Red Alert 3 - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Red Alert 3 - rozhovor

15. 10. 2008 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Hlavní producent a designér ze studia EA LA odpovídali na naše dotazy týkající se příliš barevné grafiky, chybějících polí s rudou, multiplayerových módů v PC verzi a také více přiblížili kooperativní hru.

Autor: Warlock
Publikováno: 15.října 2008


Obrázek zdroj: tisková zpráva Novinářská prezentace brzy vycházejícího Red Alertu 3 (dále jen RA3) patřila k těm nejpříjemnějším. Podmanivá rudá výzdoba, pohodlné sedačky a především byli na místě ti nejpovolanější, kteří vyprávěli o nových aspektech pokračování. Tím mám na mysli Jima Vesselu, hlavního producenta studia EA LA, který pracoval už na Tiberium Wars, a hlavního designéra, jehož jméno zaniklo v ruchu úvodního traileru. Po krátkém úvodu jsme se všichni shodli, že jsme měli již možnost zahrát si betaverzi (dojmy) a že tedy není třeba zdlouhavě vyjmenovávat všechny přednosti nového dílu. Zbyla spousta času na naše otázky a pak přišla ještě na přetřes kooperativní hra.

Někteří fanoušci série naříkají, že grafika v třetím pokračování je příliš barevná a vůbec se stylově nepodobá Red Alert 2. Proč jste se k tomuto kroku rozhodli?

Nevím přesně, kam míříte. Grafika v Red Alert 2 byla rovněž velmi barevná a v podobném duchu pokračujeme dál. Hlavní důraz byl kladen na to, aby se nynější titul dostatečně odlišil po stylistické stránce od Tiberium Wars, což se podle našeho soudu povedlo na výbornou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Proč již ve hře nejsou žádné pole s rudou (resp. tiberiem), jak tomu bylo už od doby Duny 2 ve zvyku?

Bylo to pro nás velmi těžké rozhodnutí odstranit pole s rudou a nahradit je důlními stanicemi. Hlavním důvodem bylo zavedení více výrobních linek v Tiberium Wars, které ve starších dílech série Command and Conquer nebyly. Hráči toho v Tiberuim Wars začali zneužívat a na pole posílali hned několik harvesterů naráz, což kazilo celou hru. Tomuto jsme chtěli již nadobro udělat přítrž a zrušení polí s rudou bylo podle nás nejlepším východiskem.

Jaký bude v kampani poměr vodních a pozemních misí?

Nevzpomínám si snad na žádnou mapu snad (až na jednu výjimku), kde by nebyla nějaká vodní plocha. To samozřejmě neznamená, že jí musíte bezpodmínečně použít - vše záleží na hráči, pro jakou taktiku se rozhodne. V některých misích bych stavbu přístavů nedoporučoval v žádném případě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Budou v PC verzi Red Alert 3 nějaké nové multiplayerové módy? Případně budou přidány módy, které jsme měli možnost zahrát si v X360 verzi Tiberium Wars?

Chystáme pouze klasické režimy, s nimiž jste se setkali v PC verzi Tiberium Wars. Přidání Capture the Flag, Capture and Hold, King of the Hill, Siege anebo podobných režimů neplánujeme, ani pro případné budoucí updaty PC verze hry.

 Úskalí kooperativního hraní
„Donutit hráče, aby společně skutečně spolupracovali, byl pro nás pořádný oříšek. Nakonec jsme se rozhodli pro omezení technologického stromu, kdy má každý z nich přístup pouze k některým jednotkám, které se vzájemně doplňují,“ poznamenal Jim Vessela a dodal: „RA3 je první RTS, která má správně implementovaný kooperativní režim.“

Vše nám bylo demonstrováno na mapě z kampaně, kde se v protilehlých rozích nacházely dva ostrovy (hráčův a nepřátelský), které byly odděleny dalšími dvěma menšími ostrovy. Na těch byly umístěny protiletecké věže a další nutné zařízení pro ochranu hlavní spojenecké báze. Hlavní designér a producent začali hrát za Rusy a jeden z nich měl k dispozici loďstvo a letectvo a druhý naopak pozemní jednotky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Spolupráce tak byla naprosto nezbytná a po naložení tanků i další techniky na transportní čluny po tvrdých bojích padl jeden ze dvou prostředních ostrovů. To otevřelo cestu pro letecký transport dalších jednotek na hlavní ostrov, který díky mezeře v obraně a přístupu k elektrárnám již snadno zdolali. Podle Jima Vessely to byla daleko lepší varianta než pokračovat opět po moři. Prý to už měli za několik prezentací odzkoušeno a často se stávalo, že nepřítel je překonal, protože se okamžitě přizpůsobil vzniklé situaci a vyráběl ty správné jednotky. V tomto případě by šlo hlavně o velké křižníky a otravné delfíny.

 Zastaralá komunikace
Obrázek zdroj: tisková zpráva Oba tvůrci názorně ukázali i způsob komunikace pomocí praporků s krátkými zprávami a signály na mapě. Chtěli tak dokázat, že pro dobrou kooperaci nemusíte sedět na židlích vedle sebe, ale klidně na opačné straně světa. Osobně se mi tento způsob komunikace zdál přežitý a jako daleko lepší alternativu rychlého a přesného dorozumívání (nepočítaje hlasovou komunikaci) považuji tu, která se objevila ve World in Conflict - kde jednoduché menu obsahovalo všechny nejpoužívanější zprávy. V RA3 bylo nutné vše vždy psát ručně.

Ať tak či onak, kooperativní režim s oddělenými technologickými stromy vypadá skutečně dobře. Otázkou zůstává, jestli tvůrci dokáží udržet kvalitu misí na stejné úrovni, jakou ukázali na prezentaci. Každopádně si myslím, že spíše než pro hru s parťákem na druhém konci světa bude tento režim vyhovovat více pro zápolení s kamarádem od vedle nebo alespoň v rámci republiky, s nímž se rychle domluvíte přes hlasovou komunikaci. Podle všeho budou dost často vznikat situace, kdy bude nutné reagovat skutečně ihned. A dvojnásob to platí pro tak rychlou strategii, jakou je RA3.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Uvažujete, že byste zavedli podobný režim zjednodušeného posílání zpráv týmovému kolegovi, jako je to například ve World in Conflict?

Pro komunikaci mezi hráči budou sloužit pouze jednoduché znamení či upozornění, které jeden z týmu umístí na mapu. Pokud si budou chtít hráči sdělit něco konkrétnějšího, budou muset zprávu napsat a praporek s ní rovněž postavit do dané lokace. Samozřejmě ale, že nechybí ani klasický chat a VOIP.

zdroj: Archiv


Red Alert 3 hell march 3 trailer - stažitelná verze (51 MB, HD)

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Dojmy z bety, Preview, Novinky, Vše o Command & Conquer 3, Generals a Red Alert, Historie celé série C&C 1. část a 2. část



Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole


 
 
Warlock

Nejnovější články