Dojmy z hraní Wii U verzí Arkham City, Trine 2 a dalších her
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní Wii U verzí Arkham City, Trine 2 a dalších her

21. 7. 2012 18:09 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Naši kolegové z partnerského webu Konzolista.cz toho během nedávné návštěvy evropské centrály Nintenda nejenom hodně viděli, ale dost si toho i zahráli a mají o čem vyprávět. V následujícím článku si tedy můžete přečíst, jaké si odnesli dojmy z hraní akční strategie Pikmin 3, kooperativní plošinovky New Super Mario Bros. U, japonské bojovky Ninja Gaiden 3, upravené verze Batman: Arkham City, potažmo nádherné adventurní plošinovky Trine 2: Director’s Cut. Pokud vás zajímá, jak tyto tituly využívají Wii U Gamepadu, jak vypadají, co nového nabízí oproti původním verzím, tak směle do toho po rozkliku.

Pikmin 3

Fanoušci prvních dvou dílů Pikmina si dlouho přáli pokračování, které jim Nintendo několikrát slíbilo, ale na oznámení se muselo čekat až do letošního roku. Pikmin 3 bude jednou z prvních her pro Nintendo Wii U a hned na úvod mě překvapilo, že Wii U GamePad sloužil v prezentované demoverzi jako mapa, zatímco hru jsem mohl ovládat pouze klasickými ovladači z Wii, tedy Wiimotem a Nunchukem. S těmito ovladači se Pikmin 3 hraje dobře, ale raději bych si vyzkoušel, jak půjde hrát přímo s Wii U GamePadem, což nyní bohužel nešlo.

Nintendo ovšem slíbilo, že nový Wii U GamePad ignorovat nebude, přičemž přes něj půjdou dávat příkazy jednotlivým pikminům. Jak to bude fungovat, zatím nevíme. Pikmin 3 se jinak moc neliší od svých dvou předchůdců, takže i zde budete prozkoumávat úrovně a hledat nové pikminy do své armády (zatím byl prezentován jeden nový druh), abyste mohli vyřešit hádanky nebo porazit protivníky, třeba bosse, který byl v demoverzi zastoupen velkou stonožkou. Demoverze rozhodně potěšila, hlavně tedy pěknou HD grafikou a příjemnou hratelností, takže se těším, až si budu moci osahat o něco větší část, třeba i zmiňovanou offline kooperaci mezi hráči.

Index očekávání Konzolista.cz: 9

zdroj: Archiv

Batman: Arkham City Armored Edition

Batman: Arkham City je jednou z nejlepších her této generace. Wii U verzi jsem si proto nemohl nechat ujít a po několika minutách hraní mohu říci, že se hraje stejně dobře i na nové konzoli od Nintenda. Navíc je přidáno několik zajímavých novinek v ovládání, které celý zážitek ještě vylepšují. Asi nemá cenu zmiňovat, jak je Arkham City skvělou hrou, proto se zaměřím především na nové prvky v ovládání, které jsou spjaté s ovladačem Wii U GamePad. Používáte ho logicky k ovládání pohybu, ale přes displej se můžete hrabat i v inventáři a vybírat v něm Batmanovy hračky. Displej na ovladači využijete i v režimu detektiva. V tento moment musíte Wii U GamePad namířit na televizi, přičemž nakláněním zkoumáte prostředí.

Také se mi líbilo, že když Batman hodil batarang, objevil se na displeji ovladače a mohl jsem směr jeho letu ovládat jak analogovými páčkami, tak nakláněním ovladače. Další zajímavé využití displeje se týká použití explozivního gelu. Když ho umístíte na několika místech, můžete na displeji můžete odpalovat gely jednotlivě, zrovna ve chvíli, když kolem prochází nepřátelé. Nové ovládací prvky v Batman: Arkham City Armoured Edition se mi líbí a docela se těším, až je vyzkouším v plné míře. Pokud jste ještě Batman Arkham City nehráli a plánujete koupit Wii U, asi lepší hru v den zahájení prodeje neseženete.

