Battlefield 3 beta vašima očima: jak se líbí, co byste změnili
zdroj: tisková zpráva

Battlefield 3 beta vašima očima: jak se líbí, co byste změnili

3. 10. 2011 22:30 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Minulý týden jsme vás vyzvali, abyste sepsali své vlastní dojmy z Battlefield 3 betatestu a překvapivě se toho řada z vás svědomitě ujala. V následujícím článku se tedy zcela zdržíme vlastního projevu a dáme prostor první várce vašich názorů. Některé jsou delší, jiné kratší. Pro každého z vás je důležitější něco jiného, ale svoji hodnotu mají všechny. V záloze už navíc čeká minimálně jeden další souhrn a k tomu navíc unikátní pohled na BF3 betu očima hráče, který se hodně povedl a vyjde zcela samostatně. Do té doby ale své dojmy můžete konfrontovat s těmito kolegy:

Jméno: Miroslav Chlum
Zkušenosti: Bad Company 2 (minimálně)
Hardware: PC (zřejmě)

Systém Origin, přes který se hra spouští, je naprosto příšerný, nelogický a následné napojení na webové rozhraní a spuštění hry z něho je ještě horší. Nejen, že to nefunguje, jak by mělo, ono to nefunguje skoro vůbec. Například na Steam si hráči zvykli a dnes s tím nejsou problémy, ale to by nebyla EA, kdyby nepřišla s něčím vlastním a mnohem horším. Na servery vás to připojí málokdy, logování do webového rozhraní taky funguje prapodivně a celkově trvalo asi hodinu a půl, než jsem hru spustil. Zděšení nekončilo. Hra je stále zabugovaná a mapa pro betu nebyla zvolena adekvátně. Na povrchu se odehrávají poměrně nudné přestřelky, které nemají tempo - o autech, tancích a dalších věcí nemá cenu mluvit. Když se přesunou boje do podzemí, tempo se zrychlí a konečně přichází zábava, ale jestli hra má vyjít za 20 dní, tak je to průser po všech stránkách a rozhodl jsem se, že si jí nekoupím. Když v EA nedostanou rozum a přestanou z hráčů dělat blbce, tak prosím. Před rokem jsem byl přesvědčen, že si nekoupím Bad Company 2, ale po betě jsem změnil názor a nakonec si hru koupil a ničeho nelitoval. Zde je to přesně naopak.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jméno: noegoncz (deathmatch.sk –d)
Zkušenosti: BF2, BF2142, BF4Free
Hardware: PC (Intel Q9300, ATi HD4770 1GB,4GB DDR2,Win7 32bit)

Jsem jeden z hráčů, co nejvíce času strávili u Battlefield 2142, což je (po dnešním dni „byl“) z mého pohledu nejlepší díl celé série. Nic to nemění na faktu, že jsem se na BF3 těšil pěkně dlouho a hltal každou informaci, jak malé dítě.

Trochu mne zastrašilo zklamání mnoha hráčů, kteří měli možnost betu dříve zkusit a fóra začali plnit převážně zápornými zkušenostmi. Neubralo mi to na elánu a na čtvrteční den jsem si na domácím PC nainstaloval logmain (vzdálenou zprávu) a odpočítával jsem od rána s kamarády (stejně střelení jedinci jako já) 14:00, abych mohl nechat vzdáleně stahovat 4 GB balík z práce. Po rychlém stáhnutí (přesunutím práce->obchod(4xplzeň)->domov) a bleskové instalaci jsem čekal naběhnutí do menu hry. Webové rozhraní mě trochu rozhodilo a přirovnal bych ho možnostem Battlefield: Play4Free, který (byť nemá všechny vymoženosti) vypadá téměř totožně.

První dojem z bitevního pole mi sebral dech. Byť nemohu grafickou stránku hry moc hodnotit (rozlišení 1680x1050 a vše na nejnižší detaily), prostředí vypadá velmi realisticky. Zvuková stránka je něco zcela nového. Netuším, kolik práce to vývojářům zabralo, ale výsledek je úchvatný.  Každý výstřel ze zbraně nebo exploze granátu je okouzlující.

Jediná dostupná mapa - Operation Métro - je pro mne velikým překvapením. Zapracování více prostředí do jedné mapy se vývojářům povedlo. Dostupný mod Rush toho následně využívá na 100 procent. Buď postupně ničíte cíle a postupujete v mapě dál, nebo naopak bráníte a snažíte se nepřítele držet na jednom místě.

