Natural Selection mod v2.0 - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Natural Selection mod v2.0 - rozhovor

1. 8. 2003 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Multiplayerový týmový mod Natural Selection pro Half-Life, který trochu netradičně mixuje střílečku s prvky real-time strategie dnes vyšel v nové verzi 2.0, která se stala námětem rozhovoru s tvůrci.

Autor: Korgull
Publikováno: 1.srpna 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Populární multiplayerový akčně-strategický mod pro Half-life - Natural Selection dnes vyšel ve své verzi 2.0 tak, jak bylo nedávno slíbeno na jeho oficiálních stránkách. Pokud vás takové modifikace zajímají, můžete si ji stáhnout a současně s tím vám nabízíme rozhovor s tiskovým manažerem týmu, který má NS 2.0 na svědomí. Oproti předchozí verzi modu prý můžete očekávat mnoho změn, úprav a novinek.

Můžete se našim čtenářům na úvod představit?

Jmenuji se Ned 'MonsieurEvil' Pyle a vedu skupinu Dirty Tricks. Ve skutečnosti mám na starost organizaci naší společnosti, komunikaci s tiskem, programování věcí nesouvisejících s hrou, záležitosti ohledně webu, čištění bot ostatních členů týmu, atd. Mám prsty všude.

Prozraďte nám prosím něco o vývojářském týmu, který pracuje na Natural Selection.

Náš neohrožený vůdce se jmenuje Charlie Cleveland a je to on, kdo navrhl a naprogramoval většinu NS, zatímco žil pouze z kočičího žrádla ve svém zasviněném bytě. Náš vrchní výtvarník se jmenuje Cory Strader a to on přišel s většinou těch skvělých modelů postaviček a objektů, které můžete vidět. Phil Mayfield a Alex Boylan mají na starost zase animace. Max McGuire zařídil naprogramování některých z těch super efektů, kdežto Mike Wislocki a Josh McHugh udělali zbraně. Naši hlavní tvůrci map Kevin Roberts a Jon Chapman doslova vypotili levely a grafiku. Joe Vaughn a Jeff Paris vše završili zajištěním Linuxu a vším tím okolo toho. Je to velká skupina lidí; někteří jsou profesionály v herním a IT průmyslu, někteří jsou studenty a jiní nadšenci. Všichni jsou to báječní, inteligentní a sympatičtí vývojáři her.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jak lze stručně definovat Natural Selection?

Natural Selection je hybridní hra, která obsahuje něco z first-person stříleček, stejně jako z real-time strategií typu Command and Conquer. S různými týmy vetřelců a lidí jsou vedeny bitvy o suroviny, jež jim umožňují vytvářet lepší technologie a zbraně, se kterými se pak dosáhne vítězství naprostým znemožněním "znovuobnovování" ostatním týmům. To je velmi krátce řečeno. Ve skutečnosti je to ale mnohem hlubší hra, a to po mnoha stránkách.

Jaké další herní prvky považujete ve svém modu za důležité?

Rozhodnutí, že týmová hra bude podmínkou. Narozdíl od jiných her, které se pouze tváří, že podporují socializaci a týmovou práci, když se pokusíte jít samotní v NS 2.0, koledujete si o úraz. Vážně se snažíme, aby komunikace a celé fungování v rámci týmu bylo co nejjednodušší díky využití vestavěné hlasové komunikace, Commander rozhraní, na gestech založenému systému men, a dalších věcech, které udrží lidi hrát pospolu. Nechtěli jsme udělat Deathmatch a předstírat, že jde o něco více.

Co odlišuje Natural Selection od jiných současných modifikací?

Klíčovou vlastností je asi to, že každý tým je opravdu úplně jiný a unikátní. Je to skutečně jako čtyři hry v jednom - lidé a jejich Commander (jedna z nejdůležitějších jednotek), vetřelci a jejich Gorges (forma vetřelců, která dokáže vytvářet nová hnízda a další objekty použitelné i k obraně). S každou ze stran se hraje dost odlišně a zabere poměrně hodně času, než úplně zvládnete všechny třídy postaviček. Zároveň ale můžete do hry vlítnout přímo po hlavě a prostě se bavit zásluhou pečlivě navrženého interface. Direktivní velitelské rozhraní poskytuje samo o sobě dosti unikátní styl hry. Už se to objevilo i v jiných FPS, ale podle mého názoru to nikdy nedosáhlo takové hloubky jako v Natural Selection.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na jaká zdokonalení se mohou těšit ti, kteří si stáhnou NS v nové verzi 2.0?

- Zjednodušený model surovin a základních zdrojů hru vyváží pro rychlejší, rozmanitější a intenzivnější hratelnost.

