Horizons: Empire of Istaria - recenze
8/10

Horizons: Empire of Istaria - recenze

4. 3. 2004 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Jedno z nejmladších MMORPG se mezi hráče dostalo teprve nedávno, ale přesto se do boje s konkurencí pustilo bez nejmenšího respektu. Jak si hra s draky vede po pár měsících, se dozvíte z podrobné recenze.

Autor: Dreb
Publikováno: 4.března 2004
První česká recenze této hry zdroj: tisková zpráva Verze hry: prodávaná
Doba recenzování: pár měsíců

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jak bývá tradičně zvykem, každé správné RPG - ty onlinové nevyjímaje - disponuje příběhem, jenž z velké části rozhoduje o následném úspěchu hry. Je sice pravda, že u RPG určených pro jednoho hráče bývá příběh silnější, protože je ho možné striktně předpřipravit, ale ani onlinoví kolegové nezůstávají pozadu. Nejinak je tomu i u MMORPG Horizons: Empire of Istaria, které je zasazeno do světa zvaného Istarie. Ten tvoří jeden velký kontinent a několik menších ostrůvků, které jsou ale zpočátku uzavřeny, neboť mosty spojující je s pevninou jsou zbořeny.

ONLINE ÚNOR na TISCALI GAMES
Čtvrtek 5.2.
Čtvrtek 12.2.
Středa 18.2.
Pátek 27.2.
Bonus

Celý svět totiž prošel a vlastně pořád prochází válkou s nemrtvými a ta za sebou zanechala a zanechává jako obvykle jen spoušť. Pokud jste se tedy v začátcích hraní připojili na jeden ze tří evropských serverů (Wind, Ice, Earth), dostali jste do světa plného pobořených měst a rozbitých mostů, v němž bylo (a je) zapotřebí spojit všechny síly k jeho obnově. Dříve, než se pustíme do vysvětlování, jak na to, bude dobré říci si několik základních informací, které rozhodně přijdou všem k duhu.

Rasy
Ačkoliv bylo pro Horizons původně slíbeno více ras, než je nyní k dispozici, není nabídka v tomto směru vůbec špatná. Kromě tradičně zastoupených lidí, trpaslíků a elfů čekají na hráče i jiné. Velikostně nejmenší jsou gnómové, zatímco jejich pravým opakem jsou pak půlobři. Ze zcela netradičních ras tu máme fiendy neboli původně lidi, u kterých se ale postupem času a v důsledku dlouholetého odloučení od veškeré civilizace, kdy tito tvorové žili v ledovém sevření severských plání, vyvinuly abnormální magické schopnosti. Mimo všech dalších výjimek mají modrou kůži a na hlavě dva parádní rohy.

Dále je ve hře možné narazit na zástupce rasy Saris, kteří se podobají velkým kočkám a ještěrčí lidi zvané Sslik. Zcela samostatnou a v jiných MMORPG hrách zatím nikdy nevídanou rasou jsou draci. Odbýt je ale jen tím, že si řekneme, že ve hře jsou, by rozhodně nebylo správné, a tak si o nich můžete více přečíst v tabulce.

DRACI
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Horizons nabízejí jako jediné současné MMORPG možnost hrát za draky. Nic ale samozřejmě není zadarmo. Abyste si zahráli za opravdové majestátné létající pevnosti, musíte začít jako dračí mládě, které nic neumí a až časem se z vás vyklube obávaný tvor.

Hraní za draka je tedy zcela jiné, než za ostatní charaktery. Draci mají vlastní školy, vlastní povolání a učitele, unikátní schopnosti a musí shromažďovat svůj poklad. Mohou plivat oheň, časem ovládnou i vzduch a samozřejmě používají zcela jiné vybavení než humanoidi. Zatím se ale podle slov většiny hráčů jedná o nejslabší rasu, protože množství funkcí není ještě zcela implementováno. Do budoucna jsou však velkým příslibem.

Pokud si myslíte, že je tímto nabídka hratelných ras vyčerpána, máte částečně pravdu, ale zároveň jste na velkém omylu. Na každém serveru jsou totiž v područí nemrtvých drženy další rasy, za něž bude možné po jejich osvobození hrát. Zcela jistě se jedná o Satyry (na serveru Earth je již tato rasa osvobozena) a kolují i zvěsti o tom, že by mělo být možné hrát za Gobliny, Orky nebo Dryády. Žádný ze serverů se ale nedostal zatím tak daleko, aby bylo možné tyto spekulace potvrdit nebo vyvrátit a vývojáři sami zatím šalamounsky mlčí, čímž si chytře nechávají otevřená zadní vrátka. Na jejich obranu je ale nutno říci, že se hře opravdu věnují.

