Turok - recenze PC verze

Turok - recenze PC verze

24. 5. 2008 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Zájemci o cestu mezi vyhynulé veleještěry mohou jásat, protože vstupenky jsou dostupné i majitelům osobních počítačů. Čím se jejich verze liší od té konzolové?

Autor: mindwarp.cz
Publikováno: 24.května 2008
Verze hry: americká/PC/ang.

Zájemci o cestu mezi vyhynulé veleještěry mohou jásat, protože lístky se začaly prodávat i majitelům osobních počítačů v podobě PC verze hry Turok. Ta nejprve vyšla v zimě pro konzole, kde proplula bez nějakých větších ovací (mega-recenze, 7-/10). A jelikož je její PC verze co do obsahu totožná, bude se tato srovnávací recenze soustředit pouze na její specifické vlastnosti a v závěru přidám pár názorů na některé vlastnosti hry.

Hardwarové nároky
Z technického hlediska se převod na PC povedl na výbornou. Stabilita hry je opravdu dobrá, například při přepnutí přes ALT+TAB do systému a zpět vše reaguje bleskurychle a spolehlivě. Klávesy je samozřejmě možné si nadefinovat podle sebe, ovládání je jinak řešeno klasicky přes myš a klávesnici. Absence možnosti zapnout titulky docela zamrzí, děje se tak bohužel u většiny posledních her z důvodu lenosti autorů (Assasins Creed, Alone in the Dark).

V případě odfláknuté konverze mohou být HW nároky hodně vysoké, ale zde se není čeho bát, jsou celkem mírné. Na mé sestavě (Radeon X1650XT 256 MB, C2D E6600, 2GB RAM) jelo vše na maximální detaily v rozlišení 1280x1024 plynule a i počet FPS byl konstantní.

Možnosti grafického nastavení jsou ovšem spartánské. Lze zvolit rozlišení (maximálně 2048x1536), kvalitu textur a detailnost scény, nic víc. Textury jsou ve většině scén dost ostré a subjektivně se mi zdá, že o něco lepší, než na konzoli. S jejich barevností, či spíše nebarevností, zůstalo vše při starém a najde se i pár takových, které mají podivně nízkou kvalitu, ale těch je naštěstí málo.

Souboj dvou džunglí
Turok se odehrává převážně v džungli a tak neuškodí srovnání s předvánočním hitem Crysis, jenž se odehrává z části tamtéž. V Crysis se většina vegetace při kontaktu s vámi ohýbá. V Turokovi se takto chová jen vysoká tráva tvořená 2D texturou. Palmy nelze kácet. Turok sice podporuje AGEIA PhysX kartu, kterou ale nevlastním, takže jsem neměl možnost zjistit, co se poté změní ohledně možností destrukce okolí.

Notnou dávku realističnosti přidá do každé střílečky dynamické stínování. V Turokovi vrhají tyto stíny pouze postavy a objekty v prostředí bohužel nikoliv. Dítko Cryteku má tyto stíny naprosto všude a na výsledném vzhledu džungle je to sakra znát. Samotný design porostů nelze příliš srovnávat, jelikož v Turokovi je cesta zpravidla ohraničena mamutími stromy, u jejichž kořenů roste jen drobná vegetace. Crysis je zkrátka ve zpracování džungle, vody a všeho ostatního mnohem dál. Licencovaný Unreal Engine 3 zkrátka není navržen speciálně k tomuto účelu.

Žádný nový herní obsah, jako byl třeba další typ misí v Assassins Creed, v PC verzi Turoka oproti konzolími bohužel nepřibyl.

Živoucí fosílie
Zpracování lidských nepřátel je na dobré úrovni, ale možná vás více zajímá ztvárnění dinosaurů. Těch je více druhů - od malých a dotěrných ještěrek, přes mírumilovné býložravce, až po samotného T-Rexe. Býložravci na vás neútočí, pokud neútočíte vy na ně a jen tak se pasou. Je možné si je všechny prohlédnout pěkně zblízka a řekl bych, že je o co stát, vypadají pěkně i za pohybu.

Masožraví predátoři jdou po všem, co je z masa. Když se k vám některý dostane příliš blízko, spustí se mini-hra, kdy musíte rychle mačkat různé klávesy. Pokud uspějete, tak jste často odměněni drastickou animací – Turok třeba ubodá dinosaura nožem do hlavy. Ještěry je také možné doslova zaživa roztrhat na kusy, například pomocí granátu, ale jinak postupně porcovat na kousky dinosaury nelze, a vojáky už vůbec ne.

Dojmy z hraní
Hra mi přišla zpočátku trochu těžká. Uzdravování totiž není řešeno přes sbírání lékárniček, ale musíte dle aktuálního trendu chvíli odpočívat. Což je někdy problém, hlavně když se nemáte kam schovat a všude na vás někdo útočí. Pokud zemřete, následuje načítání check-pointu, které trvá opravdu velmi dlouho. Skutečnost, že se dá ukládat pouze na check-pointech, mi byla nesympatická.

Líbilo se mi, že často máte při ruce parťáky. V recenzi konzolové verze byla dost chválena umělá inteligence, ale mě moc zázračná nepřišla. U dinosaurů ještě nízký intelekt chápat lze, ale lidští protivníci se chovají často dost podivně. Třeba když vás spatří, tak některý zařve "take cover" a všichni se běží někam schovat, což jim ale příliš nejde, protože se k vám třeba postaví zády a koukají do zdi. Potom stačí jen vystřelit. Přesto jsou lidští nepřátelé docela nebezpeční, jelikož jich je hodně, neustále se pohybují, nikdy neminou a vydrží více výstřelů.

Celé mě to zpočátku moc nebavilo, ale postupem času mě hra chytlo. Nelze přesně říct, čím to bylo - možná specifickou atmosférou nebo časem se zlepšující hratelností. Hra má sice nějaké nedostatky, které již byly uvedeny, ale ty nejsou nijak závratné. Nakonec, i postava hlavního hrdiny Turoka mi připadala docela zajímavě vykreslená, je to prostě zabiják, jak má být.

další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Hře bych vytkl dlouhé nahrávací časy, průměrný level-design a zpočátku docela nezáživnou hratelnost. Naopak pochvalu si zaslouží řešení konverze na PC, zábavné a leckdy brutální souboje a pěkné zpracování dinosaurů. Milovníkům bojů s přerostlými ještěrkami nelze než doporučit, pro ostatní půjde o docela průměrnou střílečku. Mě ale bavila a za sebe bych ji dal sedmičku.

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Mega-recenze konzolové verze, Video-recenze, Dojmy, Novinky

mindwarp.cz