobě v oblasti arkádových závodů vydává kvalitní tituly, je to právě studio Criterion. Alex Ward sice nechtěl pro Game Informer naznačit, jak Criterion hodlá s NfS do budoucna naložit, ale dosti nadšeně hovořil třeba o možnosti spojit všechny ty odlišné styly NfS her z minulých let do jednoho velkého NfS titulu… Budoucnost série Need for Speed zkrátka začíná být od teďka zase zajímavá. Snad bude i kvalitní...