Mile mě překvapily zbraně. Byť jich zatím k dispozici moc není, vše co jsem měl v ruce slušně „kopalo“. Pro mě osobně je to veliké plus a jsem moc rád, že se tak stalo. Konec vyprázdněným zásobníkům na jeden zátah. Díky hoši! Stejně tak zapomeňte na postupné ubývání zdraví při případném zásahu protihráčem. Jen zřídka vyváznete živí. Obvykle stačí jedna či dvě dobře mířené rány a je konec. Samozřejmě to není nic nového - do hlavy stačí jako vždy jedna rána a sledujete ptáky na obloze, ale i tak jistě poznáte rozdíl oproti starším titulům. Autoři se nám snaží více vštípit realitu, tudíž konec hurá akcím a podobným Rambo stylům. Ke zbraním už jen malý tip. Jste-li zvyklí na zoom/unzoom zbraně kliknutím pravého tlačítka myši (ne držením), lze to v nastavení změnit.

Zatím jsem trochu rozrušen z barevného HUDu, který je na oči velmi příjemný, ale občas mi přijde, že je na obrazovce vidět více, než je potřeba. Možná by stačilo lehce snížit kontrast. Když se ocitnu v poslední části mapy na rozlehlém náměstí, chvílemi vidím, že nic nevidím.

Co se týče bugů, těch je v betě bohužel zatím mnoho. Osobně je přehlížím, přeci jen je to beta, ale do vydání toho času moc nezbývá. Například v parku, kde match začíná, je téměř nemožné proběhnout se po trávě kolem kamení, abyste se buď nezasekli, nebo nepropadli „pod trávu“. Tohoto bugu zneužívá mnoho hráčů. Jste v podstatě neviditelní „pod drnem“ a střílíte. Stejně tak se mi u mnoha překážek stává, že celá moje postava mírně poskakuje. Občas se dokáže některý hráč přesunout přes celé pole během vteřiny anebo po zásahu kulkou odletí vzhůru do oblak. Věřím, že jsou to jen neduhy bety, ale zároveň se trochu bojím, protože mnou dříve velmi hraný BF2142 řadu chyb neopustilo po celou dobu jeho slávy.

Pokud mám jednou větou shrnout můj názor, nebudu-li brát v potaz bugy v betě, JE TO SUPER!. Očekávání, která jsem měl, jsou splněná. Zatím jsme sice neměli možnost vyzkoušet bojovou techniku a více map, ale i to málo, co nám bylo nabídnuto (a to předčasně a zdarma!), předčilo má očekávání. Díky hoši z DICE!

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jméno: Mike
Zkušenosti: BF2
Hardware: PC (patrně)

V Battlefield sérií jsem nováček. První z BF her, kterou jsem zkusil, byla BF2, která mě absolutně nadchla a hraji ji až do dnešních dob. Ostatní tituly (BC2 či BF2142) mě nezaujaly, tak jako dvojka a jsem teď velice rád, že se jí rýsuje zdatný nástupce. Moje první reakce na loading a to, jak se člověk dostává do hry, byla dost špatná. Byl jsem až frustrován tím, jak jsou servery plné, ale spouštění takto velkých titulů je asi vždy doprovázeno podobnými potížemi. Doporučuji F5 obnovu stránky, seřadit si stránku podle počtu hráčů a naklikávat ty nejvíce nahoře, většinou tak do 2 minut něco najdete, ale nemělo by to tak být. Doufám, že do plné verze na tom tvůrci zapracují. Hra samotná mě uchvátila svojí grafikou, která i od BC2 postoupila, i když jsem popravdě čekal detailnější objekty a hlavně jejich destrukci - ta bývá někdy poněkud nereálná. Padající stromy mají dobrý efekt, ale mrzí mě, že po chvíli zmizí. Nejvíce jsem věrný Assault třídě - dají se skrze ni také nejvíce nasosat body, které po obdržení defibrilátorů jen létají. Fyzika a chaos boje je úchvatný. Hra skvěle kombinuje boj na dálku a na blízko. Jsem rád, že se snipeři dají spatřit díky záblesku jejich teleskopu, takže nejsou tak IMBA :) Jinak postupování a otevírání perků jde v dobrých časových úsecích, takže se musíte i snažit. Už se těším na plnou a vozidla s letadly! Zrychlil bych čas tak o měsíc!

