Case of Charles Dexter Ward je první licencovaná hra podle Lovecraftovy povídky
zdroj: tisková zpráva

Case of Charles Dexter Ward je první licencovaná hra podle Lovecraftovy povídky

2. 10. 2014 14:03 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Jestli existuje nějaká fatálně nedoceněná značka, pak jsou to příběhy z pera H. P. Lovecrafta. Jasně, tituly inspirované dílem tohoto génia nalezneme v řadě her od Mass Effectu po Persony, ale herních scénářů podle původních Lovecraftových příběhů je méně než šafránu. Nejkvalitnější z nich je snad Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth z roku 2005. Tristní stav by chtělo změnit studio Senscape, které chystá adventuru The Case of Charles Dexter Ward.

Do značné mír je šokující, že The Case of Charles Dexter Ward má být úplně první hra, která vychází přímo ze stejnojmenné, více méně autobiografické novely z roku 1927 (vyšla tedy až po Lovecraftově smrti). Hrdina příběhu, jistý mladík Charles Dexter Ward, se zabývá svým čarodějnickým předchůdcem ze Salemu a pomocnou ruku mu v podobě druhé hratelné postavy podá Dr. Marinus Willett. Společnými silami se pokusí zachránit Providence a možná i celý svět před ďábelským magnátem Josephem Curwenem, který se obrátil na temné síly. Asi vám dojde jaké, když se tu bavíme o adaptaci díla H. P. Lovecrafta.

Za The Case of Charles Dexter Ward stojí vývojáři ze studia Senscape mají na kontě solidní adventury jako třeba Scratches (první argentinská adventura vůbec, teprve z roku 2006) nebo Serena a brzy snad i Asylum. Všechno jsou to pošmourné tituly, které nemají k Lovecraftově depresím příliš daleko. Mohou tedy posloužit jako ukázky, jakou podobu by mělo pojetí Lovecrafta v The Case of Charles Dexter Ward mít. Na své si určitě přijdou zejména fanoušci dnešní podoby klasických point 'n click adventur. Pro herní adaptaci literární předlohy jde o vhodný žánr, jakkoli poněkud konzervativní. 

zdroj: Archiv

Autobiografické prvky hra nezapře nejen vzhledem hlavní postavy, která se podobá na samotného Lovecrafta. Na vývoji se totiž podílí i lovecraftovská kapacita S. T. Joshi a součástí dokončené hry má být i zevrubný dokument o lokalitě města Providence, kde žil Lovecraft a zároveň se zde odehrává děj hry. 

Pokud půjde vše podle plánu, vrhnou se argentinští vývojáři i na další adaptace původních Lovecraftových děl. O osudu aktuálního i budoucích projektů rozhodne především úspěch Kickstarter kampaně. Senscape žádají o příspěvek ve výši 250 tisíc dolarů a za první hodiny kampaně získali už skoro 17 tisíc, což není špatný start. Teprve během příštích 29 dnů se však uvidí, jestli Senscape cílovou částku nenastavili příliš vysoko.

Za zmínku rovněž stojí, že tvůrci brzy vydají nové video z druhé připravované hry Asylum, která na Kickstarteru uspěla loni.

Nejnovější články