Index očekávání Konzolista.cz: 8

zdroj: Archiv

Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge

Nebudeme si nic nalhávat. Ninja Gaiden 3 byl prostě a jednoduše špatný a zklamal většinu fanoušků předchozích titulů. Reparát budou moci vývojáři složit na Wii U s verzí Razor’s Edge, do které v předchozích týdnech naslibovali několik novinek. Proto jsem byl zvědav, jak svoje slova vyplní. Demoverze mě ovšem utvrdila v tom, že na velké změny v hratelnosti bohužel nedojde. Razor’s Edge se hraje pořád stejně, jako několik měsíců stará verze, takže je svým bojovým systémem otevřená každému hráči, což samozřejmě fanoušky předchozích dílů těšit nebude.

Oceňuju však, že vývojáři odstranili ohnivého draka, kterého bylo možné během hry přivolávat, a místo něj tu jsou tři klasická ninpo kouzla. Hlavnímu hrdinovi hodili vývojáři do batohu i duální meče, čímž rozšířili arzenál zbraní, který byl v původní verzi rovněž malý. Wii U GamePad je tu využit jen pro rychlé přepínání zbraní nebo ninpo kouzel. Rovněž jdou na ovladači vybírat komba, ale musím říci, že takto rychlá akce se mi na velkém tabletovém ovladači neovládala moc dobře, a proto jsem dal přednost klasicky tvarovanému Wii U Pro Controleru.

Index očekávání Konzolista.cz: 5

zdroj: Archiv

New Super Mario Bros. U

Jak už název může trochu napovídat, jedná se o klasického 2D Maria, který vylepšuje koncept z New Super Mario Bros. Wii. Všechny 2D levely tu můžete proskákat sami, nebo s dalšími třemi kamarády. Po stránce hratelnosti není moc co říci, protože jde o Maria, na jakého jsme zvyklí, bez nějakých velkých inovací. Jediná, už na první pohled patrná změna, je kooperace mezi hráči držící klasický remote ovladač a hráčem držícím Wii U GamePadu.

Kooperace probíhá podobně jako u Raymana, jen s tím rozdílem, že hráč s Wii U GamePadem nepomáhá ostatním s nepřáteli případně přitahováním plošinek, ale sám jim plošinky dělá, aby se po nich dostali do nepřístupných míst, případně aby jen tak lehce nezemřeli. Musím říci, že kooperace u Maria trochu zklamala, protože nebyla tolik zábavná, jako ta u Raymana a hráč s Wii U GamePadem se spíše nudí, což jsem ostatně pocítil na vlastní kůži.

Index očekávání Konzolista.cz: 7

zdroj: Archiv

Trine 2: Director’s Cut

Wii U verze této grafické i hratelnostní parády přinese několik novinek, hlavně tedy bude obsahovat i dodatečné DLC levely, které se teprve chystají. Už při pohledu na Wii U verzi Trine 2 jsem si všiml, že je ze všech konzolových verzí nejhezčí. Všechny textury jsou krásně ostré, stylizace hry je pěkná a navíc se celá hra hýbala velmi svižně, což jen utvrdilo můj dojem o solidním výkonu samotné konzole.

K vyzkoušení jsem měl hned dvě nové úrovně, vytvořené pro Wii U. Řešil jsem v nich několik jednoduchých hádanek, zabojoval jsem si, takže v tomto žádnou inovaci nečekejte. Možná se nyní ptáte, jak se hra vlastně s novým ovladačem Wii U GamePad ovládá. Na televizní obrazovce sledujete veškeré dění, takže není třeba se dívat na displej. Na něm je k vidění většinou to samé. Výjimku tvoří situace, kdy můžete využít dotykovou plochu, abyste třeba nakreslili čtverec, načež kouzelník vytvoří bednu, po které může vyskákat nebo s ní řešit jednoduché hádanky.

Je dobře, že se Trine 2: Director’s Cut dostane na Nintendo Wii U, ale nečekejte od hry nějakou revoluci v ovládání. Spíše jsem z této verze cítil, že vývojáři moc nevědí, jak displej na ovladači využít, takže vás čeká podobný herní zážitek, jako u ostatních verzí, pokud jste s nimi měli co dočinění. To ale nevadí, protože Trine 2 je pořád skvělá hra, kterou si nyní budou moci užít i fanoušci konzolí od Nintenda.

Index očekávání Konzolista.cz: 9

zdroj: Archiv

Další články o hrách pro všechny současné konzole a handheldy čtěte na stránkách našeho partnerského webu Konzolista.cz!

Nejnovější články