Několik týdnů po spuštění oficiálních evropských serverů na sklonku minulého roku byla sice situace dosti tristní, protože stejně jako většina podobných projektů, byly i Horizons spuštěny s množstvím chyb. Nyní se ale vše otočilo a Horizons patří v Evropě k jedněm z nejlépe podporovaných her. Evropští hráči získali svého community managera, rozjelo se zasílání newsletteru, každou chvilku vychází nový patch upravující určité aspekty hry nebo přidávající novinky (mapa, rychlostní bonusy silnic atd.) a chystá se i množství dalších vylepšení, mezi nimiž je pravděpodobně nejvíce očekávána možnost odlišení vyráběných předmětů. Opět jsme se ale trochu odklonili od mnou původně plánované osy recenze, takže se pojďme zase vrátit zpět.

Povolání
I z hlediska výběru možného povolání toho mají Horizons co nabídnout. V základní nabídce jsou sice jen čtyři dobrodružná (mág, bojovník, skaut a klerik) a tři řemeslná (učenec, kovář a řemeslník), ale to není všechno. Autoři si totiž byli moc dobře vědomi toho, že jen toto by bylo zatraceně málo, a tak dále ve hře naleznete spoustu možností, jakým směrem se se svoji postavou ubírat. Jsou tu například povolání jako druid, bestie, mnich, spiritista a množství dalších a stejně tak nejsou odbyté ani řemeslné školy. Můžete se stát například těžařem, zedníkem, tesařem, výrobcem klenotů nebo dalším z nabízených povolání, jejichž úplný seznam naleznete například zde.
Kromě toho jsou navíc ve hře i takzvaná prestižní povolání, ale ta si můžete zvolit, až když dosáhnete předem stanovené úrovně v jiném povolání a budete umět všechny další požadované věci. Můžete se potom stát třeba paladinem, léčitelem, šamanem nebo co se nebojových povolání týče třeba výrobcem šípů, brnění, zbraní, kouzel atd. Mimo všechna tato povolání potom stojí zvláštní školy draků. Tito se totiž logicky neučí u lidí, ale mají svoje vlastní učitele, povolání, ale i vybavení, schopnosti či města. Celkově je tedy ve hře neuvěřitelných 70 rozličných cest, kterými se můžete se svou postavou vydat.

Jak jste již asi pochopili z předchozího odstavce, jsou k dispozici v zásadě dva směry, a to bojový a nebojový, přičemž hra umožňuje mít v jednu chvíli od každého po jednom. Můžete tak být například bojovníkem/kovářem nebo druidem/výrobcem šípů. Fantazii se meze nekladou. Navíc hra umožňuje i kdykoliv si povolání změnit pouhým vyhledáním odpovídajícího trenéra a následným požádáním o změnu. Pokud vás tedy třeba přestane bavit hrát za bojovníka, můžete se klidně vrhnout na klerika. V některých případech je dokonce změna povolání vyžadována (bojovník + klerik = paladin).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vlastnosti, které jste získali v jednom povolání, vám zůstávají, avšak jen některé je možné využívat spolu s vlastnostmi povolání právě aktivního. Důležité je také dbát na to, abyste si toho nenabrali moc, protože čím více povolání máte, tím vyšší je váš „adventure rating“. A čím vyšší je, tím tvrdší musíte zabíjet nepřátele, abyste získali odpovídající zkušenosti. Co se vlastností týče, kromě těch klasických známých z jiných her podobného ražení tu je i několik nových (power, focus atd.) a pak samozřejmě množství dalších zcela specifických, které jsou svázány s jednotlivými povoláními. Mohli bychom si jich tu klidně několik vyjmenovat, ale bylo to zbytečné a jejich výčet by vám nic neřekl.

Ekonomika postavená na hráčích
O rasách a povoláních jste se již dozvěděli vše potřebné, nyní si můžeme prozradit něco o ekonomickém systému hry. Tento je totiž zcela postaven na hráčích. Autoři zde šli tedy tak trochu naslepo, protože se vše mohlo a vlastně ještě může pokazit. Zatím to ale vypadá, že i zde platí zákony reálného trhu, jako je nabídka a poptávka. Abyste totiž pochopili - ve hře vám ze zabitých nepřátel nevypadne nikdy žádná věc, pouze suroviny. Někteří hráči toto sice kritizují, jiným včetně mě se to líbí.