- Nové upgrady pomohou vetřelcům detekovat lidské feromony, být tišší při útocích a budovat struktury maskující všechny hráče a objekty v blízkém okolí. Nové schopnosti dovolí Onosům (jedna z forem vetřelců) omráčit nepřátele a pak je celé sežrat.

- Pokud jde o změny v grafice - až půjdete okolo Skulka (další z forem vetřelců), bude se při svém pohybu po stěnách k nim připoutávat. Zatímco vy si budete kráčet po zemi, nějaký skulk bude vyset od stropu dolů vzhůru nohama a zírat na vás. Ač to tak nevypadá, bylo to velmi náročné zrealizovat.

- Dalším vylepšením jsou strážné kulometné věže, které budou během střelby vypouštět kouř a vetřelecké struktury budou v případě zničení explodovat, což bude doprovázeno výbuchem slizu. Přibylo i mnoho nových zvuků navozujících ještě lepší sci-fi atmosféru.

- Pro nový požitek ze hry jsou zde čtyři nové, upravené a vyvážené již existující mapy. Vyjeďte si na ztracenou loď kolonie a podívejte se do vesmíru nebo se probojujte do tunelů ve skále a znovu obsaďte důlní šachtu.

- Nový velitelský interface, který dělá řízení jednodušším než bylo kdykoliv předtím. Commander bude moci hráče slučovat do skupin, určovat skupiny pomocí klávesových zkratek, bude mít k dispozici tlačítko pro vybrání všech jednotek, v případě nutnosti udělení rozkazu, munice nebo zdravotních balíčků bude moci mariňáky lokalizovat a v neposlední řadě si bude moci nadefinovat své vlastní ovládání.

- Plná podpora kompetitivní hry v turnajovém módu, handicapování, podpora VAC (VALVe's Anti-Cheat) a velké souboje vysílané prostřednictvím Half-life TV (HLTV). Velká zdokonalení v oblasti serveru, plnější servery s menším využitím CPU. Pohled z vlastní perspektivy je nyní podporován jak při hraní, tak při pouhém sledování. A to není zdaleka vše, dlouhý seznam změn má nyní už 25 stránek.

Jaký je herní princip Natural selection 2.0?

Máme jen jeden hlavní herní mód, ale je tak komplexní, že mít další skutečně není nutné. Každý tým začne v nějaké konkrétní oblasti. V případě vetřelců jsou to hnízda, která mohou být v jedné ze tří lokací; další dvě mohou být manuálně spuštěny vetřelci až v průběhu hry a poskytnout jim tak až tři hlavní základny. Mariňáci začínají vždy na stejném místě, ale jejich velitel ho může přesunout kamkoliv jinam.

Každá strana se v NS snaží o zmocnění se surovinových ložisek, které se stávají ohniskem bitev a obranných pozic. Čím více zdrojů máte, tím více technologií můžete získat a rozvíjet se. Hlavním cílem je zničit základnu/y ostatních týmů a zajistit, aby nedošlo k jejich dalšímu obnovení. Jakmile se vaši soupeři nebudou moci vrátit zpět do hry a jejich týmy jsou vyhlazeny, vyhráváte..

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jaké jsou vaše nejoblíbenější aspekty tohoto modu?

Zcela jistě Commander mód. Představte si hru jako Warcraft 3 nebo Starcraft: Brood War, kde však všechny vaše jednotky nejsou řízeny umělou inteligencí, ale jsou to skuteční živí lidé. Mohou být vynalézaví, řádně plnit rozkazy (nebo také ne!), mohou mít strach nebo být ztraceni. Každé kolo je pro velitele skutečnou strategií. Budete sledovat, jak se před vámi rozvíjí bitva, jak vaše jednotky žádají o doplnění zásob munice a léků a nasměrovávat posily skrz"waypointy. Opravdu intenzivní zážitek!

Co plánujete přidat do budoucích verzí tohoto modu?

Momentálně jsme dost vyčerpaní. Jsou zde nějaké plány pro možnou prodejní verzi (NS 2.0 je 100% zdarma šiřitelný Half-Life mod), ale právě teď se soustředíme na záležitosti spojené s vydáním verze 2.0.

Nebudete chtít udělat Natural Selection také pro Half-Life 2?

Nebylo by to skvělé? Už se těšíme a jsme připraveni na to, až se nám dostane do rukou SDK (Software Development Kit), stejně jako ostatní. Pokud bychom chtěli udělat vylepšení jako zvýšení počtu polygonů, zdokonalení fyziky, struktury map atd., znamenalo by to vše kompletně přepsat od základů. Uvidíme, jak to dopadne...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Dík za rozhovor, chtěl byste ještě něco dodat?

Bylo mi ctí, připojte se k nám do kanálu #naturalselection na irc.gamesnet.net.

Stáhněte si: Natural Selection mod v2.0 (121 MB), Videa (12 MB a 9 MB)

Související linky: Homepage

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články