E3 dojmy: The Crew je rozsahem ohromná, ale trochu plave
zdroj: tisková zpráva

E3 dojmy: The Crew je rozsahem ohromná, ale trochu plave

19. 6. 2014 13:44 | Dojmy z hraní | autor: Miloš Bohoněk |

Kdyby se na loňské E3 vyhlašovala cena pro hru s nejvíce „plavajícím“ jízdním modelem, zlatá malina by spadla do klína The Crew (viz loňské E3 dojmy). Od letošní demoverze jsem si tedy sliboval v prvé řadě lepší a více responzivní řízení, jenže vývojáři z Ivory Tower a Ubisoft Reflection zjevně mají svou vizi, které se nehodlají vzdát. Výsledkem je uklouzaný a líný jízdní model, v jehož rámci se auto chová víceméně stejně nehledě na povrch pod pneumatikami. A že ten se mění!

The Crew obsahuje mapu celých Spojených států v koncentrované podobě, takže kromě silnic se projedete i po polích, plážích, loukách, kamenitých stezkách nebo dokonce sněhu. Senzační E3 trailer jste již jistě viděli, ano? Otevřený svět je otevřený ve stylu GTA, čili se neomezuje jen na silnice a vesměs kdykoli můžete opustit asfalt a vyjet do přírody. Pokud se třeba zúčastníte vytrvalostního závodu z Los Angeles do New Yorku, vystřídáte pod koly spoustu druhů terénu a celá ta sranda vám prý zabere přes hodinu. 

Jinými slovy, takové lepší Need for Speed: The Run. Ubisoft se ani netají tím, že The Crew je přímou odpovědí na dlouholetou závodní sérii od EA. Co čert nechtěl, pro její uvedení si nemohli vybrat lepší rok, protože EA minulý měsíc oznámila další Need for Speed až na 2015. Něco mi říká, že v Ubisoftu při té zprávě museli bouchat šampaňské… Anebo můžeme rozjet konspirační teorie a domýšlet si, že EA a Ubi uzavřely stran arkádového závodění kartelovou dohodu. Hmmm! 

The Crew zdroj: tisková zpráva

MMORACING

Velký otevřený svět nás vlastně ani nemůže překvapit, protože The Crew je duchovním nástupcem Test Drive Unlimited, na němž dělá spousta lidí, co dříve pracovali v Eden Games. Projevuje se to i důrazem na online prvek a vývojáři svorně tvrdí, že dělají de facto  závodní MMO. Jdou tak daleko, že když jsem v jednom z předváděných závodů vyhrál nové poklice, vedle mě stojící člověk ze studia Ivory Tower mluvil o „lootu“. 

Při projížďce virtuálním Chicagem jsem musel uznat, že tvůrci zachytili jeho vizuální podstatu výborně a od kolegů, kteří se měli možnost projet v jiných reálných městech, jsem slyšel podobné ohlasy. Města samozřejmě nejsou do hry převedena jedna ku jedné - vývojáři logicky zpracovali jen ikonická místa. Avšak podobně jako u MMORPG, ani u MMORACING nemůže být řeč o nejkrásnější závodní hře na startovní čáře a vedle Forza Horizon 2 nebo Driveclub, jejichž motory letos na E3 také řvaly, vypadala The Crew jako ošklivé káčátko. 

Tedy, bavíme se teď o grafickém zpracování hry během závodu. Když se svým autem zajedete do garáže, velice efektně se rozloží na jednotlivé díly, což je z hlediska tuningu skvělé. Pokud totiž pořizujete lepší převodovku nebo různé části motoru, neprojevuje se to pouze na papírových statistikách, ale přímo vidíte, jak se ta která část obměnila. Autoři u každého vozu vymodelovali i prvky pod kapotou a kdo má slabost pro tuning, neměl by už hru spustit z hledáčku.

zdroj: Archiv

V praxi

Hlavním trumfem projektu je prostředí amerického kontinentu, po kterém lze volně drandit. Nasednete do auta (obrazně řečeno, z auta vystupovat nejde) a vyrazit můžete do všech světových stran. Minimapa, kterou lze elegantně roztáhnout přes třetinu obrazovky, ukazuje nejbližší události různého druhu, a protože jsem stál u stojanu se statusem „crew lídra“, po volbě závodu jsem do něj pozval své tři další souputníky u vedlejších stojanů s Xbox One. Zrovna si jen tak drandili, když se jim na obrazovce objevila pozvánka, oni ji potvrdili a po krátkém čekání jsme už všichni čtyři stáli na startovní čáře. 

První akce? Burnout! S dvouminutovým limitem za zadkem jsme dostali za úkol sundat prchající džíp, kterému nad hlavou visel ukazatel zdraví jako v RPG, přičemž čím více živých hráčů jej nahání, tím více zdraví pronásledovaný subjekt má. Ihned po startu dotyčný strhnul vůz na pláž, přes písečné duny se mi občas ztrácel z dohledu a šlo o přesně tu situaci, kdy jsem si stýskal nad jízdním modelem. Jistě, v písku se auta řídí dost blbě, jenže soudě dle mé zkušenosti se na silnici chovají podobně nevyzpytatelně a (ne)trefování pronásledovaného AI řidiče bylo místy frustrující. Zlatí Criterioni a jejich totálně nerealistický, leč na výsost uspokojivý jízdní model. 

The Crew zdroj: tisková zpráva

Po lehce otravné, byť nakonec úspěšné honičce následoval krátký slalom mezi kužely a hlavně sněžný závod z bodu A do bodu B, ve kterém jsem své úvodní vedení ztratil smykem do lesa a polibkem mohutného stromu. Než bych se vymotal, byl by závod ztracený - zachránilo mě místní „catch-upové“ tlačítko, které zapomenutého závodníka hodí zpátky na trať. 

Podobně jako u plážové honičky, opět šlo o off-roadovou radovánku, čemuž odpovídal krapet naddimenzovaný a na každý pád skvělý vzhled Dodge Challenger se zvednutým podvozkem. Různý typ závodů vyžaduje různě upravené auto. Kdybychom tedy namísto off-roadů jezdili po závodních okruzích, vzhled auta by tomu odpovídal. A prý i jeho chování, ujišťoval mě prezentující vývojář. To už bohužel nebylo možné vyzkoušet. 

The Crew zdroj: tisková zpráva

The Crew vypadá na papíře dobře a koncept otevřených Spojených států, kterými se prohání ostatní živí hráči a vy je náhodně potkáváte, je skvělý. Zdejší Amerika je rozdělena do několika regionů, mezi nimiž samozřejmě můžete přejíždět, a když není čas, jednoduše otevřete mapu, vyberete destinaci a hra vás do ní bez jakéhokoli nahrávání přenese. Tahle jízda zkrátka nezní špatně, akorát si člověk bude muset zvyknout na plavající jízdní model. Pokud si tedy vůbec zvykne.

Nejnovější články