Úplně všechno si tedy musíte koupit, což můžete učinit dvěma, respektive třemi způsoby. Buď je možné nakoupit potřebné zboží u počítačového obchodníka (zaplatíte cenu, kterou stanovili tvůrci hry) nebo se můžete poohlédnout po zboží nabízeném ve veřejné aukci u konsignanta (není jisté, že zde bude právě to, co hledáte a za cenu, jenž jste ochotni zaplatit) anebo můžete oslovit konkrétního člověka, vykonávajícího to které povolání a dohodnout se s ním, aby vám předmět vyrobil za cenu, jenž jste ochotni dát a on akceptovat (trochu kostrbaté, ale doufám, že to každý pochopil).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokud se náhodou neshodnete, není problém zeptat se o dveře dále. Ve hře se totiž stejně jako v reálném životě nacházejí jak dobráci, kteří vám to, co potřebujete, vyrobí prakticky zadarmo, tak i vykukové, kteří po vás budou požadovat nekřesťanské peníze. Ať tak či onak, v jednom je zde oproti reálnému světu výhoda. Vždy si totiž můžete být jisti tím, že nekoupíte šmejd, protože ve hře neexistuje faktor opotřebení. Alespoň prozatím.

Na nižších úrovních není s nakupováním prakticky žádný problém, protože je všeho dostatek. Jakmile se ale dostanete trochu výše, zjistíte najednou, že to, co chcete, není nikde dostupné. Právě v tuto chvíli je zapotřebí začít kontaktovat další hráče a domlouvat se s nimi na tom, co potřebujete, a co jste ochotni za to dát. A právě v tento moment poznáte nejvíce virtuálních kamarádů a hra dostane zcela nový rozměr. Mít v Horizons svého osobního mistra zednáře, tkalce či kuchaře se totiž rozhodně vyplatí. Pokud byste se náhodou s tímto nechtěli moc zabývat, je ještě možné vstoupit do nějaké té větší gildy, ve které jsou role již rozděleny. Jak se zpívá ve známé Werichově písničce z filmu Císařův pekař a pekařův císař (1951): „Ten dělá to a ten zas tohle, a všichni dohromady udělají moc.“

Community questy
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Na začátku recenze jsem se zmínil o tom, že je zapotřebí spojit všechny síly k obnově světa, do nějž je hra zasazena. Množství věcí je zničeno, nemrtví drží v područí další hratelné rasy a mosty spojující hlavní kontinent s dalšími ostrovy jsou zničeny. Právě tato situace dává prostor pro takzvané úkoly pro celou komunitu hráčů, jenž se na serverech nachází. Abyste pochopili, co mám přesně na mysli, uvedu za všechny jeden příklad. Například, aby bylo možné osvobodit uvězněnou rasu Satryrů, je třeba nejdříve opravit čtyři zasypané doly a následně zničit čtyři obří stroje. Možná si řeknete, že to zní jako brnkačka, ale opak je pravdou. Kdybyste se o to chtěli pokusit sami, možná by vám nestačilo ani několik let.

Pro opravu dolů je totiž nutné obrovské množství materiálu a několika různých povolání, které mohou ty které stavební prvky realizovat. Navíc stroje, jenž je nutné zničit, disponují desítkami tisíc životů a k jejich poškození je třeba mít speciální zbraň. Jednotlivci nebo malé skupinky hráčů tedy nemají prakticky vůbec žádnou šanci, a tak je zapotřebí spojit síly všech. Můžete si tedy být zcela jisti, že na každém ze serverů naleznete speciální chatovací kanál, na němž se většinu času domlouvá, kdo kde může pomoci. Zapotřebí jsou totiž nejen určitá povolání, která mohou zasazovat na místo stavební materiály, ale i běžci. Doly se většinou nacházejí daleko od měst, a kdyby si měli stavaři nosit materiál sami, vše by neúnosně trvalo. Mimo to jsou zapotřebí i strážci, kteří se postarají o dotírající nemrtvé, protože ti samozřejmě nechtějí vydat své zajatce zadarmo.

