Nemův podmořský svět zábavy - recenze
8/10

Nemův podmořský svět zábavy - recenze

3. 5. 2004 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Další dětská hra ze série Hledá se Nemo vznikla podle animovaného filmu od Disneyho a vydáte se v ní do hlubin oceánu, kde budete spolu s Nemem testovat paměť a postřeh v mini-hrách jako pexeso či skořápky.

Autor: Korgull
Publikováno: 3.května 2004
Verze hry: prodávaná/česká
Doba recenzování: 2 dny

Obrázek zdroj: tisková zpráva V roce 2003 pronikl do našich kin jeden z nejlepších Disneyho animovaných filmů poslední doby - Hledá se Nemo. Nyní si tento úžasný příběh můžete pořídit také na DVD a VHS, což jistě mnozí z vás velice ocení. Zejména pokud máte děti. Malý Nemo si ale cestu do vašich domovů dokáže najít i mnoha jinými způsoby. Když pominu všechny ty tématické hračky, je zde jeden dosti zaručený způsob - počítačová hra.

Nejprve loni na Vánoce vyšla v kompletní profesionální lokalizaci díky společnosti CD Projekt úžasná adventura s názvem Hledá se Nemo. Ta nechala malé hráče prožít celá dramatická dobrodružství tří barevných rybiček ještě jednou, s možností se pátrání po Nemovi přímo zúčastnit, stejně tak jako pomoci mu z druhé strany zpět do oceánu. Recenzi této hodně prodávané hry si můžete přečíst zde. Dnes vám můžeme nabídnout pohled na další dílo stejných vývojářů, tentokrát však věnované publiku ještě o něco mladšímu. Přesto věřím, že si tuto hru s chutí zahrají i starší hráči.

Pro děti od čtyř let
Hra se jmenuje Hledá se Nemo: Nemův podmořský svět zábavy a na krabičce nese známku, že je určena pro děti už od čtyř let. Co do grafického zpracování a české lokalizace je tento titul stejně skvělý, jako ten předchozí. Hlasy jednotlivým postavičkám propůjčili titíž herci, kteří namluvili film, takže v roli Nemova otce Marlina uslyšíte opět Ivana Trojana, rybku Dory s nejhorší krátkodobou pamětí nezapomenutelně nadabovala Barbora Munzarová a samotného Nema skvěle hlasově ztvárnil Marek Páleníček.

Nemův podmořský svět zábavy je vlastně souborem různých her. Ovládání a rozhraní jsou maximálně přizpůsobeny a zjednodušeny, aby si ve hře dokázali poradit i ti nejmenší. V krabičce samozřejmě nechybí ani manuál. Interface je tvořen názornými ikonami, které jsou na začátku řádně vysvětleny. Vždy je také k dispozici nápověda v podobě ikony otazníku. V jednotlivých hrách je rozhraní doplněno ještě výsledky vašeho snažení. K ovládání vám poslouží pouze myš.

Vzhůru do hlubin oceánu
Na začátku si vyberete pozici, na které se vaše hra bude ukládat. Každou pozici představuje jeden z malých Nemových spolužáků. Je to stejné jako ve původní hře Hledá se Nemo. Pak už se můžete pustit do samotné akce. Ocitnete se na dně oceánu, mezi různými korály, sasankami a dalšími zajímavými živočichy a rostlinami žijícími ve slaných hlubinách. Některé z těchto objektů jsou aktivní a skrývají různá zábavná překvapení. Přivítají vás společně Marlin, Nemo a Dory, kteří vás budou mezi jednotlivými hrami - celkem jich je sedm - neustále doprovázet, dodávat vám odvahy a podporovat vás.

Pět her je soutěžních a teprve až na základě jejich zvládnutí a nasbírání všech potřebných odměn, se vám zpřístupní hra další - Superplavecký závod. V něm můžete dokázat, že je Nemo i přes svůj handicap (nedostatečně vyvinutá ploutvička) nejenom dobrý plavec, ale že je to dokonce superplavec. Jak už však bylo naznačeno výše, tohoto finálového závodu se budete moci zúčastnit až poté, co se vám podaří vyhrát předešlé hry.