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jméno: Calwin
Zkušenosti: BF 1942, BF 2, BF Bad Company, BF Bad Company 2, BF Heroes a PF4 (samozrejme skúsenosti s COD konkurenciou)
Hardware: PS3

Aj napriek tomu že mi beta verzia Battlefield 3 dovolila „ošahať“ si herné mechanizmy, stále ma drží v otáznikoch. Pri vstupe na bojisko ma prekvapila hlavne grafika. Nebol to totiž ani z ďaleka ten vyšperkovaný gameplay prezentovaný vo videách. Hra občasne lagovala, server padal a miestami som mal pocit že môj vojak stojí na zbíjačke. Zorientovať sa v povolaniach a ich zbraňovom arzenáli nebolo ťažké a veterán nebude mať problém okamžite sa zorientovať v „spawn menu“.

K boju. Zbrane fungujú podobne ako v BC2, treba strieľať po dávkach a je tu aj možnosť prepnúť si zbraň do módu „semi-auto“. Ruská strana ponúka inú paletu zbraní ako Americká a upgrady sa odomykajú výhradne iba pre zbraň s ktorou ste upgrade dosiahli.

Silné reči ktoré nám ponúkol vydavateľ ohľadne deštrukcie prostredia boli podľa môjho názoru prehnané. Za celý čas som mal možnosť rozbiť raketometom iba pár objektov ostatné sa nechceli hnúť z miesta. Je možné že sa to v plnej verzii hry zmení alebo tento fakt obmäkčí delo tanku.

Po dlhšom čase hrania hodnotím hru pozitívne ale nechávam zdvihnutý prst pretože veľa vecí v hre chýba. Je to napríklad absencia „mute voice“ čo mi prišlo ako dosť frustrujúce. Citeľný pokles FPS nastal pri neprehľadnom boji v metre, vtedy som naozaj zistil že aj napriek slabej grafike moje železo nestíha nápor efektov a taktiež zabugovanosť oproti beta testingu v BC2.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nick: rancor1223
Zkušenosti: Dlouhodobě hrál BF2 a BC2 vyzkoušel i BFH a BF:P4F
Hardware: PC (Core 2 Duo 3GHz; GTS 250, 4GB RAM, Win7 64bit, 1680x1050)

Po neúspěchu v úterních soutěžích jsem se betě dostal až s otevřenou betou a nahrál něco málo přes hodinu. Hrál jsem jen na mapě Operation Métro, druhá mapa je veřejnosti "nepřístupná" (zasvěcení pochopí ty uvozovky :D). První věc na kterou jsem se vrhl bylo nastavení grafiky. Vzhledem k požadavkům jsem předpokládal, že si zahraji na trochu nižší detaily než v BC2 (tzn. nízké-střední). To jsem se ovšem šeredně spletl a nakonec hraji na zcela minimální detaily. Přesto hra vypadá naprosto skvěle a vyšší detaily nijak nepostrádám (a to včetně AA, bez kterého si většinu her nedokážu představit).

Mnohými zavrhované přihlašování a vyhledávání serverů přes prohlížeč mi nepřijde vůbec špatné. Ano, je to zvláštní, ale funguje to. A nahrávací doba mi přijde srovnatelná s dobou celkovou nahrávání BC2, takže nevidím žádný zásadní rozdíl. Stále se ale najde spousta chyb a nedokonalostí, které budou v plné hře určitě opraveny (např. nemožnost měnit nastavení když jste mrtví).

No a samotná hratelnost? Fantastická! V porovnání s ostatními hrami série je BF3 mnohem rychlejší. "Feeling" ze zbraní je skvělý. Také zbraně výrazně více kopou oproti BC2. S AK-74 jsem nebyl sto se na větší vzdálenost (cca 100+ m) pořádně trefit. Zatím se mi zdá vše vyvážené, ale to ukáže čas. Hrál jsem pouhou hodinu a přesto mě beta přesvědčila, že koupě nebudu litovat!

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jméno: Michal (terz)
Zkušenosti: Battlefield 1942, Battlefield 2, Bad Company 2
Hardware: PC (AMD Phenom II X4 955 na 3,8 GHz, ATI Sapphire HD5770 1 GB DDR 5, 4GB DDR3 1333 MHz CL8). Hra běží plynule bez jediného škubnutí na střední nastavení při rozlišení 1680x1050 (slovy snímků 45-60 FPS).

Pád jsem zažil jeden, zatím jsem odehrál 4 hodiny. Lag jsem nezaregistroval a některé bugy se dají odpustit. Po herní stránce je to prostě MP FPS. Nic oslnivého a nového, ale přesto je to zábavné. Abych opustil stereotyp Paříže tak jsem na chvilku nakoukl na Caspian Border a tam teprve začíná pořádná BF akce. Chaos, chaos a zase chaos. Myslím, že pro betu je Operation Métro velmi nešťastně zvolená mapa (přeci jen obří Caspian Border, to je teprve zážitek), herně až příliš připomínající CoD (tím neříkám, že je CoD špatné!). I když to je zase pochopitelné z marketingového hlediska, protože jak jinak odtáhnout lidi od CoD, než jim nabídnout to samé v hezčím kabátku. Jakmile dojde na větší mapy, bude to asi klasický, chaotický a zábavný Battlefield. Rád bych k mapě, řekl ještě něco, ale nebudu to prodlužovat - koneckonců na videa se můžete podívat sami. Myslím, že beta přesně splnila to, co se od ní očekávalo. Za většinu problémů (nepřipojení na server, málo FPS apod.) si mohou hráči sami (POZOR! Říkám většinu, ne vždy to tak musí být.). Určitě to je zajímavá zkušenost, která mě (a třeba i někoho dalšího) možná přiměje ke koupi :-)

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jméno: Asmoreth
Zkušenosti: 2 roky Battlefield 2 (ESL, Clanbase)
Hardware: PS3 slim 320GB

Dříve jsem hrál BF2. Zprvu jen tak, ale později jsem jsi našel klan a hráli jsme evropskou ligu, a to už bylo jiné kafe. Je fakt zážitek, když jdou na zápas dva sehrané týmy. Ale největší sranda bylo trénování, když jsme vlezli na public a obsadili jednu stranu :D. BF3 mě velmi příjemně překvapilo, myslel jsem že PS3 verze bude dosti osekaná - že to bude dvojka, akorát s novými prvky, ale není. Parádní grafika, rozhodně jedna z nejlepších, co jsem na PS3 viděl. A taky fyzika, která vnáší do multiplayeru nové možnosti. Všechno to prostě krásně šlape, i když tam jsou samozřejmě věci, které je potřeba pořešit, třeba textury. A ta fůra odemykatelných zbraní, doplňků, a vylepšení - nádhera. Pokud hledáte kvalitní zážitek jako z války a myslíte to vážně, jděte do BF3.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jméno: (ToK2)BASI881-CZ
Zkušenosti: Clan Leader (www.tok2.eu)
Hardware: PC

Po instalaci všeho potřebného jsem hru zapnul v rozlišení 1900x1200 na grafice 8800 GTS 512. Bohužel, karta to nějak nestíhala a hra padala. Po pul hodině nastavováni jsem rozlišení snížil na 1200x1000 a hra šla lépe, ale zůstaly chyby v grafice, kdy se mi na středu monitoru ukazovaly nějaké čáry. Po několika kolech se to zlepšilo.

Zapínat hru přes web není nejlepší volba. Dále je špatně vyřešeno nastavováni hry. Když chcete změnit třeba rozložení klávesnice nebo grafiku, musíte být ve hře. Není tu možnost nastavit si parametry před začátkem kola. A když vás při tom někdo sejme, tak nastavení musíte udělat znovu po respawnu. Někdy se mi stávalo že jsem nemohl nic nastavit, protože v settingu nefungoval posun myší ani pomocí klávesnice v menu. Musel jsem se přepnout znovu do hry, a pak zase znovu do nastavení.

Grafika ve hře je i na nejnižší detaily velice dobra a hlavně pružná. Obraz se nezasekává i při rychlé změně směru pohybu se zbraní v ruce, jako je to třeba u America's Army 3, kdy vám trvá několik sekund než grafika zpracuje textury ve směru pohybu. Je jen otázka, jak to bude s náročnosti na grafiku v plné verzi hry. Pokud by plná verze fungovala stejně, hru by si zahrálo více lidí. Co se tyče fyzikálního modelu, je vidět že opravdu není zapnuty - občas se vám vrátí granát, který jste hodili s cílem eliminovat enemáky.

Nastavení serverů je na normál, což považuji v dané chvíli za ideální, protože nikdo nemá naučenou mapu, a tak každému chvilku trvá než zjistí, kde se vlastně narodil (respawn) a co má dělat. Ale rád bych v plné verzi našel nastavení Hardcore. I když je server nastaven na normál, ustřílet enemáka je mnohem lepší než v minulém díle této série. Dále tu jsou propady v texturách, ale ty asi budou ve finální verzi odstraněny.