Výjimečné události
Kromě úkolů spojených s obnovou světa a získáním nových ras, za něž pak bude umožněno hrát, neustále běží i takzvané eventy, které posouvají celý nosný příběh vždy o kousek dál. Nemůžete se tedy například divit, když se serverem jako blesk rozšíří zpráva, že nemrtví napadli jedno z hlavních měst hry a nejen že vyvraždili všechny hráče, ale pobili i všechna NPC. V tuto chvíli mnoho hrajících zanechá veškeré činnosti a běží na místo určení, aby se zlu postavili. Bohužel jsou ale tyto události určené spíše jen pro charaktery na vyšších úrovních, a tak se nezřídka kdy stane, že jsou začátečníci, ale i postavy na středních úrovních spíše na obtíž a ztěžují práci léčitelům, oživujícím padlé bojovníky. Léčitelé jsou taktéž jediní, kteří se uplatní i na nižších úrovních. Jakmile totiž mohou používat kouzlo zmrtvýchvstání, stanou se z nich velmi vítaní hosté každé z podobných bitev.

Makra hrají za vás
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Léčení používající postavy jsou taktéž jediné, k nimž lze s pomocí ve hře obsažených příkazů vytvořit makra a nechat je hrát, i když jste zrovna mimo počítač. Osobně jsem si jedno takové po chvilce koumání napsal, odzkoušel a věda, že opravdu funguje, informoval jsem o tom tvůrce hry. Přeci jen se jedná když ne o neoprávněnou, tak minimálně diskutovatelnou, výhodu vytvářející takzvané „power playery“. Například v Everquestu mají admini jednotlivých serverů možnost kdykoliv bez varování odstřihnout server, pokud zjistí, že někdo zneužívá chyb nebo skrytých možností hry.

Avšak vzhledem k tomu, že v Horizons lze vytvořit tato makro pomocí jednoduchých příkazů obsažených a přímo podporovaných hrou, jde o něco jiného. Někomu se to líbit nemusí, ale to je asi tak jediné, co s tím může dělat. Do té doby, dokud to totiž nebude oficiálně zakázané nebo autoři používání těchto maker nějak neomezí, budou si své kleriky, léčitele a paladiny cepovat hráči přes noc dál :-)

Všechny servery jsou zcela separátní a co se stane na jednom, nijak neovlivní to, co se děje na druhém. Současně prostě jede několik světů, které začínaly úplně stejně, ale nyní je na tom každý jinak. To vyvolává mezi hráči jednotlivých serverů zajímavou řevnivost a zdravou soutěživost, kterou jen podněcují online aktualizované výsledky týkající se komunitních úkolů. Pokud by vás zajímalo, jak si jednotlivé servery vedou, stačí zavítat na evropské stránky hry a juknout se do sekce novinek.

Boje, kouzlení, těžení...
Jedním ze stěžejních prvků, jenž často rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu podobného druhu her, je to, jak zvládnou autoři zpracování soubojů a dalších přidružených činností. V Horizons byl sice původně slíben daleko propracovanější systém s možnostmi uhýbání, ale i to, co se nakonec do hry dostalo, se dá. Protřelým online hráčům, a že jich u nás již pěkných desítek je, asi bude stačit, když řeknu, že nic nového pod sluncem se nekoná, pro ostatní to ale trochu rozvedu.

Souboj ve hře probíhá na jakási pseudokola, která jsou ovlivněna velkým množstvím faktorů, jako je rychlost zbraně, obratnost charakteru, jeho úroveň, speciální schopnosti atd. Stačí přijít k nepříteli, označit ho, stisknout tlačítko pro útok a pak již jen vybírat speciální schopnosti nebo kouzla, která se trochu netradičně neváží na manu, ale pouze a jen na čas. Tak například instantní léčení s klerikem je možné použít jednu za pět minut, kouzlo revitalize jednou za třicet sekund, útok zbraní na dálku jednou za čtyřicet vteřin atd. Navíc délku vynucené pauzy lze částečně ovlivnit tím, že si například necháte vyrobit urychlenou verzi kouzla nebo do zbraně přidáte techniku rychlého útoku.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Co se těžení a získávání materiálů týče, probíhá vše následovně. Nejdříve si musíte najít zdroj, ze kterého budete těžit. Až ho objevíte, budete potřebovat adekvátní nástroje a s těmito se následně můžete pustit do těžení. Například ruda se klasicky získává v místech, kde vystupuje na zemský povrch a to krumpáčem, kůže pomocí nože ze zvířat atd. Ve hře je ale i množství jiných způsobů. Lze třeba vytěžovat mrtvá těla nepřátel, z nichž získáváte důležité ingredience. S těmito surovinami pak musíte najít tu správnou dílnu, kde je možné vytvářet předměty, jenž se dají obohacovat různými technikami. Tyto, stejně jako formule na výrobu předmětů si ale musíte nejdříve koupit za speciální žetony, či od hráčů anebo vám musí vypadnout z nepřátel.