Zdokonalujeme paměť a postřeh
Jednak tedy budete muset prokázat, že máte dobrou paměť. Pokud jste viděli film, nebo hráli původní hru Hledá se Nemo, určitě si vzpomenete na chuchvalec rybiček, kterých se Dory ptala na cestu do Sydney. Tento hýřivý chomáč se objeví i tentokrát a vy budete muset pozorně sledovat, jaké tvary rybičky vytvářejí a v časovém limitu se je pak snažit správně zopakovat. Další hrou zkoušející vaši paměť je pexeso. Bude vám předloženo 3x4 kamenů, na jejichž spodní straně jsou vyobrazeny postavy z filmu a na vás pochopitelně bude, vysbírat podle známých pravidel všechny tyto kameny.

Mít postřeh je rovněž velmi důležité. Určitě už jste slyšeli o hře, které se říká "skořápky". Podmořskou obdobou takové hry vás provedou Blenny (to je ten malý zelený s vypoulenýma očima) a Kotva (to je ten velký žralok s podivně tvarovanou hlavou). Kotva ukryje Blennyho v jedné ze tří lastur, které pak bude před vašima očima přemisťovat a snažit se vás zmást. Vaším úkolem je pozorně sledovat pohyb lastur a nakonec ukázat na jednu, pod kterou se podle vás Blenny skrývá.

Krmení žraloka a Nemo dirigentem
Další hra se jmenuje Krmení žraloka a spočívá v tom, že se budete snažit dopravit kuličku z chaluh do děsivě ozubené tlamy žraloka Bruceho. Bránit vám v tom ovšem budou žahavé medúzy, jejichž počet se bude s přibývajícími koly zvětšovat. Poslední soutěžní hrou je Surfování se želvami. Spolu s Marlinem a Dory nasednete na krunýř želváka Bouráka, se kterým se pak budete řítit proudem až k východoaustralskému pobřeží. Při tom budete sbírat barevné lastury a vyhýbat se srážce s jinými tvory, což by vás mohlo zbytečně vychýlit.

Každou z těchto her si můžete užívat libovolně dlouho a v libovolném pořadí. Poté, co nasbíráte všechny odměny, vám bude přeložen úryvek z filmu, po jehož shlédnutí budete upozorněni, že můžete buď pokračovat v této hře, nebo jít zkusit něco jiného. To dělá z celého projektu časově neomezenou zábavu. Můžete se libovolně dlouho snažit dosáhnout rekordů, až do omrzení. Filmečky, ke kterým jste se už stačili probojovat, jsou vám od té chvíle kdykoliv přístupné, takže si je rovněž můžete prohlížet, kdy se vám zlíbí.

Poslední, ještě nezmíněná hra, není soutěžní, takže ji k postupu do finálového závodu nepotřebujete. Vynechat ji by však bylo chybou. Užijí si ji nejvíce hráči, kteří mají rádi hudbu. Spolu se sborem kolegů z akvária a Nemem coby dirigentem, můžete vytvářet své vlastní verze předložených skladeb. Vše, co před sebou uvidíte, vydává nějaký zvuk a efekty, takže se můžete vyřádit.

další obrázky z této hry najdete zde

Superplavecký závod je třešinkou na dortu a celá hra jím vlastně končí. Jeho hlavním aktérem je sám Nemo, který se s vaší pomocí pokusí v omezeném čase zvládnout nejrůznější překážky a nástrahy, sbírat zpívající škeble a různé bonusy.

Shrnutí
Tato hra skýtá v podstatě neomezené možnosti, není totiž jako v případě původního adventurního titulu Hledá se Nemo svázána příběhem. Malí hráči se v ní setkají se svými oblíbenými, moc hezky graficky ztvárněnými a úžasně namluvenými hrdiny a připomenou si i některé význačné momenty s filmu. Navíc tato hra není náročná na hardware - minimální požadavky jsou Pentium II 266 MHz, 64 MB RAM, 160 MB volného místa na disku, DirectX 8.1 a grafická karta schopná zobrazit rozlišení 800x600; doporučené pak P-III 400 MHz a 128 MB RAM.

Související články: Hledá se Nemo recenze (12/2003), Novinky

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 25 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

Korgull

Hra Hledá se Nemo: Nemův podmořský svět zábavy je podle mého názoru zcela určitě velice pěkným dárkem pro vaše dítko.