Autor: Warlock Publikováno: 26.května 2007 | Verze hry: prodávaná/anglická/PC Doba recenzování: 1 týden |
David proti Goliášovi Jednoduchost pojetí je také jedním z důvodů, proč se téměř smazávají hranice mezi vysokorozpočtovými projekty, jako jsou třeba Blazing Angels z minulého roku a dnes recenzovaným AOPH, který stvořili slovenští 3D Division/3D People (v porovnání) doslova za pár korun, jichž už na svém předešlém projektu vydělali dost a to je vždy klíčové. David bohužel ani tentokrát nezvítězí, ale už mu nikdo nevezme, že zásobu kamenů má opravdu slušnou. Jenom ten pořádný prak stále chybí. TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Na první pohled se to nezdá tolik podstatné, ale arkádové simulátory patří do skupiny relaxačních her, které by měly dát hráči co nejvíce volnosti a nenutit ho k něčemu, co nechce dělat. Podobný princip perfektně funguje i během misí, když jste příliš poškozeni nebo vás zkrátka daný scénář nebaví. Zaletíte na okraj mapy a pokračujete některou z následujících misí. Zavadili jste omylem na konci akce o stěžeň nějaké kocábky? Nic se neděje, jede se dál a žádný stres z neúspěchu či nutnost opakovat něco stále dokola. A právě zde jsou kořeny té správné zábavy, která nemusí být vždy o variabilitě. Samozřejmě, že se při hraní poměrně brzy dostaví stereotyp, ale ten se alespoň autoři snaží mírnit hladkým průběhem kampaně. Stejně rychle dokáže omrzet každý podobný titul a jediným východiskem je poučení z herní historie. Drobný krůček v tomto smyslu udělal Air Conflicts, předchozí dílo tvůrců AOPH, ve kterém každé letadlo mělo omezené množství munice. Tentokrát však můžete střílet do doby, než oba kulomety neuvaříte do ruda (obrazně řečeno). Hezčí podívaná Změnou k lepšímu prošla grafická stránka - ani náhodou už ji nelze označit za zastaralou. Modely letadel a blur efekt (umělé rozmazání obrazovky) je zkrátka perfektní. V podstatě všechno dostalo od doby Air Conflict daleko modernější kabát a AOHP konečně vypadá jako profesionální produkt.
AOPH tento fakt nahrazuje přítomností japonské kampaně, což není až taková samozřejmost. Příliš často se totiž nestává, že máte možnost zkusit si třeba zákeřný útok na Pearl Harbor. Většinou se k neamerickým strojům dostanete jedině ve skirmishi nebo multiplayeru. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Hlavní tažnou silou AOPH je neotřelý styl postupu v kampani a výborná grafika, kterou jsem si užíval i na postarší sestavě Sempron 2600+, 1GB RAM, Radeon 9800. Svojí troškou do mlýna přispívá i výtečná hudba v pozadí. Přestože stále postrádám komunikaci mezi piloty, jednotlivé mise jsou delší a člověk stihne nasát trochu té pověstné atmosféry druhé světové války. Co mi tedy na AOPH chybí? Stručně se dá říci, že je to něco, čím by se AOPH stal něčím víc než půlhodinovým odreagováním po těžkém pracovním dnu. Jedná se například o bonusový obsah, množství režimů hry pro jednoho i více hráčů, zpřístupnění již odehraných misí a větší počet letadel vzhledem k rozsáhlosti kampaně, která čítá téměř padesát misí. Zkrátka ty samé věci, jež se mi nezdály už na Air Conflicts. Na druhou stranu nepochybuji, že publiku, na které je tato hra primárně cílena, bude obsah hry nejspíš úplně dostačovat.
|
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |