Call of Duty - dojmy z preview verze
zdroj: tisková zpráva

Call of Duty - dojmy z preview verze

22. 10. 2003 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Datum vydání nejočekávanější válečné střílečky letošního podzimu se kvapem blíží a my přicházíme s postřehy z hraní několika misí, které se pokusí rozptýlit netrpělivost posledních hodin před dnem D.

Autor: Mickey Mouse
Publikováno: 22.října 2003
Verze hry: preview verze
Doba hraní: pár dnů


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Datum vydání nejočekávanější válečné střílečky letošního podzimu se kvapem blíží a my přicházíme s článkem, který se pokusí netrpělivost posledních dnů před dnem D trochu rozptýlit. Jak většina z vás asi dobře ví, bude se jednat o volné pokračování úspěšné série Medal of Honor, zpracované na hodně vylepšené verzi Quake 3 Arena enginu. I když název autorského studia Infinity Ward na pohled neodpovídá autorům MoH: AA, jedná se ve skutečnosti o prakticky tytéž lidi z firmy 2015, kteří po neshodách s vydavatelem Electronic Arts založili vlastní společnost a s ní začali loni na jaře na Call of Duty pracovat. Ne zrovna ideálním vztahům tak odpovídá i změna distributora, kterým se nyní stávají konkurenční Activision.

Před vydáním plné hry jste měli (a stále ještě máte) možnost si její atmosféru vyzkoušet dokonce ve dvou hratelných demech - první "noční"Burnville demo vyšlo koncem srpna a rozebrali jsme ho v tehdejších dojmech, zatímco to druhé "denní"Dawnville demo jsme vám nabídli ke stažení začátkem října. Každé z nich obsahuje jednu celou misi, se kterou se setkáte i v plné hře. Kromě dem se nám dostala do rukou i novinářská preview-verze, obsahující několik misí, jež budou rovněž zahrnuty v singleplayerové kampani finální hry. No a pak je tu ještě několik dalších vice či méně oficiálních informací, o které bychom se s vámi rádi podělili.

 Kampaně a mise
Podle neoficiálních střípků by měla plná hra čítat okolo šestadvaceti misí, do čehož zahrnujeme i jednu tréninkovou. Kdo odehrál demo si tedy dokáže jakž takž odhadnout, kolik času mu jeho mise zabrala a jak dlouho mu zhruba vydrží singl-kampaň plné hry. Pro ty, kdo demo netestovali uvedu vlastní odhad, kdy na splnění mise je potřeba takových deset až patnáct minut. Samozřejmě nejde házet všechny do jednoho pytle, nicméně ty, které jsme zatím měli možnost hrát, v podstatě svojí délkou misím z dema plus minus odpovídají.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Celá hra by měla být rozdělena do celkem čtyř kampaní - americké, britské, ruské a jakési smíšené, zakončené klasicky v Berlíně. Z toho, co jsem zatím měl možnost vyzkoušet, odhaduji, že velkou devizou hry bude proměnlivost náplní misí i prostředí, ve kterém se budou boje odehrávat. Jsou připraveny operace denní i přes noc, zběsilé jízdy jeepem, přestřelky na železničním kolejišti, vyklízení zákopů, čištění mostu atd. Přírodní scenérie vystřídá i věčně zasněžené Rusko a další a další podobné lahůdky.

Ze zpracování je jasná snaha o maximální variabilitu a hraje se tu hodně i na efekty, které potkáváte na každém kroku. Atmosféra misí by se dala přirovnat k válečnému filmu, kde je hlavní hrdina vrhán do rozmanitých situací a koutů světa, kde se to jen hemží přestřelkami, výbuchy, požáry, výkřiky a štěkáním pušek a kulometů.

 Hra v týmu
Základem herního pojetí je týmový boj malé jednotky, jejímž jste řadovým členem. V podstatě plníte roli takové holky pro všechno, kdy každá individuální akce padne na vaše bedra. Když se hledá dobrovolník pro vhození granátů do oken domu obsazeného nepřítelem, vemte jed, že to budete vy, koho nakonec pošlou tuto práci vykonat. Stejně tak dopadne losování o odstřelení obsluhy kulometného hnízda, položení bomby v nepřátelské linii, zničení tanku či protiletadlového kanónu a tomu podobné chuťovky. Jimi jsou mise doslova prošpikovány a budou vyplňovat jinak společný postup vaší bojové skupiny.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Už v případě prvního dema jsem poukazoval na jev, který mi na hře moc nesedí, a tím je předskriptovaná životnost vašich vojáků. Ve hře je prostě napevno dáno, kdo z vašich kompliců kde padne a v jakém počtu se kde objevíte. Dokonce i případ, že naopak někdo ze spoluhráčů padne dřív, než bylo plánováno, hra řeší tak, že vám za něj prostě pošle náhradu a doplní váš celkový počet do předdefinovaného stavu. Tohle je možná škoda, protože ze hry tak mizí snaha o to se vzájemně podoprovat a udržovat při životě, což jsem shodou okolností nedávno naopak cenil na hře Halo.