Pohyb ve hře je pomalejší než v BC2, ale podle mě to je dobře. Nikdo z nás není atlet a s výbavou, kterou máte na zádech, by to bylo komické. Rád bych tu viděl stejný princip jako je u AA3, co se týče zranění a chování vojáka. Když je voják zraněn, tak přeci nemůže být stejně zdatný, jako zdravý voják, myslím tím reflexy a rychlosti či vytrvalosti běhu.

Zbraně tu jsou zajímavé a výbava je bohatá, a pokud dobře zvolíte loadout na danou část mapy, tak vám umožní přežit a být úspěšným v souboji i s vice nepřáteli. Navíc je v BF3 spousta prostoru pro taktiku boje a tím pádem i taktiku v oblasti zvolené výbavy. Pokud hrajete jako jeden tým a třeba bráníte, tak by vaše jednotka měla obsahovat všechny pozice: medik, nosič munice a tak dále.

Zvuk a efekty ve hře jsou jedním slovem úžasné. Podle mě by jejich tvůrce měl dostat Oskara za zvuk. Protože se to opravdu povedlo a žádná jiná hra takový zvuk nemá.

Bohužel, ale musím připomenout jednu velkou chybu, která se poprvé objevila u BC2 a stále pokračuje - respawn vojáka. Nevím proč DICE neudělá kompromis a respawn nedá jen na určitá místa na mapě, jako je její začátek mapy, nebo neudělá třeba mobilní respawn, ale nevypne respawn na vojáka. Vím, že by hra nebyla tak dynamická, jak si vývojáři přeji, ale byla by to mnohem férovější. A také bych zakázal a okamžitě banoval lidi, co střílejí vojáky na jejich základně hned po respawnu. To je největší prasárna, co znám!!!!

Další věc, která mě zarazila, je klanový Tag, pro který jsou k dispozici pouze 4 písmena, což je opravdu málo. Navíc nelze vytvořit jméno vojáka. Hra si bere údaje z Originu, které nejsou vždy stejné, jako jméno, které ve hrách obvykle používáte.

Pokud finální verze bude jen lepší a bude obsahovat méně chyb v texturách, zůstane přívětivá HW náročnost, tak bude komunita okolo BF3 jen vzkvétat. Samozřejmě jsme ještě netestovali mapu, kde je i těžká technika, jako tanky, letadla a jiné vozidla. Ale podle těch, co měli to štěstí, to vypadá nadějně.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jméno: Milan (Dellirius)
Zkušenosti: Battlefield 1942, Bad Company 2 a další
Hardware: 5 let staré PC

Hraju na 5 let starém stroji s Geforce 8800GTX, Core 2 Duo 6300 taktované na 2.5ghz a 4 GB ram, Win7 64bit pro. Na low detaily s rozlišením 1280x1024 se hra dá celkem solidně hrát, alespoň dle toho, co jsem měl možnost vyzkoušet v betě. Uvidíme, jak si povedu až zpřístupní mapu Caspian border. Jsem veterán BC2, ve které mám nahráno stovky hodin s nickem Havok66 , a dlouhou dobu jsem se věnoval i BF2142. Zatím můžu s klidem říct, že BF3 splňuje všechna očekávání, které jsem od hry měl (samozřejmě hodnotím pouze možnosti bety) - tzn. dynamická akce s neuvěřitelnou audio i grafickou stránkou. Počáteční zbraně mi připadají vyváženější než ty z BC2, jelikož tam se některé počáteční zbraně prakticky nedaly použít. Jedinou vadu na téhle hře vidím v tom, a vsadím boty na to, že to tak bude i ve final verzi, že snipeři odradí velké procento hráčů. Už v BC2 jsem po každé hře uvažoval, jestli krabice s hrou nepoletí do šuplíku kvůli 5 neskutečně otravným sniperům schovaným v křoví, kropících spawnpoint. A jelikož BF3 podporuje zalehnutí, bude jen otázkou času, než díky sniperům poletí i tahle hra z okna. Možná to je jen můj názor, ale nic se s tím nedá dělat, jelikož je to třída jako každá jiná. Možná by pomohl povinný sniper limit na mapu, ale to je ve hvězdách...díky za pozornost :-)

Nejnovější články