JAK A ZA KOLIK?
Vedle všech v recenzi zmíněných faktů jsou Horizons zajímavé taktéž svou cenou, která byla stanovena na velmi solidních 899,- Kč, což je skoro o tisícovku méně než Star Wars Galaxies. V balíčku navíc dostanete měsíc hraní zdarma, takže mohu Horizons vřele doporučit všem, kteří si chtějí za solidní cenu vyzkoušet pořádné MMORPG.

Po měsíci hraní je již třeba začít platit a to následujícím způsobem. Pokud se rozhodnete si zaplatit jeden měsíc hraní, zaplatíte 12.95€, za tři měsíce dáte 35€, za šest měsíců 62€ a konečně pokud se rozhodnete předplatit si hru na 1 rok, bude vás to stát 108€, což znamená, že vás měsíc vyjde na 9€. Při současném kurzu tak jde o necelé tři stovky měsíčně. K platbě je samozřejmě třeba kreditní karta. V době, kdy jsem se do hry registroval, nebylo nutné (během měsíce hraní zdarma) kartu zadávat.

Grafika a technické zpracování
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pravděpodobně jste si všimli, že jsem se zatím ani slovem nezmínil o grafice a technickém zpracování hry. Mělo to svůj účel. U tohoto typu her totiž stojí tyto aspekty poměrně jinde než u singleplayerových záležitostí. Nebudu vám tu sice tvrdit, že na grafice nezáleží vůbec, ale rozhodně není tak podstatná jako u jiných druhů her. Přesto se ale i v tomto řadí Horizons k nadprůměru. Jak tomu u perzistentních online titulů bývá, budete sice potřebovat opravdu nabušený stroj, pokud jím ovšem disponujete, budete obdařeni parádní a místy až do maniakálních detailů propracovanou grafikou, využívají nejmodernějších funkcí. A to vše v kompaktním světě, který na rozdíl o jiných netvoří zóny, ale lze ho projít od severu k jihu a od západu k východu, aniž by se hra byť i jedou nahrávala v důsledku nutnosti přechodu ze zóny do zóny.

Bohužel právě s tímto aspektem však jsou spojeny některé technické problémy. Náročnost na hardware jsme již zmínili. Na minimální detaily si celkem zahrajete i na sestavě s 1 Ghz procesorem, 256 MB RAM, 32 MB 3D karta, ale to je víceméně opravdové minimum. Na střední detaily se hra dá na 2 Ghz, 512 MB RAM a 64 MB 3D kartě, ale abyste si opravdu vše užili, chtělo by to něco jako 3 Ghz, 1 GB RAM a 128 kvalitní 3D kartu, a to už opravdu jen tak někdo nemá.

Mimo hardwarové náročnosti, na kterou jsme přeci jen u MMORPG her docela zvyklí, tu je ale ještě jedena celkem nemilá skutečnost. Hra má totiž problém s odkládáním nepotřebných dat z cache a paměti, a tak se během delšího hraní a častého teleportování mezi městy (to jednorázové nahrávání vyžaduje) stává, že se hra zpomaluje a fps jdou konstantně dolů, takže je třeba po několika hodinách hraní restartovat. Pak zase jede nějaký ten čas všechno jako po másle. Tuto situaci sice částečně zlepšilo několik posledních patchů, i tak je ale třeba na tomto problému a jeho odstranění ještě zapracovat. Autoři si ho jsou naštěstí vědomi a slibují jeho co nerychlejší opravu. Vzhledem k tomu, jak se o hru nyní starají, se jim dá i celkem věřit. Druhou nepříjemností jsou pak lagy při koncentraci většího počtu hráčů, a to hlavně při eventech. I na tomto problému se ale také pracuje.

Co se hudebního doprovodu a zvuků týče, nevystupují nijak z průměru. Já osobně jsem si žádnou z melodií nijak zvláště neoblíbil, rozhodně se ale nedá říci, že by se mi nějak omrzely.

Jak se to celé hraje?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Nyní si pojďme konečně prozradit to nejdůležitější, a to jak se to celé vlastně hraje. Abych řekl pravdu, náramně dobře, i když nějaké ty výtky by tu byly. Samozřejmě nejvíce mrzí zmíněný technický problém s vyprazdňováním paměti a lagy, kromě toho je tu ale i několik dalších menších bugů. Je sice pravda, že na jejich odstranění autoři pilně pracují, ale zatím se pořád nějaké ve hře objevují, a tak by rozhodně nebylo fér se o nich nezmínit. Na druhou stranu se nejedná o nic vážného, co by nějak zásadně narušovalo hratelnost. A ta je samozřejmě tím nejcennějším, co hra má.

Horizons jsou svým pojetím vlastně určeny pro oddechové hráče, kteří nehodlají u hry trávit desítky hodin týdně a přesto se chtějí bavit. Poměrně brzy se totiž dostanete na úroveň, kdy máte dostatek zkušeností podívat se ve skupině prakticky kamkoliv a to rozhodně potěší. Určitou část hráčů - a to zvláště ty odkojené množstvím jiných online titulů, stejně jako absolutní absence PvP (Player vs Player) systému - toto odrazuje, jiným to naopak vyhovuje. S trochou nadsázky by se tedy dalo říci, že Horizons jsou prvním MMORPG opravdu pro celou rodinu.

Vychytávky, na které jinde nezbylo místo
Co se smrti vašeho avatara týče, vypořádali se s ní autoři originálně. Do desáté úrovně můžete zemřít, aniž byste pocítili jakoukoliv újmu. Pokud ale zemřete na vyšších úrovních, připíše se vám na konto za každou smrt jeden death point. Dva ještě nic nedělají, ale za každý další se vám sníží všechny vlastnosti. Pokud jich tedy nasbíráte příliš, je vaše postava prakticky bezcenná. Nemusíte se ale bát, že byste takto přišli o svého avatara, který by se stal jen nemohoucí troskou. Body smrti se totiž postupně odčítají a vynulování jednoho trvá přesně 8 hodin reálného času, přičemž se tento počítá, i když ve hře nejste. Navíc si můžete koupit množství jídla, které odčítání těchto bodů ještě urychlí či sáhnout po magické ambrosii, která body vynuluje. Za ní ale zaplatíte nekřesťanské peníze.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva další vytípané obrázky z hraní jsme přidali do sekce screenshotů

Další zajímavostí, o níž jsem se zatím nezmínil jsou krystaly. Tyto náhodně vypadávají z nepřátel a obsahují zajímavé bonusy. Můžete je buď zkonzumovat, čímž získáte nějakou tu zkušenost a pár bodíků do různých vlastností na omezenou dobu. Anebo jimi můžete osadit nástroje, zbroj či zbraně a získáte menší část daných schopností na dobu, dokud bude krystal mít v daném předmětu zasazený.

Česká komunita
Na závěr ještě něco o českých hráčích ve hře. Nejvíce jich je soustředěno na serveru Ice, kde ale v poslední době nevládne moc přátelská atmosféra, o čemž svědčí i nedávné vyloučení několika Čechů z tamní gildy. Jedna nejmenovaná samozvaná osůbka, pravděpodobně trpící depresemi či nějakou duševní poruchou se tam totiž vžila do role velkého vůdce, což se mnohým nelíbí. Ostatní hráči jsou však naštěstí v pohodě, takže není důvod na Ice nechodit. Mě osobně se naštěstí tyto pletichy netýkají, protože mám své dvě postavy na serveru Wind, jenž je obecně známý svou kvalitní týmovou hrou a širší základnou starších hráčů, hlavně ze severských zemí a Francie.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Mimo to i zde je již slušný počet Čechů, takže pokud uvažujete o tom, že vstoupíte do hry, rádi vás zde uvítáme a můžete si být jisti, že zde dostanete solidní podporu do začátku. Hledejte postavu jménem Sparhawk nebo gildu Nomad Souls. Mimochodem, již takoví nomádi nejsme, protože se podařilo konečně zakoupit solidní pozemek a začínáme na něm stavět naše centrum :-)

ONLINE ÚNOR na TISCALI GAMES
Čtvrtek 5.2.
Čtvrtek 12.2.