 Výzbroj
Obrázek zdroj: tisková zpráva Dostupný arzenál tvoří reálné zbraně odpovídající době, kam je hra zasazena. Můžete u sebe nést dvě primární zbraně plus pistoli a granáty. Primární zbraň můžete vyměnit pokaždé, když na nějakou narazíte, což bude díky spoustě mrtvol prakticky na každém kroku. Hra je tudíž vcelku variabilní a lze se průběžně vybavovat tím, co vám v danou chvíli přijde nejšikovnější. Tohle ale už jsem psal, nyní chci zmínit seznam harampádí, jež by se v plné hře mělo objevit: 30cal, BAR, Bren LMG, Colt .45, Lee-Enfield, FG42, Kar98k, Luger, M1A1 Carbine, M1 Garand, Mosin-Nagant, Scoped Mosin-Nagant, MP40, MP44, PPSh, Springfield, Sten, Thompson, M2 Frag Grenade, MK1 Frag Grenade, RGD-33 Stick Grenade, Stielhandgranate, Panzerfaust 60, Scoped Kar98k.

Celkem tedy čtyřiadvacet položek, zahrnujících jak pistole, tak polo i automaty, pušky bez optiky i s ní a samozřejmě nechybí ani granáty. U zbraní ještě zmíním, že se jimi dá soupeře praštit, což není až tak špatné v situaci, kdy vám naprázdno klapne vystřílený zásobník a vy zrovna někomu koukáte do hlavně. Střelba se provádí dvěma způsoby - buď od pasu, anebo skrz mířidla (jako ve Vietcongu), kdy se vám naskytne trochu víc přiblížený pohled, který oceníte třeba při střelbě z pušek na vzdálenější cíle.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Multiplayerové módy
Součástí Call of Duty bude i multiplayer až pro 32 hráčů, pro který je avizováno zatím jedenáct map a jak to tak z názvů vypadá, půjde vesměs o lokality, kterými projdete i v singlu. Pro hru má být k dispozici celkem pět herních modů, kde nechybí nejklasičtější klasika Deathmatch a Team Deathmatch. Nicméně to stěžejní by mělo být obsaženo v modech specifických s názvy Behind Enemy Lines, Retrieval a Seek&Destroy.

Behind Enemy Lines je týmová hra s nevyváženým počtem hráčů. Většina jich je v roli německých vojáků, kteří se snaží eliminovat hrstku Spojenců. K jejich lokalizaci jim má pomáhat radar, který (zřejmě s nějakým zpožděním) bude informovat o pozici, kde se spojenci nedávno nacházeli. Spojenci (a pouze oni) skórují tím, že se udržují naživu a likvidují nepřátele. Německý voják, kterému se podaří dostat spojeneckého nepřítele přechází do jejich týmu (a naopak). Čili snaha každého hráče je dostat se do spojeneckého týmu a bodovat likvidací nepřátel.

Retrieval je variace na pravidla CTF s jednou vlajkou. Úkolem týmu je získat určitý předmět a dopravit jej do vlastní báze. A konečně Seek&Destroy je hrou s předem danými úkoly. Jeden tým se snaží splnit několik úkolů daných mapou, zatímco soupeř se mu v tom snaží zabránit. Každý hráč má jediný život a poté co jej zabijí sedí zbytek kola v limbu. Na vrub multiplayeru ještě uvedu oficiální informaci, podle níž by mělo být ve hře pozměněno chování zbraní podle toho, zda hrajete singl či multi. V singlu budou zbraně odpovídat trochu akčnějšímu pojetí, v multi pak bude kladen důraz na jejich reálné chování, vlivy na přesnost střelby, zpětné rázy atd.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
Zvětšit zdroj: tisková zpráva 12 dalších vytípaných obrázků z hraní jsme přidali do sekce screenshotů


 Editor a videa
Na domovské stránce hry www.callofdutygame.com (nebo v naší sekci downloadů) lze o hře najít další informace včetně odkazu na editor misí, který sice zatím není aktivní, nicméně se dá čekat brzy po vydání hry. Ona vůbec sama informace o jeho uvolnění je pro všechny fanoušky hry jistě potěšující a dá se očekávat minimálně nášup dalších map. Co vše editovat půjde je zatím rovněž tajemstvím, takže nezbývá než počkat na nějaké detaily v blízké budoucnosti.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Doporučuji shlédnout i krátké videosekvence, protože z nich dýchá atmosféra, která vypadá velice nadějně a mohla by být hlavní devizou hry. Ona vůbec většina informací, které se okolo Call of Duty točí, zní velice lákavě a určitě se nebudu mýlit, že se asi dočkáme aspiranta na akční hru roku. Ale to je zatím přeci jen předčasné tipovat - vydržme ještě těch pár dní a počkejme na plnou a finální verzi, která by měla být venku na přelomu října a listopadu.

Stáhněte si: Dawnville demo, Burnville demo, Modifikace dema, QuakeCon video, Trailery

Související články: Dojmy z dema (9/2003), Novinky, Vše o Medal of Honor: Allied Assault na Tiscali Games



Mickey Mouse
autorovi je 34 let, pracuje jako grafik na volné noze, hrami se zabývá od dob osmibitů, zaměřuje se hlavně na akční a sportovní hry nebo ty s podporou multiplayeru (všechny články autora)


 
 
Mickey Mouse

Nejnovější články