Autor: Matto Publikováno: 24.června 2004 | Verze hry: anglická/finální Doba recenzování: 1 týden |
Scénáře nabízejí návštěvu samých zajímavých lokalit. Od mrazivého Norska, přes Rusko, mongolsko-čínské pomezí (zalovte v paměti, která zajímavá bitva se tam odehrála?), až po Barmu, Singapur či Šalamounovy ostrovy. Znalci již jistě pochopili, co nového datadisk v této oblasti vlastně přináší. Ano, je to nové prostředí a jednotky dálněvýchodního a tichomořského bojiště - tedy Japonci, Australané, anglické koloniální jednotky a američtí mariňáci. I přes svou nespornou originalitu mi scénáře přivodily lehké zklamání. Prakticky všechny jsou postaveny jako masová bitva velkého počtu jednotek, kdy ta výrazná přesila patří k počítačem řízené straně. Je pak poměrně obtížné si se scénářem nějak „pohrát“ a vychutnat si taktické detaily, i když na druhou stranu s prostým „označ všechny své tanky a pošli je na nepřítele“ zde také nepochodíte. Nicméně dle domácí tvorby hráčů v editoru scénářů k původnímu Blitzkriegu usuzuji, že právě takové masové scénáře jsou poměrně v oblibě a proto následující slova berte spíš jen jako můj názor. Osobně bych spíš přivítal pěkné propracované mise menšího množství jednotek, kde by si hráč skutečně vychutnal jednotlivé zbraně, terén atd. Nu což, třeba něco takového nabídne příští datadisk nebo druhý díl Blitzkriegu ve 3D. Kampaň Jak již bylo řečeno, kampaň je v datadisku jen jedna, pro kterou byly slibovány slavné bitvy u Tripolis, Tobruku, El Alameinu, na Sicílii apod. Nutno říci, že i tady jsem nejprve musel prožít zklamání a všemu postupně přijít na chuť. Pokud znáte původní Blitzkrieg, asi víte, že tamní kampaně se skládaly z několika operací. Vždy to byla jedna předdefinovaná mise, jejíž splnění zpravidla zakončovalo operaci, a pak několik misí generovaných, kde vaše jednotky mohly nabrat zkušenosti či přijít k nějaké té nové výzbroji. Kampaň v BH se opět skládá z několika operací, ale mise jsou v ní jen ty předdefinované. Čili ne 18 misí plus množství generovaných, ale prostě „jen“ 18 misí a tečka. Hned první mise kampaně mě velmi otrávila. Jde o první boje v Ardenách v květnu 1940. K dispozici máte malý průzkumný oddíl a vaším úkolem je obsadit křižovatku silnic i s přilehlou vesnicí. Čas je omezen příjezdem nepřátelských posil, kdy se mise stává prakticky nesplnitelnou. Nezbývá tedy než spěchat, ale díky poměrně silné obraně nepřítele je to spojeno s těžkými ztrátami. A tak pokud misi chcete splnit, což předpokládám chcete, nezbývá než častý hmat na jednu z horkých kláves Quick Save a Quick Load. To považuji za velmi nešťastné a první mise mi radost opravdu neudělala. U dalších misí už to bylo o poznání lepší. Ukázalo se totiž, že autoři se pokusili udělat opravdu různorodé, propracované a poměrně originální mise. Nutno říci, že se jim to až na pár výjimek ve stylu první mise povedlo. Pravda, opět většinou bojujete s přesilou nepřítele, navíc v drtivé většině případů umístěného ve snových obranných pozicích. Občas se poněkud nebezpečně ke splnění mise předpokládá použití ukořistěných zbraní, ale mise přesto stojí za to. Mají spád, nápad a nutí hráče, aby používal mozek a ne jen rychlé prsty. Nakonec jsem se tedy velmi dobře bavil. Umělá inteligence Dalším z nových atributů BH měla být vylepšená umělá inteligence. Popravdě řečeno, toto nemohu ani popřít ani potvrdit. V samostatných scénářích hrajete hlavně proti mase nepřátel a zde jsem nějaké zvláštnosti oproti dřívějšku nepozoroval. Co se kampaně týká, jde zase o pečlivě naskriptované scénáře, takže je opravdu těžké posoudit, jestli se počítač zachoval správně dle své AI či to prostě měl v zadání mise. Určitě by se to dalo poznat v generovaných misích, které nejsou skriptované a kde by se počítač skutečně musel řídit svou AI, ale ty zde žádné nejsou. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Ani po zvukové stránce jsem nezaznamenal nějakou změnu, zvuk je prostě stejně dobrý, jako byl minule. Co mě ale potěšilo, je hudební doprovod. Válečné skladby jsou velmi pěknou kulisou a autoři zasluhují pochvalu za jejich výběr. Poslední běžně recenzovanou částí hry je multiplayer. Tento případ ale nenastane. Multiplayer ve hře bohužel není a vydavatel CDV přímo přiznal, že z důvodů komerčních. Pokud si prostě pořídíte datadisk BH a rádi byste multiplayer, musíte si koupit ještě původní Blitzkrieg. Jak prosté, jak smutné. Stáhněte si k původní hře Blitzkrieg: Demo, Patch, Videa, Češtinu... Související články: Blitzkrieg recenze (5/2003), Blitzkrieg II rozhovor (4/2004), Novinky |
Matto | |
autorovi je 31 let a pracuje v soukromé vývojářské firmě jako softwarový inženýr; specializuje se na válečné strategie nejlépe s tématem druhé světové, ale nepohrdne ani pěkným simulátorem ze stejného prostředí |