Jistou míru zlepšení zaznamenala i jízdní fyzika, která nabízí tři úrovně nastavení. Znamená to, že zapínáte/vypínáte brzdového asistenta, držení stopy v zatáčkách atd., ale nevšimnul jsem si nějakého velkého dopadu na řízení. Auta se dají docela slušně ovládat, už tolik neplavou jako v minulosti, ale pořád to ještě není ono. Odezva je o trochu pomalejší, než by měla být a na to si člověk musí prostě zvyknout. Někdy jsem měl problém udržet přímý směr a byl jsem nucen korigovat jízdu jemnými pohyby analogové páčky.
Vývojáři také umravnili účinek nitra, možná až příliš, ale tohle všechno přispívá k trochu věrohodnějšímu dojmu ze závodů. To deklaruje i vodící linie v zatáčkách, která jakoby vypadla z Forza Motorsport. Jedete-li moc rychle, směrové šipky zčervenají, žlutá barva znamená pustit plyn a zelená jistotu, že zatáčku projedete bez problémů. Tady to ovšem berte trochu s rezervou, protože i když jsou šipky červené, dá se auto uřídit. Brzdy stále použijete jen málokdy.
ProStreet s sebou konečně přináší i nové grafické zpracování, není to jen nastavovaná kaše ve starém enginu. Hra vypadá opravdu velmi dobře, jak modely automobilů, tak i okolí. Soudím dle obsažené Nevadské pouště a okruhu ve velkoměstě - obojí překypuje detaily a kvalitními texturami. Pochvalu zaslouží i pěkné nasvícení a umírněná barevnost, zdůraznil bych pak velmi povedené particle efekty, anizotropní filtrování nebo změnu hloubky ostrosti. Need for Speed ProStreet se mi sice nelíbí tak moc jako Project Gotham Racing 4, ale hra přesto posunula svou vlastní laťku hodně vysoko a rozhodně se neztratí ani v okolní konkurenci. Lepšímu dojmu by však prospěl plynulejší framerate (občas lze v X360 demu registrovat pokles), výraznější zvuky a vyšší obtížnost, protože soupeři nestojí za řeč.
Need for Speed ProStreet demo video - stažitelná verze (131 - 434 MB, HD)
Osobně mě potěšilo, že si někdo v EA začal všímat kvality jednotlivých sérií. Je to vidět nejen u sportovních titulů FIFA nebo NHL (neplatí pro PC verze), ale konečně i tady. Jako fanoušek realističtějších závodů mám z nového NFS docela dobrý pocit, neboť předcházející díly mi připadaly strašně nezáživné a nudné. Jaký však bude finální verdikt, na to si musíme počkat do druhé půlky listopadu.
zdroj: vlastní, NeedforSpeed.sk, XDE