TEST - Need for Speed ProStreet
zdroj: tisková zpráva

TEST - Need for Speed ProStreet

24. 10. 2007 10:10 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Naše dojmy z včerejšího dema? Příjemné překvapení, auta zpomalila a hra se opravdu vrací k větší realitě. + 6 MINUT VIDEA

Komerční úspěch Need for Speed v posledních letech zaručovala spíše profláknutá značka než nezapomenutelné herní zážitky. Jak však napovědělo včerejší demo, přicházející ProStreet by mohl oslovit i odpůrce minulých dílů. Tím největším překvapením pro mě bylo, že se hra opravdu vrací zpátky k větší realitě a to hned v několika směrech. Pochopitelně nečekejte žádný simulátor, ale auta (BMW M3 a Nissan GT-R) výrazně zpomalila a protože byl integrován velmi slušný model poškození, musíte si dávat pozor na každý náraz. Můj první závod proběhl stylem, že jsem se chtěl už v první zatáčce odrazit od překážky a to rozhodně nebyl dobrý nápad. Už vzápětí jsem zdemoloval auto a pak nechápavě zíral na nápis „Totaled!“.

Jistou míru zlepšení zaznamenala i jízdní fyzika, která nabízí tři úrovně nastavení. Znamená to, že zapínáte/vypínáte brzdového asistenta, držení stopy v zatáčkách atd., ale nevšimnul jsem si nějakého velkého dopadu na řízení. Auta se dají docela slušně ovládat, už tolik neplavou jako v minulosti, ale pořád to ještě není ono. Odezva je o trochu pomalejší, než by měla být a na to si člověk musí prostě zvyknout. Někdy jsem měl problém udržet přímý směr a byl jsem nucen korigovat jízdu jemnými pohyby analogové páčky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Vývojáři také umravnili účinek nitra, možná až příliš, ale tohle všechno přispívá k trochu věrohodnějšímu dojmu ze závodů. To deklaruje i vodící linie v zatáčkách, která jakoby vypadla z Forza Motorsport. Jedete-li moc rychle, směrové šipky zčervenají, žlutá barva znamená pustit plyn a zelená jistotu, že zatáčku projedete bez problémů. Tady to ovšem berte trochu s rezervou, protože i když jsou šipky červené, dá se auto uřídit. Brzdy stále použijete jen málokdy.

ProStreet s sebou konečně přináší i nové grafické zpracování, není to jen nastavovaná kaše ve starém enginu. Hra vypadá opravdu velmi dobře, jak modely automobilů, tak i okolí. Soudím dle obsažené Nevadské pouště a okruhu ve velkoměstě - obojí překypuje detaily a kvalitními texturami. Pochvalu zaslouží i pěkné nasvícení a umírněná barevnost, zdůraznil bych pak velmi povedené particle efekty, anizotropní filtrování nebo změnu hloubky ostrosti. Need for Speed ProStreet se mi sice nelíbí tak moc jako Project Gotham Racing 4, ale hra přesto posunula svou vlastní laťku hodně vysoko a rozhodně se neztratí ani v okolní konkurenci. Lepšímu dojmu by však prospěl plynulejší framerate (občas lze v X360 demu registrovat pokles), výraznější zvuky a vyšší obtížnost, protože soupeři nestojí za řeč.


Need for Speed ProStreet demo video - stažitelná verze (131 - 434 MB, HD)

Osobně mě potěšilo, že si někdo v EA začal všímat kvality jednotlivých sérií. Je to vidět nejen u sportovních titulů FIFA nebo NHL (neplatí pro PC verze), ale konečně i tady. Jako fanoušek realističtějších závodů mám z nového NFS docela dobrý pocit, neboť předcházející díly mi připadaly strašně nezáživné a nudné. Jaký však bude finální verdikt, na to si musíme počkat do druhé půlky listopadu.
zdroj: vlastní, NeedforSpeed.sk, XDE

Nejnovější články